• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • lillaemme
    Thesso skrev 2009-11-09 12:04:17 följande:
    Spännande att höra sen!Vad innebär glukosbelastning?
    de e en sockerlösning man skall dricka för att kontrollera så man inte har högt socker= graviditetsdiabetes..

Ska göra min om 2 veckor, hade grav diabetes i min förra graviditet..hoppas att inte ha de denna gången..
  • lillaemme
    Nilla21 skrev 2009-11-09 12:05:00 följande:
    skall göra det idag :D ser ganska positivt på det även om det tog ett tag innan jag bestämde mig
    aa ja e så kluven! nu har de tydligen kommit nya rön av att de räcker med 1 dos? känns som att de e så veligt, kommer me nya rön hela tiden..

Min BM ringde å berättade detta idag!
  • mjauen

Hå, hå! Kom just hem från jobbet o jag är bara sååå trött!
    Sonen har varit lite krasslig i helgen o inatt sov han inget vidare. Borde egentligen vila en stund innan det är dags att hämta från dagis, men här sitter man då...

Skulle ringa o boka läkartid o tid för ul idag, men det var ingen som svarade fast det var telefontid. Typiskt! Får prova igen imorgon.

Har hört tidigare oxå att katter har reagerat på liknande vis, legat på magen o så. Mysigt, tycker jag. (Bara de inte är allt för tunga då)

• Thesso
    lillaemme skrev 2009-11-09 12:34:43 följande:
    de e en sockerlösning man skall dricka för att kontrollera så man inte har högt socker= graviditetsdiabetes..Ska göra min om 2 veckor, hade grav diabetes i min förra graviditet..hoppas att inte ha de denna gången..
    Aha, det får vi nog inte göra här. Dom bara testar en när man är på besök.
  • mjauen
    lillaemme skrev 2009-11-09 12:01:13 följande:
    vet inte om ni har skrivit om vacinnering ännu..är sjukt mååånga sidor att gå igenom efter en helgs arbete.. Men har ni vaccinerat er?
    Jag tog vaccinet för en vecka sen. Var helt emot det först, men sen efter att ha pratat med min bm så ändrade jag mig. Fick grymt ont i armen efteråt, kunde inte ligga på den alls på 2 dar. Dagen efter vaccinet fick jag stegring o värk i benen, men det gick över på en kväll.
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-09 11:58:49 följande:
    Önskar jag gillade sushi, kanske måste testa det igen för det är väldigt länge sen jag gjorde det och tydligen var det inte den bästa vi åt då.Ja kroppkakor är makalöst gott. Men har du inte möjlighet att göra dom själv? Om du gör dom utan innehåll och steker lite bacon till när du ska äta dom så är det mycket lättare. Kanske man skulle ta och göra det till middag idag. Åhh så sugen jag blev!
    Min och min kärleks hemmagjorda sushi är nåt så in i hästeväg god! Den borde du prova! Hihi!
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-09 13:11:57 följande:
    Min och min kärleks hemmagjorda sushi är nåt så in i hästeväg god! Den borde du prova! Hihi!
    Vad har ni i den och hur gör ni?

Eller var det en inbjudan :)
  • smoolan

Kommer nog inte vaccinera mig. Det enda min BM kunde säga var att de följer socialstyrelsens rekommendationer, och jag behöver nog mer övertygande argument än så. Min sambo får se till att ta sprutan istället.

• hepalima

Jag å min sambo tog sprutan för mer än två veckor sedan. Vist blev armen lite öm. Vi fick inga andra bivärkningar. Varit så orolig att jag gjort fel när jag tog den, läst mycke här om att den kan skada fostret mm, men jag får hoppas på det bästa, skall åka till brasilien i 3 v i december å där skulle jag inte vilja bli sjuk...

• angeni

Jag har inte tagit någon vaccination. däremot kommer dottern och sambon att ta och jag hoppas då att jag slipper att bli sjuk. Men det är så himla uppblåst. Har redan legat i influensa två gånger under hösten så vem vet jag kanske redan har haft svininfluensan. Man kan ju hoppas iallafall.

men vi ska åka 2 veckor till thailand i december så man får ju hoppas att man inte blir sjuk. Blir att ladda upp med mediciner i förväg

Svar på tråden BF Juni 2010!