• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    Bjornis skrev 2009-11-09 19:18:37 följande:
    Jag bor med här! Och sushi är gott!
    Ju fler vi är tillsammans, ju gladare vi blir! *sjunger*
  • Golvmoppen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-09 14:00:53 följande:
    Thesso, du bor väl i Gbg eller nära Gbg? Ni får väl komma ut framöver och provsmaka såklart!!!! Vi har ju allt som man brukar ha....men utan den råa fisken till mig nu då! *ler* Avocado, gurka, räkor, krabba om vi har fiskat det, morot, crabsticks osv osv.

Har smakat sushi av ngn som hade beställt på jobbet ngn ggn, men annars har jag inte vågat mig på att beställa själv. Skulle vara kul att testa ngn ggn, för jag gillar ju både fisk o skaldjur. Bor ju också i Gbg.

Har idag varit och inhandlat kläder till mig själv, då vi ska på bröllop om 2v. Hittade både finbyxor o jeansleggings - med mammamudd, laxrosa tunika allt dett på MUMS vid Grönsakstorget.
    Hittade även en mammatröja på POP och sedan var jag tvungen att köpa en fin bebisfilt.

Efter detta besöket i stan, så är jag helt slut nu ikväll. Lär väl få ett rejält baksalg imorgon antar jag med massa huvudvärk. Får väl sova imorgon.

Börjar allt få lite bebismage.
  • Housemouse
    Sweetangel85 skrev 2009-11-09 19:35:23 följande:
    Är de bara jag som INTE gjort VUL/UL?
    Nix, inte jag heller!
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-09 19:18:19 följande:
    [citat]Jag lär väl riskera en glukosbelastning jag med. Sonen vägde 4630 g! :-O Helt oväntat. Jag är inte överviktig och hade haft normala P-glukosvärden hela graviditeten. Ingen förstod något. Men så gick jag 11 dagar över tiden. Kanske var stor del av orsaken? Är lite småskraj för hur stor denna kan komma att bli. Sonen skadade mig ganska ordentligt på väg ut, tarm och blåsa (inkontinens), och jag är precis bra från dessa skador sedan några månader... Känns inte kul att riskera dessa besvär igen! BM sa då jag ringde för att boka inskrivning att jag ska få prata med förlossningsläkare. Ev. snitt. Är eg. emot snitt, men tror nästan att det skulle vara det bästa. Vet inte om jag skulle våga ta i vid en vanlig förlossning av risk för dessa skador igen......
    Jag hade som du, bra socker hela tiden. Låg som högst på 7.5 vilket är helt godkänt. Min Sf kurva följde veckorna. Gick upp ganksa mkt i vikt, närmare 30kg. Men mycket av det var vätska. Kunde inte ha några skor de sista 2 månaderna.. Smidigt mitt i vintern! NOT!
    Jag kommer propsa på att få ett tillväxt UL i v.38. Jag vill verkligen föda vaginalt. Jag som du fick lite problem. Jag bröt ju svanskotan och har än idag problem att hålla urinen. Min syster ska opereras för precis samma problem som jag har.. Men det är ju inte lönt för mig att dra upp det nu nrä jag är gravid igen.
    haha ni som är förstföderskor, hoppas vi inte skrämmer upp er! Kan säga att hur det än var så har jag idag en underbar frisk dotter och hon är så värd allt besvär!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • MaraFara

Var och tittade på vagn idag mest för skoj.. Fastnade för en Emmaljunga Classic Sport, å tänkte isåfall köpa en Quadrolift att ha i.. Lite billigare än att köpa en combivagn..

• Golvmoppen

Mitt inlägg jag skrev nyss blev lite mysko, då det bara var det första jag skulle citera o sedan fylla på med eget. Datorn vill inte som jag vill eller så är jag för trött.

• längtar och väntar

Usch, fy, blä! Har så ont i min ichiasnerv... Har haft det ett tag, men mest då jag gått mycket.. Idag gick jag inte så mycket men stod upp mycket på jobb (som alltid) och har så vansinnigt ont nu!

Vad kan man göra åt detta?

• mejola

ställde mig på vågen och den pekade neråt lite mera. Inte kosntigt när man knappt äter men har ökat på min träning. Och då har illamåendet inte ens nått sin topp än

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Golvmoppen

Längtar o v: Nu vet jag inte var i landet du bor. Testa att gå till en Osteopat, så kan du säkert få bättring. Skulle säkert få bort låsningen/det som klämmer nerven.
    Jag har ont i min hö ljunske/ben/rygg och när jag var hos Osteopaten senast så blev det mkt bättre. Bäckenet var även snett 1-2cm och det fick han rätt på.

• stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-09 19:58:50 följande:
    Usch, fy, blä! Har så ont i min ichiasnerv... Har haft det ett tag, men mest då jag gått mycket.. Idag gick jag inte så mycket men stod upp mycket på jobb (som alltid) och har så vansinnigt ont nu!Vad kan man göra åt detta?
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Ischias/
    gå in här och läs
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!