• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • frux
    Joggi skrev 2009-10-26 11:50:10 följande:
    På jobbet har jag inte berättat.. Jag va hemma en vecka för förkylning, i hopp om att det skulle ge med sig. När jag insåg att det inte kommer att ge sig utan att det bara är att acceptera så ringde jag bm, kom iväg till läkare och fick tabletter som inte fungerar och sjukskrivning i 2 veckor.. På jobbet har jag sagt att jag har problem med magen. Sjukintyget skickas till försäkringskassan så det behöver dom inte se..Är det nån här som ska göra tidigt UL? Jag har bokat tid för UL i vecka 13+1, längtar som toooooken! Kostade bara 300 kr, hur billigt som hellst ju! Hade kunnat tagit 2 för de priset=D
    varför inte begära ett Nupp-test ist? Då blir det ju gratis *s* och Nupp görs ju i de veckorna :)
  • Nyfiken86

Hejsan!
    Jag hoppar oxå in här.. :)
    Är i vecka 9.. och spyr ingenting.. :)
    BF 5e juni..

• littlered

Jag var på vul imorse och jodå, det låg en liten böna där inne med pickande hjärta! Hurra!
    Min gynekolog flyttade mig från 7+2 till 6+5, men jag vet ju när bönan blev till. Är så glad att jag nästan glömmer bort illamåendet.

• Joggi
    frux skrev 2009-10-26 12:33:25 följande:
    varför inte begära ett Nupp-test ist? Då blir det ju gratis *s* och Nupp görs ju i de veckorna :)
    Ja det har jag inte haft en tanke på.. Men men.. Nu är det ju bokat och klart så.. Har inte fått nån inormation alls om nupp och sånt.. Tycker jag att dom borde informera om till alla..
  • Sojalattemamma

Hallå där, tack för trådinbjudan Jag kräks inte heller men mår lite illa nästan hela tiden och känner mig helt slut. Mannen borta på konferans hela veckan så jag och skrutten hemma själva. Igår trodde jag inte att jag skulle överleva dagen - SÅ trött och seg - tur att det finns TV för de små ibland Fick lite dåligt samvete och tvingade ut oss en stund men annars var det en väldigt seg dag med mycket Byggare Bob .

• Nyfiken86

Vad innebär Nupp-test? När får man göra det? Hört talas om KUB-test oxå.. hmm..

• Sojalattemamma

Jag är ingen expert, men har för mig att NUPP-test är för att mäta kromosomförändringar (dvs se om det finns risk att barnet har Downs syndrom) och jag tror att det bara är "äldre" mammor som erbjuds det - om man är 35+. Vet inte när det görs dock.

• smoolan

Oj vad det skrivs! Tack för inbjudan!
    Jag är 8+3 idag och illamåendet kommer och går. Måste tugga på något hela tiden. Har extremt mycket växtvärk och superont i brösten. Magen svullnar på em. Annars mår jag bra

• stina84
    Nyfiken86 skrev 2009-10-26 13:05:04 följande:
    Men om man är ung och vill veta då? :))
    Nu blir alla erbjudna det. Oavsett ålder Det är gratis. Prata med din BM
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!