• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Trojanen

Nu har jag läst ikapp :)
    Tack för inbjudan!

Jag mår rätt bra fortfarande, får dock avmättskänslor ibland och har då svårt att äta. Har haft lite dille på sallad i några dagar, har precis klämt en påse :o

• Smoky Barrett

Då har jag med hittat hit! :D

Jag mår fortfarande illa, postafen hjälper mig lite, men inte mer än att jag slutar spy illamåendet finns ju fortfarande kvar, ständigt.
    Nu är iaf min graviditet out in the open! Var tvungen att berätta för min son nu i veckan då han har varit så orolig för att jag är "sjuk" hela tiden. Han vart jätteglad!
    Han hade bara en liten fundering och det var om vi hade gjort det där äckliga eller om vi skulle göra det. Förstod först inte vad han menade, men förstod tillslut att det var själva tillverkningen han menade. När han förstod att det redan var avklarat så undrade han med en liten äcklad min om han var hemma när detta skedde. Nej nej, sa vi och försäkrade att vi hade låst bådefönster och dörrar. :P Och då var han nöjd och kunde glädjas över att få ett syskon! :D

• littlered

Och jag som klagade på att jag inte hade några symptom. Igår, när jag gick in i v 8 kom både illamående och otroligt svullen magen som ett brev på posten. Jag och min stora trut...
    Imorgon ska jag på vul - jag hoppas så att jag får se en liten böna med pickande hjärta. Förra gången gjorde jag vul när jag var i v 8+0, imorgon kommer jag vara 7+2. Hoppas att det går bra för alla andra som också ska göra vul i veckan!

• hepalima

Kommer nog bli en babybom i juni =) Värkar vara väldigt många som skall ha då. Sov gott alla blivande mammor!

• Vilda Tiger

Tack för inbjudan, Mejola!

Jag fick börja med att läsa ikapp alla sidor. Idag har jag haft kalas här hemma (fyller 28 idag) och då berättade vi för min familj. De påstod att de hade "vetat om det" länge, och mamma sa att hon hade sett det på mig direkt då hon kom in genom dörren... Jaja, så var det med den överraskningen Man glada var de iaf! Imorgon ska vi berätta för min mans familj, där blir det nog lite mer överraskade.

För er jag inte stött på innan kan jag säga att jag har en drygt 15 månader gammal dotter hemma. Jag går imorgon in i v 10 med fisgrynet i magen. Jag gjorde ett ul i v 8+3 och det stämde precis med mina uträkningar på fostrets ålder, och jag såg ett fint hjärta som pickade där inne.

• Lina o Ante

Jag önskade att jag kunde äta, i flera dagar nu har jag inte fått behålla något alls jag stoppat i munnen börjar bli tröttsamt... jag har gått ner ett kilo och samtidigt som det är bra då jag har börjat träna så tror jag det är mer för att jag inte kan äta...
    illamåendet kan ju vara en kombination med att jag fick första vaccin sprutan i torsdags, aja hoppas jag snart kan börja äta..

• Tramses

Hej alla!
    Jag hoppar också in här.
    Är i vecka 6+0.
    Har redan gjort tre VUL, för läkaren trodde att det var utomkvedshavandeskap. Men det var det inte och jag är överlycklig. Lite tråkigt dock att det var för tidigt för att höra det lilla hjärtat.

• Thesso
    lingontott skrev 2009-10-25 15:31:51 följande:
    Tack för inbjudan! :)Igår fyllde min pappa år så vi hade bestämt att han och mamma skulle få veta då. Vi skulle dit på middag och hade förberett med att köpa ett kort där det stod "till morfar" på och sedan följde en dikt (färdigtryckt). På baksidan skrev vi bara "grattis på födelsedagen". När vi kom dit så visade det sig att det inte bara var närmsta familjen som skulle vara med, utan även lite annan släkt, men vi körde på endå. När han öppnade kortet så tittade han på det och blev tyst några sekunder, sen kom tårarna! Så kramade han om mig jättelänge men kunde inte säga nåt, så alla andra undrade vad det var för konstig födelsedagspresent jag hade gett honom. Haha, det var en starkt ögonblick måste jag säga, jag har aldrig sett min pappa gråta innan!Hur som helst, känns jättebra att ha berättat, alla blev så otroligt glada. Men lite läskigt oxå, om nåt skulle gå fel... Men skulle det gå åt skogen så kommer det inte göra oss mindre ledsna om våra nära och kära inte vet om det. Lika bra att de vi älskar får glädjas med så länge som möjligt! Nu tänker jag försöka slappna av och njuta av graviditeten (lättare sagt än gjort, oroar mig såklart hela tiden!)
    Vilket roligt sätt att berätta på.
    Blev helt tårögd när jag läste om hur din pappa reagerade!!
  • Summer

Ursäkta info men..

Jag har hört många som sagt att de blir hårda i magen under graviditeten och jag har hittills känt tvärtom så jag har undrat lite varför ...tills idag då det känns som jag har en sten i rumpan! Vad gör man?

Svar på tråden BF Juni 2010!