• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • JuliaIsabella
    Milliemolly skrev 2009-10-26 17:10:29 följande:
    I malmö kostar KUB 3000 kr om man gör det på helgen, ca 2800 kr annars! Idag gjorde jag vul. SHIT VAD NERVÖST! benen bara skakade. Han sa först att det var så litet, vecka 5 och jag blev helt knäckt för jag vet ju när allt blev till..........................sedan mätte han och mäte och knappade osv jättelänge och jag låg nästan och skakade och sist säger han : du är i vecka 8.......................8+1men jag är i vecka 7+1 enligt FL så jag vet inte vad jag ska tro????Men jag fick se fostret, hjärtat slå, gulkropp, hinnnsäck och navelsträng! Så här långt - so good! Ska ringa BM i mrogon!
    Gud så skönt ska träffa läkaren i morgon och hoppas på att han täke göra ett VUL eftersom jag har haft ett utomkvet -07
  • JuliaIsabella
    kela81 skrev 2009-10-26 18:29:29 följande:
    Tack för alla grattis haha, ja det är häftigt men så chockande, vet inte riktigt hur jag ska få in det här i skallen Vi viste ju att risken/chansen fans då jag blivit gravid med pergotime, men trodde väll ändå inte att det skulle vara så....
    Hejsan och stort grattis till bubbel lycka anade du att det var två?
    har du mått extra illa?
    blivit stor fort?
    vilken vecka är du i oj så många frågor
    jag ska nämligen till läkaren i morgon oc det är mit 3 barn men usch så jag mår med denna lilla mår så illa kan inte äta någe knappt
  • angeni

Kela81: grattis till tvillingarna

själv så har alla gravsymptom försvunnit, förutom kissandet, vilket känns skönt med tanke på all nervositet med att må illa. Mådde så kasst förra grav och vill itne göra det igen då jag har en söt dotter att ta hand om

• Hk83

Kela81: Grattis till twinsen..=) Jag har själv tvillingflickor på 17 månader och det har bara varit positivt..(såklart) =)

Marafara: Man blir givetvis lite orolig med det där om primperanen men om det blir för jävligt så måste jag nog använda det.. Om jag blir inlagd lär jag ju ändå få det i droppet men ska försöka in i det längsta för man vill ju inte att nått ska hända.. Vad använder du istället då??

• Milliemolly
    majess skrev 2009-10-26 18:01:49 följande:
    den 13 november ska jag göra kub,nupp vul ..är då 10 fulla veckor,kan knappt bärga mig men är lite hispig över datumet
    får du verkligen göra kub så tidigt?

här är det 11+4 som gäller.............till 13+6 sedan är det inte tillförlitligt!
  • Mamsterbabe

Idag har jag fikat med några kompisar som jag gick i samma klass som i gymnasiet (tog studenten -08).
    2 av dom är gravida, med bara 6 veckors skillnad.
    & jag är bara 4 veckor efter den ena tjejen, det ska bli väldigt roligt när jag berättar för dom i början av december :D

• Milliemolly
    majess skrev 2009-10-26 18:01:49 följande:
    den 13 november ska jag göra kub,nupp vul ..är då 10 fulla veckor,kan knappt bärga mig men är lite hispig över datumet
    får du verkligen göra kub så tidigt?

här är det 11+4 som gäller.............till 13+6 sedan är det inte tillförlitligt!
    mejola skrev 2009-10-26 18:19:39 följande:
    Någon som vet några bra receptfria järntabletter?
    Jag äter hemofor med folsyra, de är milda och bra att börja med. Det är ju inte heller fel med folsyran
    Förra gången började jag med dem, gick över till Niferex och slutade på Duroferon 3 st om dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt b--s var kolsvart
  • mejola
    Milliemolly skrev 2009-10-26 20:01:47 följande:
     Jag äter hemofor med folsyra, de är milda och bra att börja med. Det är ju inte heller fel med folsyran Förra gången började jag med dem, gick över till Niferex och slutade på Duroferon 3 st om dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt b--s var kolsvart
    ja duroferon brukar ja äta när de är långt, men orkar inte ringa läkaren och strula hahaha ja bajset blir verkligen kolsvart av dem *asg*
    Ja behöver ju lite extra power i järn då min kropp inte kan ta upp järn normalt då den biten av tarmen är bortopererad som sköter de mesta upptaget av det.
    de har vart lugnt nu men börjar tro iochmed graviditeten att ja nog behöver tillskott igen eftersom ja är så himla trött, somnar nästan ståendes på jobbet.

vet du om man kan få förmycket folsyra? ja äter ju vitamax med de i redan varje morgon redan?
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Milliemolly

jag äter vitamineral också.................jag läste i en tråd här att alla folsyratabletter egentligen är för svaga. de som haft skelettskador od i andra graviditeter får folsyra på recept som är mycket starkare!

så jag tror inte det är farligt. jag äter inte full dos hemofer som är 3 st utan jag äter 1-2 extra om dagen!

• stina84

kela81: Shit vad roligt! Jätte stort grattis!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!