• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Lina o Ante skrev 2009-10-25 20:34:39 följande:
    Jag var i Torsdags och gjorde VUL det var helt fantastiskt att se bäbisen, Hjärtat slog så hårt att det var inte svårt att se det... Jag har nu gått in i vecka 10 (9+1)...
    Vad roligt! Jag vill oxå! Jag gjorde ju ett för 2 veckor sedan, jag såg INGENTING... Men läkaren såg och det är ju det viktigaste
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mejola
    Kamikazee skrev 2009-10-25 20:34:23 följande:
    För att förra gången jag gjorde ett UL visade det sig att vår lilla plutt hade grava fosterskador. Jag vet inte om jag klarar av ett sådant besked igen.
    Då förstår ja varför du är orolig, men denna gång kommer ni få se en fullt friskt liten bebis
    stina84 skrev 2009-10-25 20:35:46 följande:
    Roliga länkar du hade att erbjuda mejola Jag hade faktiskt inte sett dem innan
    hehe den första är min bibel haha, den kan ja kika in på många gånger under dagen
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Kamikazee
    stina84 skrev 2009-10-25 20:38:23 följande:
    Men usch vad tråkigt.. Var du långt gången då? Det kommer säkert gå bra ska du se! Håller tummarna
    Inskrivning + UL var i v 10, sedan fick jag vänta i 1,5 vecka för att göra ett bekräftande UL. Och det visade att bebisen saknade både skallben och en stor del av hjärnan. Inget att göra åt och jag skrapades dagen efter. Men det är svårt att våga glädjas denna gång. Kommer antagligen inte kunna pusta ut förrän jag har en pigg och frisk bebis i min famn.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • stina84

mejola: Ja det blir lätt så. Jär är ofta inne på www.gravid.se och kikar Alla sådana sidor är ju roliga

• Winterfresh

Skriver in mig här. Har bf 1 juni och skall iväg på vul på tisdag, lite nervös men ändå förväntansfullt :)
    Mår illa vissa dagar från morgon till kväll. Enda som tycks funka är mina sea-band och att äta något lätt varannan timme. Lite svårt när jag jobbar då jag för det första ej får ha på mig armband (jobbar inom äldrevården) + att det inte alltid går att äta varannan timme..Men än så länge klarar jag mig, kastar i mig en banan lite snabbt så är jag på fötterna igen.
    Här vet mina föräldrar, sambos familj, 1 jobbarkompis + bästa kompisen. Mina syskon skall få veta på söndag.
    Min chef ska få veta på tisdag då vi skall bli vaccinerade för svinen på onsdag, så tänkte berätta för henne innan att jag ej tänker ta nån spruta.

que skrev 2009-10-25 18:59:26 följande:
    Tack för inbjudan Jag väntar 3 barnet och magen är bra svälld! är oxå sååå trött. jobbigt att köra bil på kvällen när de är mörkt..vi har köpt tröjor till grabbarna där de står "jag ska bli storebror" som vi tänkte ha på dom när vi berättar för bla farmor och farfar
    En liten fråga. Vart hittade du de t-shirtarna? Vore toppen till sonen :)
  • stina84
    Kamikazee skrev 2009-10-25 20:42:35 följande:
    Inskrivning + UL var i v 10, sedan fick jag vänta i 1,5 vecka för att göra ett bekräftande UL. Och det visade att bebisen saknade både skallben och en stor del av hjärnan. Inget att göra åt och jag skrapades dagen efter. Men det är svårt att våga glädjas denna gång. Kommer antagligen inte kunna pusta ut förrän jag har en pigg och frisk bebis i min famn.
    Usch vad tråkigt! Men det kommer ju med all störtsta sannolikhet inte bli så denna gången. Men förstår din oro. Det hade ju vem som helst kännt efter en sådant besked....
  • Mor Ko

Hejhej :) Tack för inbjudan :) Är nu i v4+6 enligt FL. BF 27 juni :) Har försökt i 1 år och äntligen!! :) Har en pojke på 4 år, så det ska bli kul att han ska bli storebror :) VUL 13 nov! Ps, grattis till er alla!

• stina84
    Mor Ko skrev 2009-10-25 20:53:24 följande:
    Hejhej :) Tack för inbjudan :) Är nu i v4+6 enligt FL. BF 27 juni :) Har försökt i 1 år och äntligen!! :) Har en pojke på 4 år, så det ska bli kul att han ska bli storebror :) VUL 13 nov! Ps, grattis till er alla!
    Grattis och välkommen hit
  • jamarl

jisses vad ni skriver hehe är borta några timmar och 3-4 sidor måste man uppdatera sig på. =)

när jag åker båt blir jag sjösjuk och jag provade dom där akupuntur-armbanden. och dom funkade. så jag tänkte att jag ska prova dom nu när jag mått illa (som tack gode gud har försvunnit- illamåendet alltså) och jag tyckte dom funka. alltid nåt att prova för er som har redan provat det mesta.

måste fråga, eftersom jag bor i england och besök och undersökningar är lite annorlunda. när är era ultraljud? alltså de två "vanliga" som man gör? verkar inte vara samma som här. vi gör första v.12 och sen en v.20. sen gjorde jag en till v.38-39 eller nåt sånt, när de hade misstankar om havandeskapsförgiftning. men det va det inte =) och är vul frivilligt? det är inte så vanligt här.

• GrönaDruvan
    jamarl skrev 2009-10-25 21:06:24 följande:
    jisses vad ni skriver hehe är borta några timmar och 3-4 sidor måste man uppdatera sig på. =)när jag åker båt blir jag sjösjuk och jag provade dom där akupuntur-armbanden. och dom funkade. så jag tänkte att jag ska prova dom nu när jag mått illa (som tack gode gud har försvunnit- illamåendet alltså) och jag tyckte dom funka. alltid nåt att prova för er som har redan provat det mesta.måste fråga, eftersom jag bor i england och besök och undersökningar är lite annorlunda. när är era ultraljud? alltså de två "vanliga" som man gör? verkar inte vara samma som här. vi gör första v.12 och sen en v.20. sen gjorde jag en till v.38-39 eller nåt sånt, när de hade misstankar om havandeskapsförgiftning. men det va det inte =) och är vul frivilligt? det är inte så vanligt här.
    Man får bara 1 ultraljud här runt vecka 17, om nu graviditeten är normal vill säga.
    Vul brukar man bara få om man tex haft ma eller mf innan, eller om man haft blödningar eller liknanade. Jag betalde ett av mina vul själv.
Svar på tråden BF Juni 2010!