• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • majess
    Hk83 skrev 2009-10-25 19:09:34 följande:
    Hej och tack för inbjudan..=) Tänkte höra med er om ni har nått bra tips mot extremt illamående.. Har provat allt men kanske missat något.. Jag mår så fruktansvärt dåligt och nu är jag desperat.. Hade likadant förra graviditeten så jag hade lergigan hemma nu som givetvis inte hjälper... Är också extremt trött men det kanske kommer ur illamåendet..
    jag har hört att rå ingefära skall göra susen.
  • hemljuvahem

Ni som är illamående .. när blommade det upp för er?

Kände lite ungefär vid BIM men nu är det ingenting (v5+1).. Känns ju som om de flesta ändå mår illa..(?)

• Hk83

Majess:
    Har hört om ingefära men har aldrig provat.. Man tror ju inte det ska funka när inte tabletter eller nått annat gör det..=) Men det kanske gör det på mej.. Hur går man tillväga med det?? vet knappt vad det är ju..*pinsamt*...

• Liza79

Hej alla!

Då hoppar jag också in i denna tråd. Är 79:a från Skåne som väntar mitt första barn med min fästman. Tanken var att vi skulle gifta oss i juni 2010 men nu blir det en liten bebis som tittar ut i slutet av juni istället. :)

Jag känner av växtvärk och har liksom ni andra mycket illamående - kan inte äta lika mycket som tidigare så nu försöker jag äta småportioner och oftare för att undvika illamåendet.

Undrar om man kan få tid hos BM innan det är dags för inskrivning i den 11:e veckan? Någon som vet? Vi vill gärna dit innan så det känns lite tryggare - har ju tusen frågor att ställa!

• MaraFara

Precis hemkommen från gynakuten.. Har i ngr dagar haft ont på höger sida långt ner, och idag ringde jag och gynjouren ville ha in mig direkt med tanke på utomkveds.. Väl på plats visade sig ett litet pyre på 1 cm.. Blev tillbakaflyttad lite, och är nu i v 7+1 enl mätningarna.. Men gynläkaren sa också att storleken kan vara lite olika beroende på apparat.. Men 10 juni är det datum som gäller, även fast jag inte fick ihop det själv.. Är ju enl min egna beräkningar i v 7+5 idag, dvs den 8 juni.. Att då vara i 7+1 å vara beräknad 2 dgr senare får jag inte ihop.. Men strunt detsamma.. Jag kör på 8 juni fram tills stora ultraljudet..

• Bjornis
    Liza79 skrev 2009-10-25 19:20:57 följande:
    Hej alla!Då hoppar jag också in i denna tråd. Är 79:a från Skåne som väntar mitt första barn med min fästman. Tanken var att vi skulle gifta oss i juni 2010 men nu blir det en liten bebis som tittar ut i slutet av juni istället. :)Jag känner av växtvärk och har liksom ni andra mycket illamående - kan inte äta lika mycket som tidigare så nu försöker jag äta småportioner och oftare för att undvika illamåendet.Undrar om man kan få tid hos BM innan det är dags för inskrivning i den 11:e veckan? Någon som vet? Vi vill gärna dit innan så det känns lite tryggare - har ju tusen frågor att ställa!
    Ska du inte på hälsosamtal innan inskrivning? Jag ska dit nu på torsdag, är då i v 8, för hälsosamtal och sen blir väl inskrivning inom ett par veckor. Trodde det var nåt slags vanligt upplägg?! Kan säkert va olika i olika städer... Beror kanske lite på resurser...?
    Härligt att det blir en bebbe i juni iaf! Gifta sig är ju också najs men nu får ni sprar på det gottiga lite!
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-10-25 19:35:42 följande:
    Precis hemkommen från gynakuten.. Har i ngr dagar haft ont på höger sida långt ner, och idag ringde jag och gynjouren ville ha in mig direkt med tanke på utomkveds.. Väl på plats visade sig ett litet pyre på 1 cm.. Blev tillbakaflyttad lite, och är nu i v 7+1 enl mätningarna.. Men gynläkaren sa också att storleken kan vara lite olika beroende på apparat.. Men 10 juni är det datum som gäller, även fast jag inte fick ihop det själv.. Är ju enl min egna beräkningar i v 7+5 idag, dvs den 8 juni.. Att då vara i 7+1 å vara beräknad 2 dgr senare får jag inte ihop.. Men strunt detsamma.. Jag kör på 8 juni fram tills stora ultraljudet..
    Jag är i v.7+5 idag enligt FL och är beräknad den 7 juni. men i vilket fsll som helst stämmer det ju inte  ?? Skönt att allt var bra med det lilla pyret iallafall! Såg du hjärtat?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • MaraFara

Ja, jag såg hjärtat picka på för fullt.. Fast det var ju inte ett solklart "där är hjärtat", utan jag fick det ju utpekat för mig..

• mejola
    stina84 skrev 2009-10-25 19:40:56 följande:
    Jag är i v.7+5 idag enligt FL och är beräknad den 7 juni. men i vilket fsll som helst stämmer det ju inte  ?? Skönt att allt var bra med det lilla pyret iallafall! Såg du hjärtat?
    ÄL kan ju komma någon dag senare eller tidigare ibland även om mensen är regelbunden så kanske därför de kan bli lite knepigt med datumen och så
  • majess
    Hk83 skrev 2009-10-25 19:17:59 följande:
    Majess: Har hört om ingefära men har aldrig provat.. Man tror ju inte det ska funka när inte tabletter eller nått annat gör det..=) Men det kanske gör det på mej.. Hur går man tillväga med det?? vet knappt vad det är ju..*pinsamt*...
    man ska bara äta den rätt upp o ner,köp rå och få i dig så mycket du kan(jag tror inte det är så gott dock..)men jag har hört att det är grymt effektivt.
Svar på tråden BF Juni 2010!