• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Nyfiken86

Jasså köpte du kläder.. va skoj :) Vilken vecka e du i? Klart sorgen inte blir större.. e ju bara o försöka igen.. kläderna kommer till användning iallafall :)

• Joggi
    hepalima skrev 2009-10-26 14:38:41 följande:
    Japp det är första barnet:) Själv? Bor i gbg, vart bor du? Har du prövat ingefära? Det är de ända jag inte prövat. Samma här ligger hela dagarna, skall försöka gå till ett apotek senare. (undra hur det skall gå, sist jag va ute fick jag spy på i diket)
    Ja det är första här med, spännande=) Bor i Hälsingland..
    Är 24 år, sj?
    Ingefära har jag inte provat, har lite svårt att tro att det fungerar. Gillar inte ingefära speciellt heller. Men man kan väl kanske prova att bara ha i lite kanske.. Om inte piller från läkare fungerar så brukar inte ingefära och andra huskurer heller fungera (har jag hört då)
    Gud va jobbigt! Stackare=( Tror ingen som inte kännt det här förstår hur det känns.. Känns som magsjuka dygnet runt, vecka efter vecka......
  • MaraFara

Nyfiken86; jag är i v8.. Fast att kläderna skulle komma till användning senare om ngt skulle gå fel tror jag inte.. Har svårt att se att det skulle bli fler graviditeter för min del.. Den här var ju liksom inte riktigt planerad..

• MaraFara

Nyfiken86; jag har 3 st sen innan, och har hela tiden sagt fram tills det positiva gravtestet att jag inte ska ha fler barn *ler*.. Men sen så ändrade jag mig i samma sekund som jag fick ett plus.. Till saken hör att jag och den blivande pappan inte längre är tillsammans av olika anledningar, och vi får se om vi blir det igen..

• Mollystar
    Joggi skrev 2009-10-26 14:47:47 följande:
    Ja det är första här med, spännande=) Bor i Hälsingland..Är 24 år, sj?Ingefära har jag inte provat, har lite svårt att tro att det fungerar. Gillar inte ingefära speciellt heller. Men man kan väl kanske prova att bara ha i lite kanske.. Om inte piller från läkare fungerar så brukar inte ingefära och andra huskurer heller fungera (har jag hört då)Gud va jobbigt! Stackare=( Tror ingen som inte kännt det här förstår hur det känns.. Känns som magsjuka dygnet runt, vecka efter vecka......
    Jag kommer oxå från Hälsingland. :)
  • smoolan
    lizzzen skrev 2009-10-26 13:59:33 följande:
    hoppar också in här är i v 7 (6+0) fasikens vad tiden går sakta. har bf 19 juniJag har klagat på att mina bröst inte gjorde ont, men det kom som ett brev på posten i fredags, så nu tar jag tillbaka det. jag vill inte ha ömma bröst kan ju inte ligga som man vill.känner min svullen och bara allmän trött och så e jag hungring och mår illa på samma gång. det e en skum kombination.men annars..så mår jag bara bra.. hehe;)avudas min lillasyrra som går in i v. 12 på onsdag....vill med dit..nu tack.
    Vad kul med din syster! Jag har också en syster som är ca 8v före mig i sin grav. Känns jättekul att få uppleva det tillsammans på nåt sätt. Vi bor i olika städer, men jag ser fram emot att kunna spendera lite mammaledighet tillsammans när man kan resa utan att behöva tänka på att ta ledigt. Jag är 8+3 idag och tycker också att tiden går rätt långsamt. Hälsosamtal på måndag och inskrivning först i v.13. Lite sent va?
  • Hk83

Hej alla.. Vad ni skriver, flera sidor sen igår ju..=)
    Idag har jag varit på vul och fick se ett litet pyre med tickande hjärta.. Kändes skit bra och läkaren mätte den till ungefär v7+2..
    Fick mer Lergigan comp utskrivet och så fick jag primperan utskrivet men får inte ta dem förrens det verkligen krisar med kräkningar. Vilket det gör hela tiden känns det som..=(
    Hoppas ni andra mår bra..

• MaraFara

Vad kul Hk83, då har vi gått lika långt.. Primperan höll jag på att ta på jobbet en gång, men gjorde inte det som tur var.. Kollade sen i FASS och det är ju ingen tablett som man ska ta i första hand då den går under kategori C, dvs att läkemedel förmodas kunna medföra risk för fostret och/eller det nyfödda barnet, men är inte direkt missbildnings­framkallande..

Svar på tråden BF Juni 2010!