• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Vilda Tiger

Summer
    Jag blev hård i magen för en vecka sedan och för att motverka det så gäller det att dricka mycket vatten, käka plommon och undvika vitt mjöl, för MIG iaf. Lycka till!

Kristallen
    Vilket tråkig reaktion av din pappa! Fy, man vill ju att alla ska dela ens glädje ju!

• Susi85

Jag hoppar in jag med Jag mår så fruktansvärt dåligt nu Mår sååå illa och kräks o har mig.. Igår fick jag knappt i mig nått, det sliter så att må så här men jag hoppas det lägger sig om några veckor,

• angeni
    Susi85 skrev 2009-10-26 10:59:58 följande:
    Jag hoppar in jag med Jag mår så fruktansvärt dåligt nu Mår sååå illa och kräks o har mig.. Igår fick jag knappt i mig nått, det sliter så att må så här men jag hoppas det lägger sig om några veckor,
    Jag kan tipsa om något, dock smakar hemskt, bara en förvarning!

Förra grav så mådde jag pest ända till vecka 12 och kräktes. Det som hälpte mot kräkningarna var Gaviscon, det lägger sig som en hinna som förhindrar uppstötningar som ledde till kräkningar.

Om du vågar prova det vill säga, men smakar hemskt! Men det var värt det för att slippa kräkas.
    Denna perioden förra gången levde jag på fil och flingor och kanske någon knäckemacka på kvällen.. segt men det går ju över tillslut
  • angeni
    Kamikazee skrev 2009-10-25 12:38:46 följande:
    Ett par av er känner jag ju igen från BIM-tråden. Kul att se er igen Angeni och Stina84. Jag har också hoppat på 3 andra trådar, men har känt att jag inte riktigt kommer in i dem. Vet inte om det är rädslan för att förlora detta barn också som spelar in, som gör att jag inte riktigt vågar satsa men när man får en så trevlig inbjudan så kan jag ju inte bara stå emot
    Ja, det är kul att se fler som man känner igen
  • Susi85
    angeni skrev 2009-10-26 11:08:10 följande:
    Jag kan tipsa om något, dock smakar hemskt, bara en förvarning!Förra grav så mådde jag pest ända till vecka 12 och kräktes. Det som hälpte mot kräkningarna var Gaviscon, det lägger sig som en hinna som förhindrar uppstötningar som ledde till kräkningar. Om du vågar prova det vill säga, men smakar hemskt! Men det var värt det för att slippa kräkas. Denna perioden förra gången levde jag på fil och flingor och kanske någon knäckemacka på kvällen.. segt men det går ju över tillslut
    Tack för tipset! knäckemackor funkar för mig med nu och havregrynsgröt
  • Stickmamman

Hej, Nu har jag med hittat hit, Bf 11 juni Tack för inbjudan, jag har inte läst i genom allt än men det kommer, väntar tredje barnet och är 19år.. Jag misstänker att jag är yngst som har flest barn?

• Joggi
    hepalima skrev 2009-10-25 18:34:10 följande:
    Tack för inbjudan! Är det någon annan som är sjukskriven pga illamåendet??
    Ja jag är sjukskriven pga illamående sen vecka 5+3, är nu i vecka 8+1..
    Vilken vecka är du i och när började det för dig?
  • kristallen
    Vilda Tiger skrev 2009-10-26 10:52:04 följande:
    SummerJag blev hård i magen för en vecka sedan och för att motverka det så gäller det att dricka mycket vatten, käka plommon och undvika vitt mjöl, för MIG iaf. Lycka till! KristallenVilket tråkig reaktion av din pappa! Fy, man vill ju att alla ska dela ens glädje ju!
    Ja det var inge roligt! Men tur att det inte var första barnet jag väntade då hade det nog känts värre.
    Älskar mina barn och maken också
  • Joggi
    frökengrön skrev 2009-10-26 08:12:25 följande:
    Hej, Då har jag läst ikapp mig, Tack för inbjudan Mejola!
    Känner igen fler av er ifrån andra "Junitrådar", Men kul att vi kan samlas i en och samma.
    Jag väntar barn nr 3, Har två pojkar födda 97,07. Har BF 9 Juni.
    Usch detta illamående är såååååå jobbigt, Har inte spytt en ändå gång, Men bara illamåendet är extremt jobbigt. Och för att inte prata om tröttheten, Helgerna är ju underbara för att man kan vila sig, Men hur skall jag klara en hel vecka på jobbet?????Har inte berättat på jobbet än, Vill gärna vänta lite till. Så någon sympati är ju svårt att få...... Ni som är sjukskrivna för illamående, Vad säger ni till jobbet? Eller har ni berättat? Är ju svårt att vila ut sig när man har en liten galen 2,5 åring där hemma, Skulle behöva några dagar och vila upp mig...... Hemsk mamma kanske, Men så känner jag.....
    På jobbet har jag inte berättat.. Jag va hemma en vecka för förkylning, i hopp om att det skulle ge med sig. När jag insåg att det inte kommer att ge sig utan att det bara är att acceptera så ringde jag bm, kom iväg till läkare och fick tabletter som inte fungerar och sjukskrivning i 2 veckor.. På jobbet har jag sagt att jag har problem med magen. Sjukintyget skickas till försäkringskassan så det behöver dom inte se..

Är det nån här som ska göra tidigt UL? Jag har bokat tid för UL i vecka 13+1, längtar som toooooken! Kostade bara 300 kr, hur billigt som hellst ju! Hade kunnat tagit 2 för de priset=D
Svar på tråden BF Juni 2010!