• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Mollystar
    stina84 skrev 2009-10-25 18:26:27 följande:
    Var inne och läste på din press. Vad länge ni försökt få barn. Jätte roligt verkligen att det tagit sig nu! Önskar er all lycka med det lilla fröet i magen att det vill stanna!
    Förlåt att jag inte har svarat dig jag såg inte att du hade svarat. :) Ni skriver ju så fort så man hänger inte med.
    Ja vi har försökt länge , önskar ju nu att vi hade begärt hjälp tidigare istället för att föröka så många år som vi sjorde men jag hoppas nu då att detta ska funka denna gång :)
  • 0810

Nu har jag också hittat hit och läst ikapp! Har varit iväg och träffat kompisar i vår gamla hemstad i helgen, som har en son som är lika gammal som vår dotter. Det var full rulle hela helgen! Så roligt för dottern att umgås med någon i samma ålder också, det blir tyvärr inte så ofta.

• frökengrön

Hej, Då har jag läst ikapp mig, Tack för inbjudan Mejola!

Känner igen fler av er ifrån andra "Junitrådar", Men kul att vi kan samlas i en och samma.

Jag väntar barn nr 3, Har två pojkar födda 97,07. Har BF 9 Juni.

Usch detta illamående är såååååå jobbigt, Har inte spytt en ändå gång, Men bara illamåendet är extremt jobbigt. Och för att inte prata om tröttheten, Helgerna är ju underbara för att man kan vila sig, Men hur skall jag klara en hel vecka på jobbet?????Har inte berättat på jobbet än, Vill gärna vänta lite till. Så någon sympati är ju svårt att få...... Ni som är sjukskrivna för illamående, Vad säger ni till jobbet? Eller har ni berättat? Är ju svårt att vila ut sig när man har en liten galen 2,5 åring där hemma, Skulle behöva några dagar och vila upp mig...... Hemsk mamma kanske, Men så känner jag.....

• Sussilago

Hej och tack för inbjudan!!

Jag är i 7+5 och har BF 7 juni.
    Jag har mått oförskämt bra hela tiden. Lite trött och ömmande bröst bara. Man ska väl kanske inte säga för mkt för då kommer väl illamående som ett brev på posten....
    Däremot har jag haft lite brun/rosa flytningar i helgen. Klart man blir orolig, men har läst att det är vanligt vid den tidpunkten på månaden som man igentligen skulle haft mens och jag är där nu..
    Men fortsätter det så ringer jag nog min BM och frågar lite..
    Annars ska jag på inskrivning 4 nov.. Spännande... :)

• Mary0280

Tack för inbjudan!

Jag har BF 1 juni och ska idag på vul för att kolla att allt är ok. Spännande...
    Hoppas alla ni andra mår bra, jag mår inte alls bra men att vara gravid väger upp allt illamående osv

• Mamsterbabe

hej alla!
    jag har bf runt 22 juni, är lite osäker.
    har väldigt oregelbunden mens, ska till bm imorgon för hälsasamtal & kolla om jag får göra ett vul så jag vet lite mer exakt vilken vecka jag är i.

illamåendet har börjat lite smått,
    mår sjukt illa när vi åker bil & så fort jag vaknar på morgonen.
    men spyr aldrig som tur är, hatar att spy!
    någon som har tips emot detta?

• Mamsterbabe
    Summer skrev 2009-10-26 07:20:02 följande:
    Ursäkta info men.. Jag har hört många som sagt att de blir hårda i magen under graviditeten och jag har hittills känt tvärtom så jag har undrat lite varför ...tills idag då det känns som jag har en sten i rumpan! Vad gör man?
    jag har också haft det.."tvärtom", har verkligen inte haft problem med att gå på toa om man säger så :D.

det här med flytningar(äckelvarning!),
    jag har fått hur mycket som helst!
    är det normalt eller?
  • Prizma

Hej!
    Herre jösses vad många vi var här. Jag är i vecka 6+4 tror jag och det känns jättebra! Är hungrig hela tiden och lite smågrejer som ömma bröst och molande värk i magen, men annars mår jag finemang! Ska inte klaga.

Jag ska också på inskrivning 4:e november. Spännande!
    Har redan köpt mina första mammabyxor i helgen, vadå längtar? :)
    Har planer på att berätta för våra familjer på julafton.

• stina84
    Mollystar skrev 2009-10-26 08:00:07 följande:
    Förlåt att jag inte har svarat dig jag såg inte att du hade svarat. :) Ni skriver ju så fort så man hänger inte med. Ja vi har försökt länge , önskar ju nu att vi hade begärt hjälp tidigare istället för att föröka så många år som vi sjorde men jag hoppas nu då att detta ska funka denna gång :)
    Det är ingen fara. Som du säger så skrivs det mycket i tråden och det är lätt att missa

Usch vad jag tycker synd om alla er som mår illa... Det måste vara jätte jobbigt! Hoppas det ger med sig snart för er!
    Här mår man faktiskt riktigt bra idag! Äntligen har halsen slutat göra ont och jag känner mig faktiskt frisk nu! Shit att det skulle ta 1½ vecka innan man blev bra.. jaja. Dottern är på dagis nu, skönt med lite egentid Är ju lite trött så då kan man passa på att vila lite
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kristallen

När jag berättade för min pappa så vart han skit sur=(. Eller han vart besviken hade han sagt till mamma. Jag har knappt pratat med han sen dess och det är nu snart 2 veckor sen. Lite tråkigt, men jag kör hårt mott hårt! Till saken hör att han försökte få in mig på hans jobb och då tyckte han väl att detta kom olägligt. Men då är det också så att dom har väldigt svårt att komma till skott på deras jobb. Kan gå hur länge som helst utan att man får höra nåt! Så vi kände ju nu att vi ville ha en till nu och varför ska jag behöva vänta med mitt liv för att dom aldrig kommer till skott!
    Så alla reagerar inte med gläde, tyvärr!

Jag måste nog ha väldigt tur, jag har aldrig mått illa under några av mina 3 graviditeter ! Och inte nu heller .

Älskar mina barn och maken också
Svar på tråden BF Juni 2010!