• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • hepalima
    Joggi skrev 2009-10-26 11:32:33 följande:
    Ja jag är sjukskriven pga illamående sen vecka 5+3, är nu i vecka 8+1..Vilken vecka är du i och när började det för dig?
    Det började i vecka 5+4 och nu är jag i vecka 7+3. Beräknad 9 Juni=) Så vi ligger ganska nära varandra. Skall till doktorn imon, hoppas på att få något annat än lergigan. Är så sjukt trött på att må illa å spy! Å tiden går så himla långsamt:(
  • mjauen

Hallå i tråden!
    Hoppar på här med eftersom alla andra tycks ha gått över hit oxå.
    Jag väntar andra barnet med bf 11/6, är alltså i v.7+2 idag. Har mått lite illa till o från, men inte alls så mycket att jag behövt kräkas. Värre har varit matlusten, eller brist på matlust fast jag varit hungrig. Obehaglig känsla. Sen är det det där vanliga då, molvärk, svullen mage, ömma bröst...Har redan varit tvungen att köpa större bh.

Angående ul så blir man där jag bor erbjuden fostervattensprov eller vad det nu heter o om man inte vill göra ett sånt kan man istället göra ett vanligt ul runt v.10. (Om det inte ändrats sen jag var gravid sist) Sen är det förstås rutin-ul i ca v.19.

• Cornelia19

Hejsan!
    jag hoppar på här jag med:)
    Jag väntar andra barnet till den 9 juni. Har inte haft några speciella gravid symtom förutom denna trötthet och spring på toa, och svullen mage.

• lizzzen

hoppar också in här är i v 7 (6+0) fasikens vad tiden går sakta. har bf 19 juni
    Jag har klagat på att mina bröst inte gjorde ont, men det kom som ett brev på posten i fredags, så nu tar jag tillbaka det. jag vill inte ha ömma bröst kan ju inte ligga som man vill.
    känner min svullen och bara allmän trött och så e jag hungring och mår illa på samma gång. det e en skum kombination.

men annars..så mår jag bara bra.. hehe;)

avudas min lillasyrra som går in i v. 12 på onsdag....vill med dit..nu tack.

• Nyfiken86

Första tiden värkar gå väldigt sakta.. suck..
    Jag längtar efter o få se den lilla för första gången så man verkligen vet att de e på riktigt.. :) Är mitt första barn.. oplanerat men väldigt välkommet :)

• Joggi
    hepalima skrev 2009-10-26 13:34:10 följande:
    Det började i vecka 5+4 och nu är jag i vecka 7+3. Beräknad 9 Juni=) Så vi ligger ganska nära varandra. Skall till doktorn imon, hoppas på att få något annat än lergigan. Är så sjukt trött på att må illa å spy! Å tiden går så himla långsamt:(
    Ja då ligger vi väldigt lika ändå=)
    Och illamåendet började nästan samtidigt! Mitt började på kvällen, som en käftsmäll ungefär..=)
    Som tur är så spyr inte jag, men jag hatar - och har väldigt svårt för att kräkas. Men skulle jag sätta mig och gapa över toaletten så skulle det lätt komma, haha.. Ursäkta snacket=)
    Jag ligger hela tiden, jättejobbigt att gå upp ur sängen ens..
    Jag fick tabletter som heter primperan, men dom funkar tyvärr inte=(
    Ja jag håller med, tiden går så sakta och jag är så grymt trött på att må så här! Lååååångtråkigt!
    En positiv sak är att min BM sa att om man mår illa så är det ett bra tecken på att allt går som det ska i graviditeten och det är sällan en illamående får mf... =)
    Är det första barnet?
  • MaraFara

Idag har jag varit nere på stan, och föll för inköp av 4 st bodysar.. Otroligt billigt då det kostade 100:-.. Visst, det är en risk så här tidigt men om ngt går fel så tror jag inte att min sorg blir större av att ha köpt 4 plagg redan nu..

• hepalima
    Joggi skrev 2009-10-26 14:19:54 följande:
    Ja då ligger vi väldigt lika ändå=)Och illamåendet började nästan samtidigt! Mitt började på kvällen, som en käftsmäll ungefär..=)Som tur är så spyr inte jag, men jag hatar - och har väldigt svårt för att kräkas. Men skulle jag sätta mig och gapa över toaletten så skulle det lätt komma, haha.. Ursäkta snacket=)Jag ligger hela tiden, jättejobbigt att gå upp ur sängen ens.. Jag fick tabletter som heter primperan, men dom funkar tyvärr inte=( Ja jag håller med, tiden går så sakta och jag är så grymt trött på att må så här! Lååååångtråkigt!En positiv sak är att min BM sa att om man mår illa så är det ett bra tecken på att allt går som det ska i graviditeten och det är sällan en illamående får mf... =)Är det första barnet?
    Japp det är första barnet:) Själv? Bor i gbg, vart bor du? Har du prövat ingefära? Det är de ända jag inte prövat. Samma här ligger hela dagarna, skall försöka gå till ett apotek senare. (undra hur det skall gå, sist jag va ute fick jag spy på i diket)
Svar på tråden BF Juni 2010!