• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Milliemolly

Måste gratta till twinsen ocskå! Vad skoj!

MEN måste ändå erkänna att jag blev lite lättad när det bara var en på VUL idag! Första grav. önskade jag tvillingar men nu med en 2,5-åring också så räcker det med en

Fick du veta på ditt VUL exakt hur långt gången du var?

• JuliaIsabella

Hur mår ni alla en annan så håller illamåendet i sig... hoppas att det ger sig snart äter postafen hjälper till en viss den men har fortfarande svårt att äta

• mithrandil
    Milliemolly skrev 2009-10-26 20:39:37 följande:
    Måste gratta till twinsen ocskå! Vad skoj!MEN måste ändå erkänna att jag blev lite lättad när det bara var en på VUL idag! Första grav. önskade jag tvillingar men nu med en 2,5-åring också så räcker det med en Fick du veta på ditt VUL exakt hur långt gången du var?
    Haha.. ja, jag var precis som du. Ville inget hellre att det skulle vara två förra gången. Blev nästan besviken när det visade sig bara vara en. Men nu ber jag till min stjärna att det är en liten därinne. Jag har en son som bara är 7månader så 3 barn under 1,5år blir nog lite saftigt. Fast visserligen så är det i slutändan bara viktigt att barnet är friskt och att allt går som det ska.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Milliemolly

idag har jag ätit HELA dagen..............mackor mackor mackor, massa med smör och ost och leverpastej och gurka MUMSFILIBABBA! Ser ut att vara i 6_emånaden bara för det!

3 clementiner slök jag på 5 minuter och massa M&M:s. Inte bra. SKa skärpa mig i morgon!

Jaghar inte mått illa idag peppar peppar.

Havregrynsgröt är också dögott just nu Längtar till i morgonbitti då jag sak koka och äta gröt

• vitvåonågratill

Okej, då kommer jag oxå in här nu då! Tack för inbjudan! Och för er som inte känner mig från andra juni-trådar så väntar jag mitt 3:e barn med en ny kille, och det är hans första. Bor i Gbg. Mer info kommer så fort jag berättat på jobbet.

Jag mår ständigt småilla känns det som...ibland mår jag ännu mer illa så jag går och ulkar, men spytt har jag ännu inte gjort tack och lov. Är svintrött jämt, sover illa pga besvär med fogarna redan och är svullen som en julegris om magen!

Har inte berättat för fler än min exman samt min chef..kommer berätta för fler sen när vi gjort VUL den 3 november på inskrivningen, om allt nu ser okej ut där inne, men det MÅSTE det såklart göra!

• Joggi
    Hk83 skrev 2009-10-26 19:56:16 följande:
    Kela81: Grattis till twinsen..=) Jag har själv tvillingflickor på 17 månader och det har bara varit positivt..(såklart) =)Marafara: Man blir givetvis lite orolig med det där om primperanen men om det blir för jävligt så måste jag nog använda det.. Om jag blir inlagd lär jag ju ändå få det i droppet men ska försöka in i det längsta för man vill ju inte att nått ska hända.. Vad använder du istället då??
    Primperan är bara skadligt i tredje trimestern.. Jag äter dom, men dom funkar sådär...
  • Hk83

Dottan55: Okej det var skönt att höra, då kanske man kan våga använda dom då..=)

• ZezzA80

Jag ska ta o ringa MVC i morgon o se till att få en tid, o så ska jag väl sätta fart och börja käka lite vitaminer o så, är inte helt säker på att det är tillräkligt med vitaminer i vitt bröd med smör *S* men dte är vääldigt gott.

Det är fortfasrande helt overkligt och jag fattar det inte, men jag hoppas att bli erbjuden VUL så kanske man fattar, så här känndes det inte förra gången då var man ju på helspänn hela tiden.

• majess
    Milliemolly skrev 2009-10-26 20:11:12 följande:
    jag äter vitamineral också.................jag läste i en tråd här att alla folsyratabletter egentligen är för svaga. de som haft skelettskador od i andra graviditeter får folsyra på recept som är mycket starkare! så jag tror inte det är farligt. jag äter inte full dos hemofer som är 3 st utan jag äter 1-2 extra om dagen!
    jag äter folsyra från apoteket,500mmol (tror jag det stavades )är vad den rekommendreade dosen är per dag för en gravid.
  • majess
    Milliemolly skrev 2009-10-26 19:59:15 följande:
    får du verkligen göra kub så tidigt? här är det 11+4 som gäller.............till 13+6 sedan är det inte tillförlitligt!
    njae,jag är urkass på detta,så nytt för mig,fick mitt sista barn 01 o då fanns ju inga sådana tester.det jag fått reda på via min privata barnmorska är att då skall jag göra vul och blodtestet,men om det andra vul,et för o mäta nackspalten sker då,det vet jag faktiskt inte
Svar på tråden BF Juni 2010!