• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso

Någon som kollar in "efter tio"?
    Dom pratar om vaccinet där. Ska kolla in början på det sen om det finns på internet för jag missade det.

• kronanskvinna
    mejola skrev 2009-11-10 11:34:01 följande:
    Ja så är de här också, raka vägen till köket när man vaknar *asg* Men de är rätt skönt med frukost också när man vaknar till liv att sitta ner och tugga på med en tidning och bara tar de lugnt innan dagen börjar
    haha aa gud jag har ju blivit världens matvrak! Har ju alltid älskat mat men gud sååå bra den smakar nu :D

Men som du säger, skönt o bara sitta o ta de lugnt medans man äter :) Hatar stressiga mornar, det förstör hela dagen för mej..
  • Milliemolly

3000 kr får vi betala för KUB i Malmö. Väl värda pengar tycker jag föra tt få reda på så tidigt som möjligt om fosterskador/avvikelser, visserligen görs det mest för att upptäcka sannolikheten för kromosinskador MEN de gör en grundlig undersökning av hela fostret, skelett, lungor, hjärta osv...........

Föraa gången gjorde jag mest det för att jag var nyfiken, ett sk tidigare UL, jag var 33 år, min man yngre och pigga och frsika och döm om vår förvåning när vi fick sämsta tänkbara resultat.

Världen rasade.

Nu ska jag göra det igen, kosta vad det kosta vill, för att inte få de tråkiga nyhetern så sent som i vecka 19.

Visst hamnar man i ångest och tvivel vi d ett dåligt resultat och att veta vad man vill göra behålla/abort är inget lätt beslut.

Ivårt fall var det aldrig tal om att behålla då det var grava skador och när vi skulle göra ett UL 4 dagar efter så var fostret redan dött.

Här där vi bor gör det flesta det trots att det kostar enhel del. Ja, en halv vagn kan man säga

Man bör diskutera igenom innan och vara beredd på att resultatet kanske inte blir toppen.

En graviditet blir aldrig mer sig lik för mig, som min första..................

ps. här äter jag en rejäl portion havregrynsgröt till frukost - skulle inte orka jobba annars

• mejola
    Thesso skrev 2009-11-10 11:45:56 följande:
    Någon som kollar in "efter tio"?Dom pratar om vaccinet där. Ska kolla in början på det sen om det finns på internet för jag missade det.
    nej de missade ja, hojta om du hittar någon länk, de vore intressant
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 11:46:23 följande:
    haha aa gud jag har ju blivit världens matvrak! Har ju alltid älskat mat men gud sååå bra den smakar nu :D Men som du säger, skönt o bara sitta o ta de lugnt medans man äter :) Hatar stressiga mornar, det förstör hela dagen för mej..
    haha ja ens smaklökar verkar ha blivit superkänsliga, vissa saker man åt förut går inte ens ner nu då dom fått en helt annan smak.
    Samma här, är morgonen dålig så är hela dagen åt skogen sen
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • smurfensmamma
    Milliemolly skrev 2009-11-10 11:49:12 följande:
    3000 kr får vi betala för KUB i Malmö. Väl värda pengar tycker jag föra tt få reda på så tidigt som möjligt om fosterskador/avvikelser, visserligen görs det mest för att upptäcka sannolikheten för kromosinskador MEN de gör en grundlig undersökning av hela fostret, skelett, lungor, hjärta osv...........Föraa gången gjorde jag mest det för att jag var nyfiken, ett sk tidigare UL, jag var 33 år, min man yngre och pigga och frsika och döm om vår förvåning när vi fick sämsta tänkbara resultat. Världen rasade. Nu ska jag göra det igen, kosta vad det kosta vill, för att inte få de tråkiga nyhetern så sent som i vecka 19. Visst hamnar man i ångest och tvivel vi d ett dåligt resultat och att veta vad man vill göra behålla/abort är inget lätt beslut. Ivårt fall var det aldrig tal om att behålla då det var grava skador och när vi skulle göra ett UL 4 dagar efter så var fostret redan dött. Här där vi bor gör det flesta det trots att det kostar enhel del. Ja, en halv vagn kan man säga Man bör diskutera igenom innan och vara beredd på att resultatet kanske inte blir toppen.En graviditet blir aldrig mer sig lik för mig, som min första..................ps. här äter jag en rejäl portion havregrynsgröt till frukost - skulle inte orka jobba annars
    Mkt bra inlägg tycker jag. Stort lycka till denna gången. Min syster fick ett neg besked i v 19 och det var ju väldigt sent så jag väljer att göra mitt nu. Lyckokramar
  • mejola

men samtidigt händer de ju inte så hemskt ofta att de är några grava fel på bebisen vid den tiden, kroppen brukar ju sköta de rätt bra med att stöta ut foster som inte är livsdugliga.
    För att inte skrämma upp allt för många

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Milliemolly

Jag vill absolut inte skrämma upp någon - men man måste ha en realistiskt syn...........man måste också komma ihåg ATT FÖR DE ALLRA FLESTA GÅR DET JÄTTEBRA! Som jag sagt innan : vi väntar barn, inte missfall od.

• smoolan

Jag ska göra KUB, men kommer bli helt knäckt om de hittar nåt dåligt.
    Äter just nu Folsyra (gjort sedan vi började försöka bli gravida) och Niferex. Även testat Hemofer men tyckte inte de funkade plus att man måste ta så många varje gång.

• vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-10 12:18:43 följande:
    men samtidigt händer de ju inte så hemskt ofta att de är några grava fel på bebisen vid den tiden, kroppen brukar ju sköta de rätt bra med att stöta ut foster som inte är livsdugliga.För att inte skrämma upp allt för många
    Tack, för jag blev faktiskt lite nervös....
  • mithrandil
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 10:59:02 följande:
    Nej. Vi sa att vi nog ändå inte kommer avbryta graviditeten om det visar på hög risk för DS och då är det ju att kasta pengarna i sjön (1800:- kostar det på barnmorskegruppen i Gbg, jag är under 35 och blir inte erbjuden det gratis). Så vi bokade istället in ett till tidigt UL i v 13.
    Ja, då tänker ni samma som vi då. Jag har funderat och tänkt men jag vet ärligt inte om jag skulle klara att ta ställning till ett beslut om svaret sskulle vara negativt. så jag låter helt enkelt bli att ta reda på det.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
Svar på tråden BF Juni 2010!