• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    Mamsterbabe skrev 2009-11-10 09:47:46 följande:
    hej alla!jag vet att jag har frågat hundra ggr, men jag försöker igen.är det någon som vill räkna ut ungefär vilken vecka jag är i?sista mens : 11septemberMenscykel: mellan 27-49 dagar :(
    Oj, det var ju inte lätt med så oregelbunden cykel. vet du när du hade äl?
  • vitvåonågratill

längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:38:54 följande:

Är jag tråkig eller så när jag tycker att det är lite fånigt att träffa folk man pratar med på ett forum? Vad har man gemensamt liksom? Har ni inga kompisar att umgås med? Men alla gör som de vill i alla fall, men jag är inte intresserad av att träffa någon, vet inte vad jag skulle få i utbyte av det. Så snälla prata om fika och så, i andra trådar!
    Kan bara säga att du missar massa trevligt! Visst har jag vänner...mina två bästa vänner bor i Malmö resp. Härnösand och är två jag lärde känna i ett forum när jag väntade mitt första barn. Dock lite långt hem till dom för att umgås när man är fikasugen! Några andra nära vänner har jag inte direkt, har alltid satsat på familjen, har bara ytliga bekanta och dom umgås jag bara med sporadiskt. Så jag träffar gärna nya vänner! Men alla gör ju som dom vill...bara man inte dömer andra för deras val vilket jag nog känner att du gör som kallar oss som vill träffas för fåniga.
  • stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 10:43:17 följande:
    Äter ni några vitaminer? Har tänkt att jag ska börja med nu men vet ej vilka?Åt ju med sonenn men det känns som en evighet sen så kommer inte ihåg vad det var, men med mkt folsyra var det iaf... Skulle vara skojj om ni vill hjälpa mej med lite tips! Kan även skriva att jag har väldigt känsligt hår, tappa jätte mkt under min förra grav & gjorde det ett tag efter fast jag inte ammade.. nu har det börjat återgå till sitt normala igen men tappar otroligt mkt endå, konstigt att jag inte är kal på huvudet då jag har redan jätte tunt hår :P Så tänkte om det finns nå vitaminer som samtidigt stärker håret :)
    Jag tar 2 tabletter MittVal kvinna. Finns på apoteket. Jätte bra, innehåller massa vitaminer och mineraler och tar du dessutom 2 tabletter får du i dig all mängd folsyra du behöver
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mejola

jag tar 1 tablett vitamax och sen omega 3 varje morgon, men de har ja gjort i 2 år nu snart och kände genast en stor skillnad, vart piggare och lättare att koncentera mig på saker. Otroligt vad lite vitaminer kan göra

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Xtra

Och jag i min tur tar en tablett ACO Kvinna om dagen. Eller, försöker komma ihåg. Det svåra för mig är att komma ihåg att ta tabletten i samband med måltid, för första tabletten jag tog innan jag blev gravid tog jag på tom mage och jäklar, vad jag höll på att spy! Så det gör jag aldrig om. Därför blir det lite svårt för mig att komma ihåg det varje dag... men jag brukar fixa det ganska bra ändå.

• Milliemolly
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 10:43:17 följande:
    Äter ni några vitaminer? Har tänkt att jag ska börja med nu men vet ej vilka?Åt ju med sonenn men det känns som en evighet sen så kommer inte ihåg vad det var, men med mkt folsyra var det iaf... Skulle vara skojj om ni vill hjälpa mej med lite tips! Kan även skriva att jag har väldigt känsligt hår, tappa jätte mkt under min förra grav & gjorde det ett tag efter fast jag inte ammade.. nu har det börjat återgå till sitt normala igen men tappar otroligt mkt endå, konstigt att jag inte är kal på huvudet då jag har redan jätte tunt hår :P Så tänkte om det finns nå vitaminer som samtidigt stärker håret :)
    folsyran är viktigast före du blir gravid och de 12 första veckorna.

de finns i apotekets multivitaminer för kvinnor i fertil ålder.

de finns även i de milda järntabletterna hemofer+folsyra.

sedan finns det enbart tabletter med folsyra, men de kombinerade täcker ju allt.

sedan finns det i vissa livsmedel också, t ex spenat.

hade jag varit dig som redan är gravid hade jag sprungit ut och köpt folsyra på direkten. det är jätteviktigt för bebisen!
  • vitvåonågratill
    mithrandil skrev 2009-11-10 10:08:13 följande:
    ska de flesta av er här göra kub test?
    Nej. Vi sa att vi nog ändå inte kommer avbryta graviditeten om det visar på hög risk för DS och då är det ju att kasta pengarna i sjön (1800:- kostar det på barnmorskegruppen i Gbg, jag är under 35 och blir inte erbjuden det gratis). Så vi bokade istället in ett till tidigt UL i v 13.
  • Thesso
    Milliemolly skrev 2009-11-10 10:57:40 följande:
    folsyran är viktigast före du blir gravid och de 12 första veckorna. de finns i apotekets multivitaminer för kvinnor i fertil ålder. de finns även i de milda järntabletterna hemofer+folsyra. sedan finns det enbart tabletter med folsyra, men de kombinerade täcker ju allt. sedan finns det i vissa livsmedel också, t ex spenat. hade jag varit dig som redan är gravid hade jag sprungit ut och köpt folsyra på direkten. det är jätteviktigt för bebisen!
    Det här med folsyra.. Min bm sa inget om det nu när jag var där och fick inte höra nåt om det förra graviditeten heller. Varför är det så viktigt?
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 10:59:02 följande:
    Nej. Vi sa att vi nog ändå inte kommer avbryta graviditeten om det visar på hög risk för DS och då är det ju att kasta pengarna i sjön (1800:- kostar det på barnmorskegruppen i Gbg, jag är under 35 och blir inte erbjuden det gratis). Så vi bokade istället in ett till tidigt UL i v 13.
    Kostar det något att göra tidigt ul? Skulle oxå vilja göra det men har mitt "vanliga" i januari nån gång, har inte fått tiden än.
  • mejola
    Xtra skrev 2009-11-10 10:57:05 följande:
    Och jag i min tur tar en tablett ACO Kvinna om dagen. Eller, försöker komma ihåg. Det svåra för mig är att komma ihåg att ta tabletten i samband med måltid, för första tabletten jag tog innan jag blev gravid tog jag på tom mage och jäklar, vad jag höll på att spy! Så det gör jag aldrig om. Därför blir det lite svårt för mig att komma ihåg det varje dag... men jag brukar fixa det ganska bra ändå.
    jag har ju ätit medicin halva mitt liv så att komma ihåg tabletter har nog aldrig vart något problem.
    men ni som har de så finns de att få på apoteket en liten plastmanik som piper samma tid varje dag, fast då gäller de ju att man äter ungefär samma tid varje dag också haha, men vid frukost är ju perfekt de äter man ju ungefär samma tid jämt
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!