• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    majess skrev 2009-11-10 09:43:55 följande:
    får jag fråga,tar de blodprovet den 2 dec på dig? eller både ul o blodprov? eller har du redan gjort ul,et för kub? kan verkligen inte detta o har inskrivning med ul på fredag o undrar om de gör ngn kub del då?(sorry för iqfiskmås varning
    10 dagar innan jag ska göra mitt ul, som är den 2 december, så ska jag gå till labb på min vc där de tar ett blodprov. Vet inte hur det är i andra län, men här utför man Kub där man gör RUL alltså på lanssjukhuset.
    Det kommer förmodligen bli så att du får information om Kub på inskrivningen och om du är intresserad skriver din Bm en remiss så får du ringa och boka en tid
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kronanskvinna
    majess skrev 2009-11-10 09:51:33 följande:
    hej du är nog om man räknar på 28 dagar, i vecka 8+3
    Jag hade min senaste mens 16/11 och är 8+3 idag enligt VUl, men har en menscykel på bara 19 dagar, vad gör menscykeln för skillnad? Det har jag aldrig förstått :P
  • kronanskvinna
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 09:56:23 följande:
    Jag hade min senaste mens 16/11 och är 8+3 idag enligt VUl, men har en menscykel på bara 19 dagar, vad gör menscykeln för skillnad? Det har jag aldrig förstått :P
    16/9 mena jag självklat ;) haha!
  • stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 09:56:23 följande:
    Det har med själva ägglossningen att göra. De som har en cykel på 28 dagar har ägglossning ungefär i mitten, det vill säga efter 14 dagar. Om du har 19 dagars menscykel är det ganska osannolikt att du har ägglossning 14 dagar efter mens och sedan på 19:e dagen mens. Hänger du med på hur jag menar?
  • stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 09:57:12 följande:
    16/9 mena jag självklat ;) haha!
    Jag fattade vad du menade
  • kronanskvinna
    stina84 skrev 2009-11-10 09:58:39 följande:
    Det har med själva ägglossningen att göra. De som har en cykel på 28 dagar har ägglossning ungefär i mitten, det vill säga efter 14 dagar. Om du har 19 dagars menscykel är det ganska osannolikt att du har ägglossning 14 dagar efter mens och sedan på 19:e dagen mens. Hänger du med på hur jag menar?
    Aa jag tror det :) Förr hade jag min mens med en cykel på ca 28 dagar, men sen i juni så började mensen kommer oftare och då räkna jag ut att det vart 19 dagar mellan gångerna sen dess.. Konstigt hur kroppen kan ändra sej så där! Men men ingen mer mens nu på ett bra tag, skööönt :D:D
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-10 09:55:25 följande:
    10 dagar innan jag ska göra mitt ul, som är den 2 december, så ska jag gå till labb på min vc där de tar ett blodprov. Vet inte hur det är i andra län, men här utför man Kub där man gör RUL alltså på lanssjukhuset. Det kommer förmodligen bli så att du får information om Kub på inskrivningen och om du är intresserad skriver din Bm en remiss så får du ringa och boka en tid
    ok,tack! jag går privat nu men innan så vet jag att rul gjordes hos vårt län på resp mödravårdscentral.
    de har ju alla grejer så att säga på den privata gruppen jag går till,vet dock inte hur det är med blodprover etc....
  • 0810

JuliaIsabella; Jag är precis lika långt gången som du, 9+3, och mår också illa fortfarande. Spännande med inskrivning, hade min igår och hela lilla familjen (sambon plus dottern) var med...
    Hade inte tagit med dem om det inte var för att vi känner BM sedan förra graviditeten, bor granne med henne också, så det är roligt att träffas. Leona (dottern) tyckte att det var lite läskigt när mamma blev stucken i fingret och armen, men annars gick det bra, hon satt på golvet och lekte. Jag säger igen att den här graviditeten är helt annorlunda än min förra, förra gången gick jag bara upp åtta kilo sammanlagt, men nu har jag redan börjat gå upp, så det känns som att det blir betydligt mer den här gången. Har ju inte samma möjlighet som tidigare att motionera heller, så man lägger ju på sig lite lättare...

• majess
    0810 skrev 2009-11-10 10:15:05 följande:
    JuliaIsabella; Jag är precis lika långt gången som du, 9+3, och mår också illa fortfarande. Spännande med inskrivning, hade min igår och hela lilla familjen (sambon plus dottern) var med... Hade inte tagit med dem om det inte var för att vi känner BM sedan förra graviditeten, bor granne med henne också, så det är roligt att träffas. Leona (dottern) tyckte att det var lite läskigt när mamma blev stucken i fingret och armen, men annars gick det bra, hon satt på golvet och lekte. Jag säger igen att den här graviditeten är helt annorlunda än min förra, förra gången gick jag bara upp åtta kilo sammanlagt, men nu har jag redan börjat gå upp, så det känns som att det blir betydligt mer den här gången. Har ju inte samma möjlighet som tidigare att motionera heller, så man lägger ju på sig lite lättare...
    nej men va kul,jag är oxå 9+3 idag
Svar på tråden BF Juni 2010!