• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mithrandil

Godmorgon tjejer.
    Här är det samma som vanligt. har typ inga symtom alls. Men nu har jag iaf känt av lite små molvärk i magen i ett par dagar så nu är jag mest oerhört tacksam för att jag slipper symtom.

Längtar och väntar: Vilken tur att vi alla är olika!!
    Kompisar har jag, men det är alltid kul att träffa fler. Dessutom kan man ha oerhört mycket gemensamt med många förutom grav. och bebisar även om man träffas via fl. Bajs var inget jag NÅGONSIN skulle prata om innan jag fick barn, men nu är ju det den största delen av min värld så vad finns det liksom annars att prata om?
    Självklart pratar jag om "ett eget liv" och jag pratar aldrig om min nuvarande graviditet annat än här på nätet. Jag lägger fokus på min son och det är hans bajsblöjor som har blivit mitt största intresse

Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • smoolan

längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:56:49 följande:

Fast jag är ju sådan att jag tar det som skrivs här med en nypa salt, eftersom i mina ögon är familjeliv en rätt märklig sajt.. Min mamma som jobbar på bb "varnar" mig för att läsa här..Jag har tillräckligt med vänner som jag kan spy galla tillsammans med.. När de sen är gravida gör de samma sak mot mig. Det är det vänner är till för.. Sen tycker jag det är vansinnigt trist att bara årata graviditet och barn varje gång jag träffar någon som också har barn eller är gravid.. Visst kan man fråga om råd, men jag vill prata om annat också när jag träffar vänner..När jag sen får barn så kommer jag inte intressera mig för att diskutera bajs och blöjor. Det intresserar mig inte nu och kommer inte intressera mig sen heller. Men alla är vi olika! Alla gör som man själv vill, jag är inte ett dugg nyfiken på vilka som gömmer sig bakom nicken.. Och läser man här inne på familjeliv verkar det som alla fått mf eller ma och så är ju verkligen inte fallet. Så vill man INTE bli nervös och så så ska man ju verkligen inte läsa här inne!
    Nu har jag inte orkat läsa bakåt i tråden så långt, men med tanke på detta inlägget fattar jag inte riktigt varför du ens vill skriva i den här tråden? Din mamma varnar dig, du tycker att sajten är märklig, du är inte intresserad av att prata om barn, du säger att du redan har kompisar. Jag har också kompisar, men är tämligen social och har lätt att träffa nya människor och kompisar kan man väl inte ha för många av? Dessutom vet jag inte vilken typ av kompisar du har, alla kanske är "universalvänner". Men själv har jag några "bästa" vänner, några som mer är partyvänner, några som jag diskuterar mycket med etc. Sen kan det ju faktiskt vara så att man träffar folk för att man ahr en sak gemensamt, men att man på vägen upptäcker att man även har en massa annat gemensamt. Därmed inte sagt att jag vill träffa alla här och ta en fika, men alla gör ju som de vill. Ibland connectar man mer med vissa, oavsett om man träffas på riktigt eller på nätet.
  • Milliemolly

Usch vad vad tråden tappade fokus här...................

Jag trodde tråden var på oss som har gemensamt att vi ska ha barn juni o villdiskutera saker kring det???

Idag är jag i vecka 9+2 och megen är stor! Vet i katten hur länge det kan döljas......vill ju gömma det till efter kUb den 28! Jag har lärt mig av mina misstag så att säga.

Förra gången betättade jag för ALLA en måndag. Vänner, kollegor, elever mm och på fredagen gjorde vi KUB och fick 1:2 som senare blev MA.

SÅ nu vill jag verkligen ligga lågt för det var SÅ JOBBIGT att behöva sitta och ringa alla samtal och sprida att det inte gick vägen. HUGA!

Än så länge vet ´bara 2 stycken om detta. Men de misstänker nog på jobbet..........men jag ska neka in i det längsta.

Jag kör drickyoggi mot illamånedet. Sött och uppiggande och lätt att få i sig

• stina84
    Yossan skrev 2009-11-09 22:12:27 följande:
    Ja, vi lär väl skrämma upp förstföderskorna Kan tillägga att jag var på ett tillväxtultraljud i v 38 med sonen pga stort sf-mått (+2 SD hela graviditeten). De sa att han kunde väga "UPP TILL 4ooo g vid födsel" och han vägde 4630 g... där ser man hur bra (eller dåligt) det är med tillväxtultraljud, tyvärr. Jag liksom du skulle verkligen vilja föda vaginalt igen, men vågar jag?? Du är modig du!
    haha, jag har ju jobbat på förlossningen så jag blir nog inte avskräckt i första taget! Vi har dessutom ett utav de bästa sjukhusen i hela sverige när det gäller förlossning, neonatalvård osv
    Jag gjorde ett tillväxt ul med dottern 2 dagar innan hon föddes. De sa att hon vägde ungefär 3500g. Men hon vägde ju nästan 1 kg mer!
    ´Tillväxtul är ju inte så säkra, MEN däremot så kan de ju se om det är en 5kg klump eller mer som ligger där inne. Upp  till 5kg kommer jag lätt förlösa vaginalt Det vet jag att min kropp klarar
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kronanskvinna
    längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:56:49 följande:
    Fast jag är ju sådan att jag tar det som skrivs här med en nypa salt, eftersom i mina ögon är familjeliv en rätt märklig sajt.. Min mamma som jobbar på bb "varnar" mig för att läsa här..Jag har tillräckligt med vänner som jag kan spy galla tillsammans med.. När de sen är gravida gör de samma sak mot mig. Det är det vänner är till för.. Sen tycker jag det är vansinnigt trist att bara årata graviditet och barn varje gång jag träffar någon som också har barn eller är gravid.. Visst kan man fråga om råd, men jag vill prata om annat också när jag träffar vänner..När jag sen får barn så kommer jag inte intressera mig för att diskutera bajs och blöjor. Det intresserar mig inte nu och kommer inte intressera mig sen heller. Men alla är vi olika! Alla gör som man själv vill, jag är inte ett dugg nyfiken på vilka som gömmer sig bakom nicken.. Och läser man här inne på familjeliv verkar det som alla fått mf eller ma och så är ju verkligen inte fallet. Så vill man INTE bli nervös och så så ska man ju verkligen inte läsa här inne!
    Du verkar ju ha rätt mkt emot denna sida så varför ens sitta & läsa lr skriva..

Jag tkr det är skit kul att träffa nytt folk! har en blogg vän som bor i samma stad som mej, hon skulle sälja mammakläder så jag var där o kolla på dom ifall det var nått jag kunde ha (första gången vi sågs irl), och det liksom sa "klick", har mkt mer än barn gemensamt o nu ska vi ses på freda igen för en fika :D Vänner kan man aldrig få för många av :D

Och tro mej, du kommer prata bajs sen när din lille är född, det är nått man gör atomatiskt..
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-10 09:04:45 följande:
    Usch vad vad tråden tappade fokus här...................Jag trodde tråden var på oss som har gemensamt att vi ska ha barn juni o villdiskutera saker kring det??? Idag är jag i vecka 9+2 och megen är stor! Vet i katten hur länge det kan döljas......vill ju gömma det till efter kUb den 28! Jag har lärt mig av mina misstag så att säga. Förra gången betättade jag för ALLA en måndag. Vänner, kollegor, elever mm och på fredagen gjorde vi KUB och fick 1:2 som senare blev MA. SÅ nu vill jag verkligen ligga lågt för det var SÅ JOBBIGT att behöva sitta och ringa alla samtal och sprida att det inte gick vägen. HUGA! Än så länge vet ´bara 2 stycken om detta. Men de misstänker nog på jobbet..........men jag ska neka in i det längsta. Jag kör drickyoggi mot illamånedet. Sött och uppiggande och lätt att få i sig
    Japp håller med. Lite tråkig stämning känner jag allt av i tråden. Beblandar mig inte i diskussionen.
    Min mage har med blivit stor! Gick in i v.11 idag 2 veckor kvar, sedan är den kritiska tiden över!
    Vad skönt att snart få göra Kub! Jag har mitt den 2 december. Tycker det var en tid i senaste lagret, men men. Det blir nog bra
    Förstår attt du inte vill berätta på jobbet och för resterande som itne har med det att göra. De känne nog sjlva att det är ett känsligt läge och frågar nog inte i "onödan" Snart kan du berätta iallafall Nu är det inte lång tid kvar!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-10 09:29:23 följande:
    Japp håller med. Lite tråkig stämning känner jag allt av i tråden. Beblandar mig inte i diskussionen. Min mage har med blivit stor! Gick in i v.11 idag 2 veckor kvar, sedan är den kritiska tiden över! Vad skönt att snart få göra Kub! Jag har mitt den 2 december. Tycker det var en tid i senaste lagret, men men. Det blir nog bra Förstår attt du inte vill berätta på jobbet och för resterande som itne har med det att göra. De känne nog sjlva att det är ett känsligt läge och frågar nog inte i "onödan" Snart kan du berätta iallafall Nu är det inte lång tid kvar!
    får jag fråga,tar de blodprovet den 2 dec på dig? eller både ul o blodprov? eller har du redan gjort ul,et för kub? kan verkligen inte detta o har inskrivning med ul på fredag o undrar om de gör ngn kub del då?(sorry för iqfiskmås varning
  • Mamsterbabe

hej alla!
    jag vet att jag har frågat hundra ggr, men jag försöker igen.
    är det någon som vill räkna ut ungefär vilken vecka jag är i?

sista mens : 11september
    Menscykel: mellan 27-49 dagar :(

• majess
    Mamsterbabe skrev 2009-11-10 09:47:46 följande:
    hej alla! jag vet att jag har frågat hundra ggr, men jag försöker igen. är det någon som vill räkna ut ungefär vilken vecka jag är i? sista mens : 11september Menscykel: mellan 27-49 dagar :(
    hej du är nog om man räknar på 28 dagar, i vecka 8+3
  • majess
    Mamsterbabe skrev 2009-11-10 09:47:46 följande:
    hej alla! jag vet att jag har frågat hundra ggr, men jag försöker igen. är det någon som vill räkna ut ungefär vilken vecka jag är i? sista mens : 11september Menscykel: mellan 27-49 dagar :(
    hej du är nog om man räknar på 28 dagar, i vecka 8+3
Svar på tråden BF Juni 2010!