• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 11:11:19 följande:
    Jo jag vet ju att folsyran är jätte viktig, är det inte för benmärgen lr nått sånt? funderar även på om det saknas järn för jag är verkligen konstant trött, kan somna ståendes om det skulle vara så! men de kanske inte har nått med järnet o göra??Men idag ska jag ner o köpa vitaminer :D
    Är lika trött jag och jag hade kanonbra järnvärde så det är nog bara så det ska vara just nu!
  • Thesso
    smurfensmamma skrev 2009-11-10 11:10:39 följande:
    Hej hej nu joinar jag denna tråd oxå. BF 1a juni, har 2 flickor som kommer vara 2 och knappt 4 när lilla pyret förhoppningsvis anländer. Jag äter ACO kvinna., när jag kommer i håg. Ska skärpa mig nu! Här gör vi KUB-test, vilket är frivilligt. Jag ska göra mitt 20 novemeber.
    Välkommen! :)

Skulle gärna göra KUB men det kostar 1800:- för oss här och eftersom det inte är någon direkt risk för det känns det som att vi skippar det.
  • mejola

jisses skippar alla här de viktigaste målet på dagen?
    Jag åt ingen frukost förut men ja gick upp i vikt då lite för lätt så nu äter man de flitigt så står vågen rätt stabilt, lite mysko att de funkar så egentligen

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-10 11:19:55 följande:
    jisses skippar alla här de viktigaste målet på dagen? Jag åt ingen frukost förut men ja gick upp i vikt då lite för lätt så nu äter man de flitigt så står vågen rätt stabilt, lite mysko att de funkar så egentligen
    Sen jag blev gravid har jag gått ner i vikt..och då har jag inte spytt (än) och ätit en hel del godis och så...dock så har jag inte ätit så stora portioner då jag blivit snabbt mätt, kanske beror på det...har ju massa på kroppen att ta av så jag hoppas inte bebis mår dåligt av att man går ner iaf...
  • smurfensmamma
    Thesso skrev 2009-11-10 11:16:30 följande:
    Välkommen! :)Skulle gärna göra KUB men det kostar 1800:- för oss här och eftersom det inte är någon direkt risk för det känns det som att vi skippar det.
    Kostnadsfritt här, fro m i år. Har väl eg ingen högre risk för det, men man måste ju kunna ta ställning när man gör det oxå, läskigt men jag vill se pyret.
  • mejola
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 11:25:10 följande:
    Sen jag blev gravid har jag gått ner i vikt..och då har jag inte spytt (än) och ätit en hel del godis och så...dock så har jag inte ätit så stora portioner då jag blivit snabbt mätt, kanske beror på det...har ju massa på kroppen att ta av så jag hoppas inte bebis mår dåligt av att man går ner iaf...
    nej bebis tar ju av det den behöver, du får ju bara resterna egentligen haha så de behöver du ju knappast oroa dig för.
    jag har inte heller spytt något men äter mindre och tränar mera så den tickar neråt, men känner ja mig själv rätt så kommer min kroppshydda att börja peka uppåt runt mitten av graviditeten
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • kronanskvinna
    mejola skrev 2009-11-10 11:19:55 följande:
    jisses skippar alla här de viktigaste målet på dagen? Jag åt ingen frukost förut men ja gick upp i vikt då lite för lätt så nu äter man de flitigt så står vågen rätt stabilt, lite mysko att de funkar så egentligen
    Nej nej min dag funkar inte utan frukost, så fort jag slår upp ögonen så är det frukost så kommer upp i huvudet på mej!! Likadant var det förra grav...

Så nu förtiden joinar jag grabben vid frukostbordet innan han ska till dagis, förut var det bara en kaffe kopp som fick duga :D men nu är det, ägg ibland, yougurt,smörgås & oboy :D
  • smurfensmamma
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 11:31:34 följande:
    Nej nej min dag funkar inte utan frukost, så fort jag slår upp ögonen så är det frukost så kommer upp i huvudet på mej!! Likadant var det förra grav...Så nu förtiden joinar jag grabben vid frukostbordet innan han ska till dagis, förut var det bara en kaffe kopp som fick duga :D men nu är det, ägg ibland, yougurt,smörgås & oboy :D
    Låter förnuftigt tycker jag!
  • kronanskvinna
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 11:14:46 följande:
    Är lika trött jag och jag hade kanonbra järnvärde så det är nog bara så det ska vara just nu!
    Okej hoppas det går över snart.. Har ju inte samma energi kvar åt grabben längre :( Men jag försöker så gott det går, han verkar inte missnöjd så det känns bra iaf! :D
  • mejola
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 11:31:34 följande:
    Nej nej min dag funkar inte utan frukost, så fort jag slår upp ögonen så är det frukost så kommer upp i huvudet på mej!! Likadant var det förra grav...Så nu förtiden joinar jag grabben vid frukostbordet innan han ska till dagis, förut var det bara en kaffe kopp som fick duga :D men nu är det, ägg ibland, yougurt,smörgås & oboy :D
    Ja så är de här också, raka vägen till köket när man vaknar *asg*
    Men de är rätt skönt med frukost också när man vaknar till liv att sitta ner och tugga på med en tidning och bara tar de lugnt innan dagen börjar
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!