• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 10:43:17 följande:
    Äter ni några vitaminer? Har tänkt att jag ska börja med nu men vet ej vilka?Åt ju med sonenn men det känns som en evighet sen så kommer inte ihåg vad det var, men med mkt folsyra var det iaf... Skulle vara skojj om ni vill hjälpa mej med lite tips! Kan även skriva att jag har väldigt känsligt hår, tappa jätte mkt under min förra grav & gjorde det ett tag efter fast jag inte ammade.. nu har det börjat återgå till sitt normala igen men tappar otroligt mkt endå, konstigt att jag inte är kal på huvudet då jag har redan jätte tunt hår :P Så tänkte om det finns nå vitaminer som samtidigt stärker håret :)
    Äter Apoteket Kvinna (tror jag dom heter).
  • vitvåonågratill
    majess skrev 2009-11-10 10:17:58 följande:
    nej men va kul,jag är oxå 9+3 idag
    Mee too!
  • mejola
    Thesso skrev 2009-11-10 11:01:33 följande:
    Kostar det något att göra tidigt ul? Skulle oxå vilja göra det men har mitt "vanliga" i januari nån gång, har inte fått tiden än.
    här kostar de mellan 300-500 kr
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Xtra
    mejola skrev 2009-11-10 11:01:42 följande:
    jag har ju ätit medicin halva mitt liv så att komma ihåg tabletter har nog aldrig vart något problem.men ni som har de så finns de att få på apoteket en liten plastmanik som piper samma tid varje dag, fast då gäller de ju att man äter ungefär samma tid varje dag också haha, men vid frukost är ju perfekt de äter man ju ungefär samma tid jämt
    Jag har med ätit medicin, HELA mitt liv, då jag fick reumatism när jag var 2 år gammal. Så morgon och kväll har jag inga problem med att komma ihåg medicinen... men jag kan inte ta vitamin-tabletten på morgonen för då är magen tom, och på kvällen vågar jagi nte för då är det ett tag sen jag åt sist. Så jag måste försöka komma ihåg vitaminen vid en måltid... blir oftast vid middagen jag kommer ihåg den. Puh!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-10 11:01:33 följande:
    Kostar det något att göra tidigt ul? Skulle oxå vilja göra det men har mitt "vanliga" i januari nån gång, har inte fått tiden än.
    Du går väl på BMG med? Eller minns jag fel....där kostar det iaf 500:- för ett tidigt UL, kändes mer värt pengarna!
  • vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-10 11:01:42 följande:
    jag har ju ätit medicin halva mitt liv så att komma ihåg tabletter har nog aldrig vart något problem.men ni som har de så finns de att få på apoteket en liten plastmanik som piper samma tid varje dag, fast då gäller de ju att man äter ungefär samma tid varje dag också haha, men vid frukost är ju perfekt de äter man ju ungefär samma tid jämt
    Inte jag! Helst äter jag inte frukost alls! Har lättare att komma ihåg att ta det precis innan lunchen istället...när jag dukar fram för lunchen och tar fram glaset så fyller jag det direkt med vatten och tar tabletten innan jag ställer fram glaset på bordet!
  • 0810

Thesso: Anledningen till att man ska äta folsyra är att man ska minska risken för ryggmärgsbråck hos fostret. Jag var jättenoga och duktig med det förra graviditeten, men nu har jag svårt att komma ihåg det...

• smurfensmamma

Hej hej nu joinar jag denna tråd oxå.
    BF 1a juni, har 2 flickor som kommer vara 2 och knappt 4 när lilla pyret förhoppningsvis anländer.

Jag äter ACO kvinna., när jag kommer i håg. Ska skärpa mig nu!

Här gör vi KUB-test, vilket är frivilligt. Jag ska göra mitt 20 novemeber.

• kronanskvinna
    Milliemolly skrev 2009-11-10 10:57:40 följande:
    folsyran är viktigast före du blir gravid och de 12 första veckorna. de finns i apotekets multivitaminer för kvinnor i fertil ålder. de finns även i de milda järntabletterna hemofer+folsyra. sedan finns det enbart tabletter med folsyra, men de kombinerade täcker ju allt. sedan finns det i vissa livsmedel också, t ex spenat. hade jag varit dig som redan är gravid hade jag sprungit ut och köpt folsyra på direkten. det är jätteviktigt för bebisen!
    Jo jag vet ju att folsyran är jätte viktig, är det inte för benmärgen lr nått sånt? funderar även på om det saknas järn för jag är verkligen konstant trött, kan somna ståendes om det skulle vara så! men de kanske inte har nått med järnet o göra??

Men idag ska jag ner o köpa vitaminer :D
  • kronanskvinna
    stina84 skrev 2009-11-10 10:53:17 följande:
    Jag tar 2 tabletter MittVal kvinna. Finns på apoteket. Jätte bra, innehåller massa vitaminer och mineraler och tar du dessutom 2 tabletter får du i dig all mängd folsyra du behöver
    Får man inte äta dom till en viss vecka bara?
Svar på tråden BF Juni 2010!