• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Kamikazee
    Milliemolly skrev 2009-11-10 12:23:12 följande:
    Jag vill absolut inte skrämma upp någon - men man måste ha en realistiskt syn...........man måste också komma ihåg ATT FÖR DE ALLRA FLESTA GÅR DET JÄTTEBRA! Som jag sagt innan : vi väntar barn, inte missfall od.
    Du borde väl få ditt KUB betalat av landstinget med tanke på vad du varit igenom? Jag blev lovad av min läkare på återbesöket att vid nästa grav skulle jag få den fosterdiagnostik som behövs (antar att det är för att lugna mig och maken).
    mejola skrev 2009-11-10 12:18:43 följande:
    men samtidigt händer de ju inte så hemskt ofta att de är några grava fel på bebisen vid den tiden, kroppen brukar ju sköta de rätt bra med att stöta ut foster som inte är livsdugliga. För att inte skrämma upp allt för många
    Jag tror att de som är mest skrämda är vi som har varit igenom det hela med mf, ma eller fått dåliga besked på UL. Har man inte varit med om det nångång så tror jag att man har lättare att hålla det ifrån sig. Orolig kan man självklart vara, men skräcken man känner när man ser BM:s ansikte när hon gör UL:et och måste ge negativa besked är oförglömlig. När man blir gravid igen och gör nästa UL så är minnet av förra gången så påtaglig att man blir förlamad.

De flesta foster stöts ut tidigt och det är många som överlever fram till RUL. Mitt barn hade fosterskador med oddsen 1 på 1 000 000. Inte jättetroligt att jag råkar ut för det igen men rädslan, den är hemsk.

Jag tror att det är drygt 20% som råkar ut för missfall/ma och då får man tänka på att många mf händer ett par dagar efter bim och många inte ens vet om att de är gravida. Så procenten som vet att de är gravida och får mf/ma minskar.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 13:19:25 följande:
    Jo jag är inskriven där och har gjort UL på inskrivningen men vi valde att boka ett tidigt UL till i v 13 för 500:-!
    Aha, jag förstår. Det är ju ändå på UL man upptäcker om det är nåt fel. Det som ni inte får då är väl en mätning av nackspalten då?

Vilken BM har du?
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Thesso

Okej, ännu en helt ot fråga.

Vi ska på julbord med släkten vilket innefattar 22 personer. Det är en söndag kl 17 så det passar att vår som på 2 år följer med. MEN, man vet ju att man knappt kan sitta still och njuta av den dyra maten då.
    Är vi världens dåligaste föräldrar om vi skulle fixa barnvakt för att få äta i lugn och ro vid en sån tillställning? Känns lite dumt då det är släkten som ska med men ändå..

• hepalima
    Thesso skrev 2009-11-10 13:44:11 följande:
    Okej, ännu en helt ot fråga.Vi ska på julbord med släkten vilket innefattar 22 personer. Det är en söndag kl 17 så det passar att vår som på 2 år följer med. MEN, man vet ju att man knappt kan sitta still och njuta av den dyra maten då.Är vi världens dåligaste föräldrar om vi skulle fixa barnvakt för att få äta i lugn och ro vid en sån tillställning? Känns lite dumt då det är släkten som ska med men ändå..
    Kan inte släcket hjälpas åt så att ni får matro?? Finns det fler barn i samma ålder som han kan leka med??
  • mithrandil
    Okej, ännu en helt ot fråga.Vi ska på julbord med släkten vilket innefattar 22 personer. Det är en söndag kl 17 så det passar att vår som på 2 år följer med. MEN, man vet ju att man knappt kan sitta still och njuta av den dyra maten då.Är vi världens dåligaste föräldrar om vi skulle fixa barnvakt för att få äta i lugn och ro vid en sån tillställning? Känns lite dumt då det är släkten som ska med men ändå..
    Tycker inte jag iaf! Ifall ni har möjlighet så slå till och skaffa lite barnvakt och få njuta bara ni. Huvudsaken är ju sonen får vara med och fira julafton ihop med er.
    sen om han missar julbord tror jag inte han innerst inne bryr sig speciellt mycket om. tänk att behöva sitta där när alla tråkiga bara äter och pratar?!
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • vitvåonågratill
    Kamikazee skrev 2009-11-10 13:30:01 följande:
    Aha, jag förstår. Det är ju ändå på UL man upptäcker om det är nåt fel. Det som ni inte får då är väl en mätning av nackspalten då?Vilken BM har du?
    Ja jag hoppas dom ser tydligt på bara ett UL!

Jag har Christina Sundbeck som BM. Vem har du?
  • vitvåonågratill
    Men klart ni INTE är! Skaffa barnvakt om ni kan och ha en MYSIG middag!
  • Thesso
    hepalima skrev 2009-11-10 14:05:32 följande:
    Kan inte släcket hjälpas åt så att ni får matro?? Finns det fler barn i samma ålder som han kan leka med??
    Alltså man vill ju som inte att inte dom heller ska få sitta lugnt och äta så det känns ju ändå stressat även om tex farmor skulle ta honom lite.

Tyvärr så finns det inga fler barn. Eller jo det finns 1 till barn som är 9 år men hon är super duper blyg.

Tänker även så att det nog är sista julen då man kan gå utan barn eftersom nästa år har vi ju 2 och då blir det svårare med barnvakt så man kanske ska passa på nu..
  • msfine

Idag var jag på inskridning hos BM, fick en kanon gullig tjej.
    Jag kommer att vara sjäkvksirven resten av veckan, ska bli ganska skönt eftersom jag mår som ett lass skit. Mår super illa och är extremt känslig. Börjar grina för allt, och jag grinar ALDRIG annars *suck

• Thesso

Pratade med Trygg Hansa idag. Passade på att fråga hur det funkar med ersättning från bristningar. Jag trodde det var bristningar på kroppen som menades men det var ju det man hade spruckit. Att dom inte bara skriver det istället :)
    Hon sa att man kan få reda på vilken grad man sprack i sin förlossningsjournal och efter det då få ut ersättning.
    Har lyckats slarva bort min så jag ringde NÄL och beställde en ny nu. Blir intressant att få läsa om hur förlossningen var. Längtar att få hem den!

Svar på tråden BF Juni 2010!