• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    smoolan skrev 2009-11-10 12:24:03 följande:
    Jag ska göra KUB, men kommer bli helt knäckt om de hittar nåt dåligt. Äter just nu Folsyra (gjort sedan vi började försöka bli gravida) och Niferex. Även testat Hemofer men tyckte inte de funkade plus att man måste ta så många varje gång.
    Varför äter du Niferex? Alltså jag vet ju att det är för att man har järnbrist men har du det sedan innan eller? Började inte äta det föränn i mitten av förra graviditeten..
  • Kamikazee
    Thesso skrev 2009-11-10 11:00:36 följande:
    Det här med folsyra.. Min bm sa inget om det nu när jag var där och fick inte höra nåt om det förra graviditeten heller. Varför är det så viktigt?
    Det finns forskning som visar att folsyra kan minska risken för skador på ryggmärg och hjärna. Finns dock inget som säger att det förhindrar det helt (det fick jag lära mig den hårda vägen). Tanken är att kvinnan börjar äta folsyra 3 månader INNAN hon tänkt att bli gravid för att bygga upp ett lager.
    Sedan ska man inte hetsa upp sig alltför mycket om man inte har ätit det då folk världen över föder barn utan att äta folsyra och utan att få skadade barn.
    Den läkare på antenathalen jag pratade med sa också att den dos folsyra som är i tabletterna på apoteket (dvs kosttillskotten) varken gör från eller till tyvärr. Dosen är för låg för att verkligen göra skillnad. Den dos som man använt i forskningen är betydligt högre.
    Av erfarenhet vet jag att detta är en het fråga och jag tänker inte trampa någon på tårna. Därför tänker jag inte ge mig in i nån diskussion om folsyrans långtgående effekter. Jag säger bara att man inte ska förlita sig alltför mycket på ett kosttillskott.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 11:05:49 följande:
    Du går väl på BMG med? Eller minns jag fel....där kostar det iaf 500:- för ett tidigt UL, kändes mer värt pengarna!
    Får du betala för ett tidigt UL på BMG? Eller är det så att du inte skrivit in dig där?
    Numera gör de alltid ett UL vid inskrivningen och det kostar inget.
  • Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 11:05:49 följande:
    Du går väl på BMG med? Eller minns jag fel....där kostar det iaf 500:- för ett tidigt UL, kändes mer värt pengarna!
    Nej jag går på mvc i Bohus. Ale mvc alltså..
  • Kamikazee
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 11:46:23 följande:
    haha aa gud jag har ju blivit världens matvrak! Har ju alltid älskat mat men gud sååå bra den smakar nu :D Men som du säger, skönt o bara sitta o ta de lugnt medans man äter :) Hatar stressiga mornar, det förstör hela dagen för mej..
    Lyckost! En annan får ju hoppas att man lyckas peta i sig nåt under dagen önskar jag kunde äta, men utan aptit och med en mage som vänder sig för minsta lilla så är det svårt. Idag bestod lunchen av havregrynsgröt.
    Stackars maken lagar mat och när jag kommer ut i köket så får jag springa in på dass istället. Skitkul.
  • stina84

kronanskvinnan: Nejdå, de tabletterna kan du äta under hela graviditeten och hela amningen med om du vill Fast efter v.12 räcker det med 1 tablettt om dagen

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • vitvåonågratill

Jo jag är inskriven där och har gjort UL på inskrivningen men vi valde att boka ett tidigt UL till i v 13 för 500:-!

• vitvåonågratill
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 13:19:25 följande:
    Jo jag är inskriven där och har gjort UL på inskrivningen men vi valde att boka ett tidigt UL till i v 13 för 500:-!
    Svar till Kamikazee
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-10 09:14:39 följande:
    haha, jag har ju jobbat på förlossningen så jag blir nog inte avskräckt i första taget! Vi har dessutom ett utav de bästa sjukhusen i hela sverige när det gäller förlossning, neonatalvård osv Jag gjorde ett tillväxt ul med dottern 2 dagar innan hon föddes. De sa att hon vägde ungefär 3500g. Men hon vägde ju nästan 1 kg mer!´Tillväxtul är ju inte så säkra, MEN däremot så kan de ju se om det är en 5kg klump eller mer som ligger där inne. Upp  till 5kg kommer jag lätt förlösa vaginalt Det vet jag att min kropp klarar
    Härlig inställning! Jag får peppa upp mig och prata med förlossningsläkaren så får vi se sen...
  • Joggi

Hej tjejerna!
    Har varit borta sen i Torsdags och igår när jag kikade in upptäcker jag att jag ligger efter sen sida 106! Så sen igår har jag läst igenom och blev klar nu=) Har inte orkat streckläsa precis..... Man är ju såååå nyfiken oxå så man klarar inte av att strunta i det=)

Nu är man i v 11! (10+2)Shit, tiden går! Nyss va man i v 4-5 känns det som=) Skönt att tiden går. Vill ha passerat v 12 nu! Och längtar tills UL i v 14... Efter det ska vi berätta för alla..

Illamåendet håller i sig tyvärr, värre på em/kväll än på morgonen.. Brösten är inte lika spända längre och molvärken har gett med sig lite.....

Svar på tråden BF Juni 2010!