• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Fargoli

Har inte orkat läsa igenom alla dagens inlägg, men jag antar att ni pratar lite om vitaminer och sånt. Jag äter en folsyra per dag, vilket jag gjort sen innan jag blev gravid, också tar jag ett glas c-vitamin varje morgon för att känna mig piggare. ANnars är det inget mer här, kanske börjar med järntabletter snart eftersom jag är så trött.

Förresten så ska jag på inskrivning imorgon

• kozzan
    Thesso skrev 2009-11-10 13:44:11 följande:
    Okej, ännu en helt ot fråga.Vi ska på julbord med släkten vilket innefattar 22 personer. Det är en söndag kl 17 så det passar att vår som på 2 år följer med. MEN, man vet ju att man knappt kan sitta still och njuta av den dyra maten då.Är vi världens dåligaste föräldrar om vi skulle fixa barnvakt för att få äta i lugn och ro vid en sån tillställning? Känns lite dumt då det är släkten som ska med men ändå..
    jag tror sonen har roligare med en barnvakt än flera timmar på en tråkig (för honom)restaurang. Skaffa barnvakt om ni har möjlighet, nästa år blir betydligt svårare att få barnvakt när ni har en liten på 6mån drygt... Passa på tycker jag...
  • stina84

Nu börjar jag släppa oron på mf tankar. Nu har jag 2 veckor kvar sedan är den kritiska tiden över! Känns underbart! Fast helt kommer jag nog inte slappna av föräns jag varit på Kub och det är 3 veckor tills dess. Bara man då får se den lill* leva och röra på¨sig. Då kommer jag nog kunna släppa allt helt

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • längtar och väntar

Men herre gud, så du menar att det inte finns något annat att prata om än bajsblöjor?? Herre gud.. Det finns ju hur mycket som helst att prata om! Bajsblöjor kommer aldrig bli mitt intresse.. Tur att vi alla är olika..

Jag har fullt sjå att hinna träffa mina vänner, så nya vänner behöver jag faktiskt inte..

mithrandil skrev 2009-11-10 08:29:08 följande:
    Godmorgon tjejer. Här är det samma som vanligt. har typ inga symtom alls. Men nu har jag iaf känt av lite små molvärk i magen i ett par dagar så nu är jag mest oerhört tacksam för att jag slipper symtom. Längtar och väntar: Vilken tur att vi alla är olika!! Kompisar har jag, men det är alltid kul att träffa fler. Dessutom kan man ha oerhört mycket gemensamt med många förutom grav. och bebisar även om man träffas via fl. Bajs var inget jag NÅGONSIN skulle prata om innan jag fick barn, men nu är ju det den största delen av min värld så vad finns det liksom annars att prata om? Självklart pratar jag om "ett eget liv" och jag pratar aldrig om min nuvarande graviditet annat än här på nätet. Jag lägger fokus på min son och det är hans bajsblöjor som har blivit mitt största intresse
  • längtar och väntar

Fast nej, jag köper inte argumentet "vänta tills du får barn"! Det tycker jag är förnedrande faktiskt! Bajs intresserar mig inte, varför skulle jag vilja prata om någon med det? Löjligt!!!

Thesso skrev 2009-11-10 10:31:23 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:43:18 följande: Ha ha ha. Tro mig, du kommer prata bajs och allt därtill. Trodde inte heller jag skulle bli sån mamma som pratade om sånt men herregud, det gör man!
  • stina84

glukosbelastning imorgon, bläää. Ser inte fram emot det!. Det värsta är nog ändå att man MÅSTE sitta kvar i 2 TIMMAR på mvc och sedan sticka sig i fingret igen...

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mejola
    Kamikazee skrev 2009-11-10 13:27:46 följande:
    Du borde väl få ditt KUB betalat av landstinget med tanke på vad du varit igenom? Jag blev lovad av min läkare på återbesöket att vid nästa grav skulle jag få den fosterdiagnostik som behövs (antar att det är för att lugna mig och maken). Jag tror att de som är mest skrämda är vi som har varit igenom det hela med mf, ma eller fått dåliga besked på UL. Har man inte varit med om det nångång så tror jag att man har lättare att hålla det ifrån sig. Orolig kan man självklart vara, men skräcken man känner när man ser BM:s ansikte när hon gör UL:et och måste ge negativa besked är oförglömlig. När man blir gravid igen och gör nästa UL så är minnet av förra gången så påtaglig att man blir förlamad. De flesta foster stöts ut tidigt och det är många som överlever fram till RUL. Mitt barn hade fosterskador med oddsen 1 på 1 000 000. Inte jättetroligt att jag råkar ut för det igen men rädslan, den är hemsk. Jag tror att det är drygt 20% som råkar ut för missfall/ma och då får man tänka på att många mf händer ett par dagar efter bim och många inte ens vet om att de är gravida. Så procenten som vet att de är gravida och får mf/ma minskar.
    Jo jag är fullt medveten om det. Jag fick mf i v. 16 och en i v. 14 men jag sitter inte och målar Fan på väggen för det eller skrämmer upp andra med spökhistorier om det. Shit happens, ibland fler gånger, men jag är också den som går vidare, visst man mådde dåligt men nu är nu och nu mår jag bra.
    Man ska inte dra alla över en kam, jag ser fram emot ul och vul, känner ingen skräck eller panik över det och jag oroar mig inte för mf även om jag haft min beskärda del i det sena.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-10 18:09:45 följande:

Fast nej, jag köper inte argumentet "vänta tills du får barn"! Det tycker jag är förnedrande faktiskt! Bajs intresserar mig inte, varför skulle jag vilja prata om någon med det? Löjligt!!!
    Kom ihåg det här inlägget du skrev nu och tänk på det när barnet är några månader. Du kommer att skratt åt dig själv.
    Vet att det låter helt sannslöst sjukt att man pratar massa bajs, röda stjärtar och spya men det är ju det som blir ens vardag. Har ditt barn annorlunda bajs en dag tex så frågar du kanske en väninna med barn om hon kan veta varför bajset är gult eller så. Tro mig, det blir så. Det har kanske med oro att göra och det kommer du känna av i massor!!!
  • längtar och väntar

Vi får väl se men jag känner mig själv väl... Är något konstigt eller så så söker jag info på nätet eller kollar med bvc.. Känner inget behov av att prata om bajs med mina vänner.. Finns så mycket annat vi vill prata om! Pratar inte om min graviditet särskilt mycket nu heller, finns annat att prata om!

Jag är så trött på dessa prettomorsor "vänta bara ska du få se".. Jag har blivit utskälld av min syster för att vara egoistisk, för att vi planerar en långresa tillsammans med vår baby 2011... Det kan man inte göra om man har barn, då måste man ju göra det barnet gillar - hela tiden ungefär.. Eller ja, jag har hört många prettomorsor säga det..

Thesso skrev 2009-11-10 18:51:34 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-10 18:09:45 följande: Kom ihåg det här inlägget du skrev nu och tänk på det när barnet är några månader. Du kommer att skratt åt dig själv. Vet att det låter helt sannslöst sjukt att man pratar massa bajs, röda stjärtar och spya men det är ju det som blir ens vardag. Har ditt barn annorlunda bajs en dag tex så frågar du kanske en väninna med barn om hon kan veta varför bajset är gult eller så. Tro mig, det blir så. Det har kanske med oro att göra och det kommer du känna av i massor!!!
  • hoppfull trots allt

Hejsan!
    hoppar in här om det är ok, ser att ni pratat massor ett bra tag..

Jag är en 40åring från Värmland som har 3 stora tjejer födda -91 -93 och -94 med min förra sambo. Sedan 8 år tillbaka lever jag med min "nya" man och  23 januari i år kom äntligen våran efterlängtade dotter till världen efter nästan 4 års kämpande!

Ett flertal inseminationer och 6 ivf försök med ett MF i v8 och ett MA i v14 så lyckades vi äntligen. Jag har pratat om syskon ett tag då jag är till åren och gubben tyckte det är ok men då ska det bli spontant.. Kommer ju aldrig ske tänkte jag, körde en bantningskur och blev av med mina 5 sista kg sen förra graviditeten, sålde alla mammakläder och plussade i samma veva!
    Hann inte ens köpa några ÄL stickor, hade väl gett upp innan vi börjat Vi är så glada! Hoppas nu detta går vägen, är beräknad till 15 juni.. Det blir spännande hur det ska gå ihop för då har vi studenten för äldsta dottern och skolavslut 9an och flytt ur en lgh för ena tösen

Svar på tråden BF Juni 2010!