• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill

hoppfull trots allt skrev 2009-11-10 19:11:13 följande:

Hejsan!hoppar in här om det är ok, ser att ni pratat massor ett bra tag.. Jag är en 40åring från Värmland som har 3 stora tjejer födda -91 -93 och -94 med min förra sambo. Sedan 8 år tillbaka lever jag med min "nya" man och  23 januari i år kom äntligen våran efterlängtade dotter till världen efter nästan 4 års kämpande! Ett flertal inseminationer och 6 ivf försök med ett MF i v8 och ett MA i v14 så lyckades vi äntligen. Jag har pratat om syskon ett tag då jag är till åren och gubben tyckte det är ok men då ska det bli spontant.. Kommer ju aldrig ske tänkte jag, körde en bantningskur och blev av med mina 5 sista kg sen förra graviditeten, sålde alla mammakläder och plussade i samma veva!Hann inte ens köpa några ÄL stickor, hade väl gett upp innan vi börjat Vi är så glada! Hoppas nu detta går vägen, är beräknad till 15 juni.. Det blir spännande hur det ska gå ihop för då har vi studenten för äldsta dottern och skolavslut 9an och flytt ur en lgh för ena tösen
    Välkommen hit!
  • stina84
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-10 19:11:13 följande:
    Hejsan!hoppar in här om det är ok, ser att ni pratat massor ett bra tag.. Jag är en 40åring från Värmland som har 3 stora tjejer födda -91 -93 och -94 med min förra sambo. Sedan 8 år tillbaka lever jag med min "nya" man och  23 januari i år kom äntligen våran efterlängtade dotter till världen efter nästan 4 års kämpande! Ett flertal inseminationer och 6 ivf försök med ett MF i v8 och ett MA i v14 så lyckades vi äntligen. Jag har pratat om syskon ett tag då jag är till åren och gubben tyckte det är ok men då ska det bli spontant.. Kommer ju aldrig ske tänkte jag, körde en bantningskur och blev av med mina 5 sista kg sen förra graviditeten, sålde alla mammakläder och plussade i samma veva!Hann inte ens köpa några ÄL stickor, hade väl gett upp innan vi börjat Vi är så glada! Hoppas nu detta går vägen, är beräknad till 15 juni.. Det blir spännande hur det ska gå ihop för då har vi studenten för äldsta dottern och skolavslut 9an och flytt ur en lgh för ena tösen
    Vilken solskenshistoria! Välkommen hit förästen Tror inte du behöver tänka så mycket på sommaren, allt kommer lösa sig till det bästa
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-10 18:03:26 följande:
    Nu börjar jag släppa oron på mf tankar. Nu har jag 2 veckor kvar sedan är den kritiska tiden över! Känns underbart! Fast helt kommer jag nog inte slappna av föräns jag varit på Kub och det är 3 veckor tills dess. Bara man då får se den lill* leva och röra på¨sig. Då kommer jag nog kunna släppa allt helt
    Skönt att du kan börja släppa dessa tankar. Jag är hemskt orolig än. Känns som att det gick så bra förra gången. Ett fint och friskt barn. Inte kan det väl gå så bra igen? Nojjig som f-n! Jobbigt. Har inskrivning på fredag. Ska ta upp oron då...
  • smoolan

Thesso - Jag äter Niferex för att jag varit helt sjukligt trött. Det hjälper mig att hålla mig vaken på jobbet helt enkelt, vilket ju är en fördel om man är För övrigt tycker jag absolut att ni ska skaffa barnvakt och njuta av ett "vuxet" julbord. Ha inget dåligt samvete för det!

• majess
    smoolan skrev 2009-11-10 19:53:07 följande:
    Thesso - Jag äter Niferex för att jag varit helt sjukligt trött. Det hjälper mig att hålla mig vaken på jobbet helt enkelt, vilket ju är en fördel om man är För övrigt tycker jag absolut att ni ska skaffa barnvakt och njuta av ett "vuxet" julbord. Ha inget dåligt samvete för det!
    lustigt,jag är oxå helt tokigt trött!men mitt hb låg på 133,vilket är jättebra,så jag fattar inte.....jag har ännu inte börjat äta ngra järntabletter men de kanske hjäper mot tröttheten?
  • lellsmöla

Då har man fått missfall då. Såg faktiskt fostret när de ramlade ut. Måste säga att de såg facinerande ut. som en liten sjöhäst i en pottekula.
    Ledsen är jag men ja hade de på känning. så nu får jag önska er andra lycka till för här ska de startas på nytt bara mensen äår på G igen.
    Tänk att man kan sakna något som va så litet. Jag är både glad och ledsen. Jag fatta ju att de va fel när ja kom från mitt VUL och nu fick ja ju de bekräftat och de va skönt att de gick fort.

Lycka te nu tjejer =D ja är nog snart på G igen får vi hoppas. Man ska inte vara nekativ för de förlorar man på

• hoppfull trots allt

Tack för välkomnandet!
    Stina84: Visst kommer det lösa sig i sommar oavsett om jag är på BB så blir det ju studenten od ändå..

Har ni börjat må lite bättre än? jag gick ju in i v 11 idag och just idag har varit en bra dag annars är jag jobbigt trött mest hela tiden.. Tar varje tillfälle i akt att sova då Alice sover 2 längre perioder på dan än.. Har för första gången under mina graviditeter kräkts häromdagen och genast börjar kommentarerna om att: det är nog en pojk denna gång då, hagla.. Liite irriterande!
    Är jätteglad över mina 4 flickor och har faktiskt aldrig önskat mig en pojk men det vore lika kul det med.. Önskar mig faktiskt det denna gång men då främst för min sambos skull då tjejmaffian skulle behöva vägas upp lite..

• hoppfull trots allt
    lellsmöla skrev 2009-11-10 20:03:35 följande:
    Då har man fått missfall då. Såg faktiskt fostret när de ramlade ut. Måste säga att de såg facinerande ut. som en liten sjöhäst i en pottekula.Ledsen är jag men ja hade de på känning. så nu får jag önska er andra lycka till för här ska de startas på nytt bara mensen äår på G igen. Tänk att man kan sakna något som va så litet. Jag är både glad och ledsen. Jag fatta ju att de va fel när ja kom från mitt VUL och nu fick ja ju de bekräftat och de va skönt att de gick fort.Lycka te nu tjejer =D ja är nog snart på G igen får vi hoppas. Man ska inte vara nekativ för de förlorar man på
    Usch vad ledsamt! Skickar en kram.. Vet hur det känns..
  • Yossan
    Då har man fått missfall då. Såg faktiskt fostret när de ramlade ut. Måste säga att de såg facinerande ut. som en liten sjöhäst i en pottekula.Ledsen är jag men ja hade de på känning. så nu får jag önska er andra lycka till för här ska de startas på nytt bara mensen äår på G igen. Tänk att man kan sakna något som va så litet. Jag är både glad och ledsen. Jag fatta ju att de va fel när ja kom från mitt VUL och nu fick ja ju de bekräftat och de va skönt att de gick fort.Lycka te nu tjejer =D ja är nog snart på G igen får vi hoppas. Man ska inte vara nekativ för de förlorar man på
    Åh så tråkigt! Många kramar och stöd till dig. Hoppas det går fort och enkelt om ni önskar/orkar försöka på nytt.
  • stina84
    usch beklagar, hoppas det tar sig snart för er igen... varma kramar
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!