• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Trojanen
    mejola skrev 2009-11-10 21:36:35 följande:
    vad kan de göra mot lågt blodtryck?Känner du av de nått eller så?
    Ingenting tror jag, hon konstaterade bara att det var väldigt lågt och undrade om jag kunde stå typ. Men iom att jag mår rätt bra så var det nog ingen fara. Jag har sedan tidigare haft problem med svimningar osv så jag är rätt van och vaken på de tecknena. Risken med lågt blodtryck är väl att man kan svimma osv, det är iaf bättre än att ha högt om jag förstått det rätt.
  • mejola
    Trojanen skrev 2009-11-10 21:42:53 följande:
    Ingenting tror jag, hon konstaterade bara att det var väldigt lågt och undrade om jag kunde stå typ. Men iom att jag mår rätt bra så var det nog ingen fara. Jag har sedan tidigare haft problem med svimningar osv så jag är rätt van och vaken på de tecknena. Risken med lågt blodtryck är väl att man kan svimma osv, det är iaf bättre än att ha högt om jag förstått det rätt.
    Ja okej, jag är inte så hajj på det där med blodtryck och det.
    Jobbigt ändå att dom inte kan göra något åt det, men skönt att du vet hur du ska hantera det
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mithrandil
    mejola skrev 2009-11-10 21:44:31 följande:
    Ja okej, jag är inte så hajj på det där med blodtryck och det. Jobbigt ändå att dom inte kan göra något åt det, men skönt att du vet hur du ska hantera det
    Man kan få tablettbehandling i värsta fall. men när man är gravid så undviks det tills det blir riktigt lågt.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • mithrandil

någon här som hört talas om hallonblandste?
    Jag drack det i slutet av min grav med sonen för att stärka livmodern och efter det kunde jag inte sluta dricka. men det kan ju framkalla sammandragningar, så jag vet inte.. man kanske inte ska våga dricka det längre?

• mejola
    mithrandil skrev 2009-11-10 21:51:02 följande:
    Man kan få tablettbehandling i värsta fall. men när man är gravid så undviks det tills det blir riktigt lågt.
    hehe skönt att höra, lät lite farligt ifall de skulle sjunka extremt och de fanns inget att göra
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • kronanskvinna
    mithrandil skrev 2009-11-10 21:54:37 följande:
    någon här som hört talas om hallonblandste?Jag drack det i slutet av min grav med sonen för att stärka livmodern och efter det kunde jag inte sluta dricka. men det kan ju framkalla sammandragningar, så jag vet inte.. man kanske inte ska våga dricka det längre?
    det drack jag med  & tror till o med att de satte igång mina värkar :D fast kanske ren inbillning oxå ;)
  • vitvåonågratill
    lellsmöla skrev 2009-11-10 20:03:35 följande:
    Då har man fått missfall då. Såg faktiskt fostret när de ramlade ut. Måste säga att de såg facinerande ut. som en liten sjöhäst i en pottekula.Ledsen är jag men ja hade de på känning. så nu får jag önska er andra lycka till för här ska de startas på nytt bara mensen äår på G igen. Tänk att man kan sakna något som va så litet. Jag är både glad och ledsen. Jag fatta ju att de va fel när ja kom från mitt VUL och nu fick ja ju de bekräftat och de va skönt att de gick fort.Lycka te nu tjejer =D ja är nog snart på G igen får vi hoppas. Man ska inte vara nekativ för de förlorar man på
    Beklagar
  • mithrandil
    mejola skrev 2009-11-10 21:55:05 följande:
    hehe skönt att höra, lät lite farligt ifall de skulle sjunka extremt och de fanns inget att göra
    haha.. Ja, som tur är så är läkarvården så pass bra att det är få saker som inte går att göra något åt. Man har ju tur som föddes på 1900-talet.
  • vitvåonågratill
    lellsmöla skrev 2009-11-10 20:03:35 följande:
    Då har man fått missfall då. Såg faktiskt fostret när de ramlade ut. Måste säga att de såg facinerande ut. som en liten sjöhäst i en pottekula.Ledsen är jag men ja hade de på känning. så nu får jag önska er andra lycka till för här ska de startas på nytt bara mensen äår på G igen. Tänk att man kan sakna något som va så litet. Jag är både glad och ledsen. Jag fatta ju att de va fel när ja kom från mitt VUL och nu fick ja ju de bekräftat och de va skönt att de gick fort.Lycka te nu tjejer =D ja är nog snart på G igen får vi hoppas. Man ska inte vara nekativ för de förlorar man på
    Beklagar
  • mithrandil

nähä.. jag måste verkligen i säng. alex vaknar nog snart och vill upp. man får passa på att sova när han sover för man vet aldrig hur länge an får sova från natt till natt.
    Gud så härligt med spädbarn. :-P

Svar på tråden BF Juni 2010!