• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Vilda Tiger
    mithrandil skrev 2009-11-10 21:54:37 följande:
    någon här som hört talas om hallonblandste?Jag drack det i slutet av min grav med sonen för att stärka livmodern och efter det kunde jag inte sluta dricka. men det kan ju framkalla sammandragningar, så jag vet inte.. man kanske inte ska våga dricka det längre?
    Jag drack det också under förra graviditeten. Du ska INTE dricka det förrän under de sista veckorna innan förlossningen.

Lellsmöla
    Jag beklagar verkligen. Hoppas du snart är uppe på hästen igen!

Inne i v 12 nu, och kanonförkyld... har varit hemma från jobbet idag och lär vara det imorgon med. Tur jag har snälla svärföräldrar som tar dottern imorgon då min man jobbar borta två dygn.
  • Sweetangel85
    mithrandil skrev 2009-11-10 21:54:37 följande:
    någon här som hört talas om hallonblandste? Jag drack det i slutet av min grav med sonen för att stärka livmodern och efter det kunde jag inte sluta dricka. men det kan ju framkalla sammandragningar, så jag vet inte.. man kanske inte ska våga dricka det längre?
    Ja jag drack oxå det med sonen
    men de rekomenderas inte före v.37 eller nåt sånt eftersom de kan framkalla sd, som i sin tur kan starta en förlossning..
  • vitvåonågratill
    Sweetangel85 skrev 2009-11-10 22:04:25 följande:
    Ja jag drack oxå det med sonen men de rekomenderas inte före v.37 eller nåt sånt eftersom de kan framkalla sd, som i sin tur kan starta en förlossning..
    Kan ni ha det i minnet tills vi sitter där i slutskedet av graviditeten och inget hellre vill än att få igång det!? När färdknäppar och allt annat provats i ett sånt läge skulle jag gladeligen ta en kopp thé om det kan hjälpa, även om jag itne är thédrickare annars!
  • Tillata

Hej alla glada gravida!! Följer tråden under dagarna kul att se hur ni mår och jämföra med sig själv. Jag är nu i v 11 (10+1), och har mått illa sedan v 7 men det har nu eskalerat och blivit riktigt illa. Mår som sämst efter 18 på kvällen och kan vakna på natten och känna att jag ska kräkas. Jag är ännu inte inskriven ( har en tid nästa onsdag) så jag ringde barnmorskegruppen och dom fixade så jag fick receptbelagd medicin,, jippi nu kommer jag må bättre tänkte jag. Men nu har jag tagit dem och skiten funkar inte alls :( . Är det någon mer som mår skit på kvällar och nätter?Och är det någon som vart med om att det blir värre när man närmar sig v 12 och inte bätrtre. Typiskt mig att vara tvärtemot alla andra. Är tacksam för alla tips på hur man skall överleva detta :)

• mejola
    mithrandil skrev 2009-11-10 21:56:53 följande:
    haha.. Ja, som tur är så är läkarvården så pass bra att det är få saker som inte går att göra något åt. Man har ju tur som föddes på 1900-talet.
    Ja det tackar jag min lyckliga stjärna för att dagens vård är så pass bra som den ändå är idag och att läakarna inte räknas som häxor längre haha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Sanna och Andreas

Hej hej, Jag tänkte att jag skriver in mig här. Väntar mitt andra barn i 27 juni, ärt just nu i vecka 8 (7+ 2) och vill gärna kunna ventilera lite, jag är mer orolig den här gången.

Har mått jättedåligt i två veckor och blev sjukskriven och recept utskrivet som fungerar utmärkt så nu vänder det snart hoppas jag. Är det någon annan som mått jätteilla och äter lergigan comp?

Det ska bli så kul att få en liten till :)

• mejola

välkommen hit
    illa mår jag men änsålänge har ja inet behövt äta något för de, men sist avr de inte på topp förs runt v.10 ungefär så jag bereder mig på att de kommer eskalera. de återstår att se

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Thesso

Har varit väldigt dålig på att välkomna nya så

Välkomna alla nya! Jätte kul att vi bara blir fler och fler som följs åt!!

• Thesso

Usch, det är bra trist att vara arbetslös!
    Idag är sonen hemma från dagis, går där annars 3 dagar i veckar 5 timmar per dag. Vi ska gå till en granne vars son också går samma tider som Theo på dagis. Hon har precis fått en till son, hennes tredje, så jag måste ju gå dit och klämma och känna lite :)
    Har bara umgåtts 1 gång tidigare och då var vi i en lekpark så det blir kul och se hur det blir idag. Hade ju varit kul om man klickar riktigt eftersom vi bor så nära (på landet)

• vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-11 07:50:47 följande:
    Usch, det är bra trist att vara arbetslös! Idag är sonen hemma från dagis, går där annars 3 dagar i veckar 5 timmar per dag. Vi ska gå till en granne vars son också går samma tider som Theo på dagis. Hon har precis fått en till son, hennes tredje, så jag måste ju gå dit och klämma och känna lite :)Har bara umgåtts 1 gång tidigare och då var vi i en lekpark så det blir kul och se hur det blir idag. Hade ju varit kul om man klickar riktigt eftersom vi bor så nära (på landet)
    Jag hade gladeligen varit arbetslös faktiskt! Jag AVSKYR att jobba nu när man är gravid och mår psykiskt upp och ner hela tiden...är bara så less på hela skiten känns det som! Så UNDERBART det vore att få gå hemma!!!!
Svar på tråden BF Juni 2010!