• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • 0810

För mig går det inte så bra på jobbet just nu, är disträ och gör en massa onödiga misstag. :( Vet ju att det beror på sömnbrist och graviditet, men man känner sig så jäkla dum när man gör fel... Hoppas att jag piggar på mig lite snart och att min hjärna vaknar till liv! Håller med om att det skulle vara skönt att vara hemma, men samtidigt skulle jag aldrig vilja vara utan mitt jobb, är väldigt tacksam över att jag har det.

• vitvåonågratill
    0810 skrev 2009-11-11 07:58:23 följande:
    För mig går det inte så bra på jobbet just nu, är disträ och gör en massa onödiga misstag. :( Vet ju att det beror på sömnbrist och graviditet, men man känner sig så jäkla dum när man gör fel... Hoppas att jag piggar på mig lite snart och att min hjärna vaknar till liv! Håller med om att det skulle vara skönt att vara hemma, men samtidigt skulle jag aldrig vilja vara utan mitt jobb, är väldigt tacksam över att jag har det.
    Klart man är tacksam att man har jobb men eftersom jag ändå kommer säga upp mig i samband med att jag flyttar till min karl i maj så känns det bara som en jobbig väntetid just nu...men jag ska försöka fokusera på nuet!
  • MorV

Hej!

Jag är ny här och i vecka 9 och går arbetslös.
    Det är min första graviditet, och jag anade inte att man skulle vara så påverkad av att vara gravid.

Mitt illamående är överkomligt även om det tycks eskalera. Men tröttheten! Tror att jag hade haft svårt att vara effektiv på jobbet just nu. Även om det hade vart skönt att få dagarna att gå. Nu har jag så otroligt mycket tid att tänka och vänta på...

• Thesso
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 07:53:42 följande:
    Jag hade gladeligen varit arbetslös faktiskt! Jag AVSKYR att jobba nu när man är gravid och mår psykiskt upp och ner hela tiden...är bara så less på hela skiten känns det som! Så UNDERBART det vore att få gå hemma!!!!
    Det är positivt på det sättet att man kan vila och så nu i början när man är så trött men tiden går ju sååååå sjukt sakta. Har läst att många här tycker att man nyss var i v4-5 och nu plötsligt är i v10. Kan tyvärr inte hålla med om det eftersom tiden går i snigelfart.
  • Vilda Tiger

Tillata
    Hormonhalten är som högst vecka 9 och 10, så det rä då de flesta mår mest illa om de mår illa alls. Hoppas det snart går över för dig!

• MalouG

Vad var det som skedde på inskrivning igentligen? Har man en möjlighet att kanske få ett VUL då tror ni? Ska på det nästa tisdag.

• kronanskvinna
    Thesso skrev 2009-11-11 08:08:43 följande:
    Det är positivt på det sättet att man kan vila och så nu i början när man är så trött men tiden går ju sååååå sjukt sakta. Har läst att många här tycker att man nyss var i v4-5 och nu plötsligt är i v10. Kan tyvärr inte hålla med om det eftersom tiden går i snigelfart.
    Håller med tiden går skit sakta!! Men på nått sett ändå inte.. Har ju sonen som jag fördriver tiden med om dagarna, men väntar på att dom kan ringa in mej nångång så jag får komma ut o jobba lite!! Har gått hemma 1,5 år nu & vill gärna hinna med o jobba lite innan nästa bebis kommer.. Klättrar ju på väggarn vissa dagar känns det som :(
  • Vilda Tiger
    MalouG skrev 2009-11-11 08:54:35 följande:
    Vad var det som skedde på inskrivning igentligen? Har man en möjlighet att kanske få ett VUL då tror ni? Ska på det nästa tisdag.
    Troligen inte, för det är bara läkare som får göra VUL. Vanliga UL får bm göra men det verkar vara väldigt olika från bm till bm om man får göra ett UL. Det ingår ju inte på nåt sätt.
  • mjauen

Vilda Tiger skrev 2009-11-11 08:34:24 följande:

Hormonhalten är som högst vecka 9 och 10, så det rä då de flesta mår mest illa om de mår illa alls. Hoppas det snart går över för dig!
    Det förklarar ju varför jag mått så illa de senaste dagarna, när jag trodde att det skulle vända. Inte för att jag lidit så mycket jämfört med många andra här, det har mer varit en olustig känsla av ingen matlust.

Välkomna alla nya!

Suck! Väntar fortfarande på att få en tid för ul o läkarbesök. Ringde redan i torsdags men då hade de inte fått några nya tider, inte igår heller när jag ringde igen. Så nu blev det sagt att min bm ska ringa upp när de nya tiderna har kommit. Väntar...
    Är inte direkt orolig att nåt ska va fel när jag ändå börjat må mer illa, men man vill ju ändå få det kollat innan man börjar berätta åt folk.
  • Bustrollen

Vilda Tiger skrev 2009-11-11 08:34:24 följande:

TillataHormonhalten är som högst vecka 9 och 10, så det rä då de flesta mår mest illa om de mår illa alls. Hoppas det snart går över för dig!
    Det förklarar ju faktiskt varför jag spyr minst 2 gånger per dag nu. Fick springa 7 gånger igår så idag är jag hemma, orkar inte mer just nu.
    Är på 9+5 idag så då borde det ju vända snart eller hur? Hoppas i alla fall...
Svar på tråden BF Juni 2010!