• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Vilda Tiger

mjauen och bustrollen
    Ja, det kan mycket väl vara förklaringen. Jag hoppas det vänder snart för er båda! Jag har själv aldrig kräkts under mina graviditeter, men har ett sug efter ngt att äta utan att vilja ha ngt, om ni förstår. Det enda som känns GOTT är extrasaltad macka och salta chips...

Jag är själv i v 11+2 idag.

• mjauen

Jag har heller inte behövt spy ännu o hoppas att det fortsätter så.
    Minns att i början av graviditeten var bulgarisk yoghurt det enda jag kunde äta på kvällen o nu är det typ det sista jag skulle få ner. Urk!

• Bustrollen

Är måttligt sur på mamma idag. Har berättat för henne om graviditeten och det tog hon förvånansvärt bra...hon sa att hon anade det för jag var så svullen.

Hon ringde förut och frågade hur det var och jag sa som det var....spyr som en gnu. Nej det är inte möjligt får jag som svar. För hon hade minsann aldrig spytt med oss...bara en gång med minstingen och då var hon åksjuk så det räknades ju inte...
    Så bara för att hon spytt en gång totalt med 6 ungar så är det omöjligt att jag spyr massor? Åh så irriterad jag blir!!! Hon hävdade bestämt att jag var magsjuk och att det inte alls berodde på att jag är gravid...öh okej...det är därför jag mår bra i övrigt då...hon är så blåst ibland. Suck...

• mjauen

Bustrollen:
    Låter jobbigt att inte ens egen mamma kan förstå. Även om hon aldrig spytt så måste hon väl ha haft väninnor eller så som har gjort det. O det brukar väl vara mer regel än undantag att man mår illa under graviditeten.

• Joggi

Hejsan!
    Hur är det med er alla idag?

Man får passa på att hälsa alla nya välkomna!

• Bustrollen
    mjauen skrev 2009-11-11 10:56:29 följande:
    Bustrollen:Låter jobbigt att inte ens egen mamma kan förstå. Även om hon aldrig spytt så måste hon väl ha haft väninnor eller så som har gjort det. O det brukar väl vara mer regel än undantag att man mår illa under graviditeten.
    Min mamma är sån..blev väl inte så förvånad egentligen, mest besviken.
    Allt ska vara på hennes sätt...annars är det onormalt. Det faktum att min syster spyr lika mycket som jag just nu är också onormalt enligt mamma
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-11-11 10:52:07 följande:
    Är måttligt sur på mamma idag. Har berättat för henne om graviditeten och det tog hon förvånansvärt bra...hon sa att hon anade det för jag var så svullen.Hon ringde förut och frågade hur det var och jag sa som det var....spyr som en gnu. Nej det är inte möjligt får jag som svar. För hon hade minsann aldrig spytt med oss...bara en gång med minstingen och då var hon åksjuk så det räknades ju inte...Så bara för att hon spytt en gång totalt med 6 ungar så är det omöjligt att jag spyr massor? Åh så irriterad jag blir!!! Hon hävdade bestämt att jag var magsjuk och att det inte alls berodde på att jag är gravid...öh okej...det är därför jag mår bra i övrigt då...hon är så blåst ibland. Suck...
    Usch så trist.. Hoppas hon ändrar sig i det sättet, hon kanske har lite svårt att smälta allt så hon kläcker ur sig saker i onödan..
  • mjauen
    Bustrollen skrev 2009-11-11 11:00:50 följande:
    Min mamma är sån..blev väl inte så förvånad egentligen, mest besviken.Allt ska vara på hennes sätt...annars är det onormalt. Det faktum att min syster spyr lika mycket som jag just nu är också onormalt enligt mamma
    Ahaa, så din syster är oxå gravid då? Kul!
  • Bustrollen
    Joggi skrev 2009-11-11 11:00:55 följande:
    Usch så trist.. Hoppas hon ändrar sig i det sättet, hon kanske har lite svårt att smälta allt så hon kläcker ur sig saker i onödan..
    Jag tror att hon egentligen hatar att hon ska bli mormor...hon har åldersnojja
    Sen det faktum att hon ska få 2 barnbarn samma år, plus att det är inom 3 månaders mellanrum gör det nog inte bättre. Min yngsta syster är bara 9 månader så mamma vill inte bli gammal verkar det som (hon är 42 år)
  • Bustrollen
    mjauen skrev 2009-11-11 11:02:58 följande:
    Ahaa, så din syster är oxå gravid då? Kul!
    Ja, hon ska ha den 24 mars. Hon fyller 18 i december nu så mamma är inte så nöjd...
Svar på tråden BF Juni 2010!