• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mithrandil

Tack för era svar ang hallonbladsteet. då var det precis som jag tänkte. skit! jag som älskar att dricka mitt te på kvällen! men det är ju inte värt risken.       

Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • mejola

dessa färdknäppar ska man nog ta med en näve salt, ja vräkte i mig annanas förra graviditeten och de hände absolut inget, inte ens sd, efter v. 36 prövade ja de mytomspunna "laxermedlet" man köper på apoteket och de hände absolut ingenting då heller (behövde de för stenhård mage), mer än diarée då haha
    Visst de är inviduellt men de finns ju dom som fått sammandragningar av banen eller de som åkt in på förlossningen med flera av sina barn efter att ha tagit en snaps, så som sagt, vääääldigt inviduellt, man känner ju om man får sd av något så då är de bara hålla sig borta från de

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • kronanskvinna
    stina84 skrev 2009-11-11 12:15:23 följande:
    Nu har jag kommit hem från glukosbelastningen och snacka om att frukosten smakade gott idag! Var så hungrig så jag trodde jag skulle spy upp hela röva och yr som en fylle hund. haha  Blodsockret låg jättebra. Låg på 6.1 så det är ingen fara. Får se hur mycket det skiljer sig nästa gång i v.27-29.Kronanskvinnan: Jag gör den tidigt också pga risken för stort barn. Då har de koll på mitt socker hela vägen Välkomna alla nya, så roligt att tråden växer
    Jaha okej.. Men skönt att det såg bra ut iaf :) Kan förstå att det smakade bra med frukost, den söta drycken man får dricka är ju inte mkt att hurra för! fy fan..
  • Vilda Tiger
    mejola skrev 2009-11-11 16:59:37 följande:
    dessa färdknäppar ska man nog ta med en näve salt, ja vräkte i mig annanas förra graviditeten och de hände absolut inget, inte ens sd, efter v. 36 prövade ja de mytomspunna "laxermedlet" man köper på apoteket och de hände absolut ingenting då heller (behövde de för stenhård mage), mer än diarée då haha Visst de är inviduellt men de finns ju dom som fått sammandragningar av banen eller de som åkt in på förlossningen med flera av sina barn efter att ha tagit en snaps, så som sagt, vääääldigt inviduellt, man känner ju om man får sd av något så då är de bara hålla sig borta från de
    Ja, men hallonbladste är inget färdknäpp, det får livmoderna att dra ihop sig och är bra att dricka i slutet så att den kan dra ihop sig bra efter en fl.
  • mejola
    Vilda Tiger skrev 2009-11-11 17:30:40 följande:
    Ja, men hallonbladste är inget färdknäpp, det får livmoderna att dra ihop sig och är bra att dricka i slutet så att den kan dra ihop sig bra efter en fl.
    tex ricinolja som alla supervarnar för är de jag åt, de hände inte ett jota, jag drack hallonbladste också och min livmoder förblev som den blev dvs normal. De är som sagt väldigt inviduellt hur känslig man är, men man känner om man får sd (livmodern drar ihop sig som ja skrev) eller inte.
    Man ska inte ta allt på blodigt allvar men vists ska man vara försiktig men då är de mer allvarligt med en snutt vin tycker jag själv än att dricka te
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Fargoli

Hej tjejer. Nu har jag varit borta hela dagen i skolan igen och orkar inte läsa igenom allt, någon som vill berätta lite vad ni pratat om så man hänger med lite?

Vi var i alla fall till bm idag på inskrivning. Allt gick bra, förutom att hon inte fick något blod av mig eftersom jag knappt kunde andas då jag är sjukt rädd för sprutor, så kommer göra blodprovet efter nyår.
    Fick även tid för ul & rul, kommer ju få göra ett extra ul med tanke på mitt mf jag fick.
    Den första kommer vi göra den 30:e november och rul kommer vi göra 28 December Har ni fått tid för rul?

• Bustrollen

Jag har fått tid den 12 januari för vad jag fattade i alla fall var rul. Ska på läkarundersökning med vul (tror jag hon ska göra i alla fall) nästa vecka.

Fick en chock i morse förresten...vägde mig och de 2 kilo jag hade gått upp har jag gått ner och mer där till. Känns ju inte jättebra. Har gått ner 3 kilo sen inskrivningen för typ 2 veckor sen
    Det är tur att jag fått medicin utskriven idag mot illamåendet. Bara att hoppas att det hjälper fort.

• hepalima

Hej alla blivande mammor=)

Idag va det min tur för ett ul, jag va jätte nervös men som tur så va allt helt i sin ordning och jag blev fram flyttad 1 vecka =) Är alltså i 10+5 nu så det börjar närma sig den "lite säkrare tiden" Det va helt fantastisk att se att det lilla bönan hade fått armar och ben.
    Nu är det rul i början av januari som jag längtar till här näst! Men innan det blir det en lång resa till andra sidan jorden=)
    Ett litet tips till alla som mår illa, klubbor! Det fungerar i alla fall för mig. Kanske inte när illamåendet är som värst men när man känner av det när man är ute och typ handlar lr så... Hoppas att detta kan hjälpa någon annan!
    Ha en fortsatt trevlig kväll..

• vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-11 08:08:43 följande:
    Det är positivt på det sättet att man kan vila och så nu i början när man är så trött men tiden går ju sååååå sjukt sakta. Har läst att många här tycker att man nyss var i v4-5 och nu plötsligt är i v10. Kan tyvärr inte hålla med om det eftersom tiden går i snigelfart.
    Fast jag tycker det går sakta med fast jag jobbar! Kanske är mer nu när man inte "får" prata högt om det iofs..när alla vet och magen syns och man DÅ har fullt upp så kanske tiden springer fram!
Svar på tråden BF Juni 2010!