• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill

Vilda Tiger skrev 2009-11-11 08:34:24 följande:

TillataHormonhalten är som högst vecka 9 och 10, så det rä då de flesta mår mest illa om de mår illa alls. Hoppas det snart går över för dig!
    Stämmer INTE på mig... Mitt illamående gick över nästan helt i v 9 och nu är jag i v 10 och känner bara yttepytte nån gång då och då....kan det vara nåt galet då?
  • kozzan

Hallå alla. jag har vart hemma med en hostig tjej i två dagar och haft fl abstinens. Jag var hos läkaren idag för att få remiss till en grupp där man får ventilera tidigare skräckförlossningar och peppas inför den nya. Jag gjorde även ett vul och såg ett pickande hjärta. Läkaren sa att det säkerligen stämmer med tiden men hon gjorde ingen nogrannare kontroll av storleken, det vat lite svårt att se för jag var kissnödig sa hon och att det mest väsentliga var att hjärtat slog...

• vitvåonågratill
    mjauen skrev 2009-11-11 11:07:02 följande:
    Ni som har barn från tidigare, när har ni tänkt börja berätta för dem?Vi kommer nog att vänta tills jag varit på ul, för efter det tänkte vi börja sprida nyheten åt andra oxå.
    Kommer vänta tills nästa tidiga UL i vecka 13. Ser allt bra ut då så berättar vi den dagen eller iaf den veckan.
  • vitvåonågratill
    majess skrev 2009-11-11 13:20:44 följande:
    jag har ett nytt symtom.hugg i " rumpan" typ som stickningar och även på sidorna vid ljumskarna på framsidan så att säga.....ursäkta infon,men känner ngn igen sig?
    Menar du upp i rumpan så kan jag skriva under på det...har molvärk där ibland och även små stickningar typ.
  • kozzan
    mjauen skrev 2009-11-11 11:07:02 följande:
    Ni som har barn från tidigare, när har ni tänkt börja berätta för dem?Vi kommer nog att vänta tills jag varit på ul, för efter det tänkte vi börja sprida nyheten åt andra oxå.
    vi ska berätta antingen på julafton eller efter rul i januari. det beror på hur länge det går att döölja. hon har redan börjat fråga om jag har en bebis i magen menjag skyller på för mkt mat men det går ju inte hur länge som helst. igår kväll fråga hon hur bebisen kommer in i magen, jag svara att bebisen kommer från snoppen som lägger in den i snippan så den fastnar i ett ägg i magen och sen växer och blir stor... vad skulle ni svarat en 3½åring?
  • vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-11 16:59:37 följande:
    dessa färdknäppar ska man nog ta med en näve salt, ja vräkte i mig annanas förra graviditeten och de hände absolut inget, inte ens sd, efter v. 36 prövade ja de mytomspunna "laxermedlet" man köper på apoteket och de hände absolut ingenting då heller (behövde de för stenhård mage), mer än diarée då haha Visst de är inviduellt men de finns ju dom som fått sammandragningar av banen eller de som åkt in på förlossningen med flera av sina barn efter att ha tagit en snaps, så som sagt, vääääldigt inviduellt, man känner ju om man får sd av något så då är de bara hålla sig borta från de
    En färdknäpp är ett samlag för att försöka starta igång förlossningen. Det sägs ju att om livmodertappen "duschas" rejält med mannens utlösning så kan det få livmodermunnen att börja öppna sig...dock så ska det visst vara ganska stor mängd, och hur många killar kan eg komma typ 3 gånger på rad? Men visst är det ett trevligt sätt att fördriva tiden på iaf, när man gärna vill ha ut bebis!
  • mejola
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 19:40:38 följande:
    En färdknäpp är ett samlag för att försöka starta igång förlossningen. Det sägs ju att om livmodertappen "duschas" rejält med mannens utlösning så kan det få livmodermunnen att börja öppna sig...dock så ska det visst vara ganska stor mängd, och hur många killar kan eg komma typ 3 gånger på rad? Men visst är det ett trevligt sätt att fördriva tiden på iaf, när man gärna vill ha ut bebis!
    jo men många ansvänder färdknäppar som ett namn för alla "metoder" som finns och de tror ja du är fullt medveten om att ja menade dem
    3 ggr på rad är nog inga problem för karlar om de vet hur man gör. Sen behövs de minst 1 dl sperma och så mycket får de inte ut på 3 ggr
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • kozzan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 19:40:38 följande:
    samlag funkar på mig iaf... 5h efter trevligheter satte det fart...
  • mejola

varför läser sådana här ja trådar när ja vet att ja bara blir arg

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • vitvåonågratill
    kozzan skrev 2009-11-11 19:21:29 följande:
    Hallå alla. jag har vart hemma med en hostig tjej i två dagar och haft fl abstinens. Jag var hos läkaren idag för att få remiss till en grupp där man får ventilera tidigare skräckförlossningar och peppas inför den nya. Jag gjorde även ett vul och såg ett pickande hjärta. Läkaren sa att det säkerligen stämmer med tiden men hon gjorde ingen nogrannare kontroll av storleken, det vat lite svårt att se för jag var kissnödig sa hon och att det mest väsentliga var att hjärtat slog...
    Du kan prata med mig om du är förlossningsrädd ...det absolut häftigaste och mest underbara jag gjort och kommer att göra är att föda barn. Jag hoppas att det blir lika fantastiskt denna gång! Hade funderat på att utbilda mig till doula men det är en för dyr utbildning tyvärr...men det kanske är ett tips till dig och andra som är lite rädda annars, det ska ju vara ett otroligt stöd säger dom som använt sig av det!
Svar på tråden BF Juni 2010!