• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-11-11 11:04:23 följande:
    Jag tror att hon egentligen hatar att hon ska bli mormor...hon har åldersnojja Sen det faktum att hon ska få 2 barnbarn samma år, plus att det är inom 3 månaders mellanrum gör det nog inte bättre. Min yngsta syster är bara 9 månader så mamma vill inte bli gammal verkar det som (hon är 42 år)
    Det måste kännas lite tråkigt! Man vill ju att de ska vara glada.. Hon kommer säkert komma på andra tankar sen, iaf när bebisarna kommer=)
    Gud va roligt att du och din syster ska ha nästan samtidigt!
  • mjauen

Ni som har barn från tidigare, när har ni tänkt börja berätta för dem?
    Vi kommer nog att vänta tills jag varit på ul, för efter det tänkte vi börja sprida nyheten åt andra oxå.

• Bustrollen
    Joggi skrev 2009-11-11 11:06:22 följande:
    Det måste kännas lite tråkigt! Man vill ju att de ska vara glada.. Hon kommer säkert komma på andra tankar sen, iaf när bebisarna kommer=)Gud va roligt att du och din syster ska ha nästan samtidigt!
    ja, det är jätteroligt. Jag berättade för henne först och hon blev jätteglad. Så nu kan vi ojja oss ikapp
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-11-11 11:07:47 följande:
    ja, det är jätteroligt. Jag berättade för henne först och hon blev jätteglad. Så nu kan vi ojja oss ikapp
    Min bästa kompis ska oxå ha i slutet på mars, det är skönt att ha nån att prata med=)
  • Bustrollen
    Joggi skrev 2009-11-11 11:09:14 följande:
    Min bästa kompis ska oxå ha i slutet på mars, det är skönt att ha nån att prata med=)
    Det är faktiskt jätteskönt. De vanliga kompisarna tröttnar fort på ojjandet och oron man har.
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-11-11 11:17:25 följande:
    Det är faktiskt jätteskönt. De vanliga kompisarna tröttnar fort på ojjandet och oron man har.
    Ja dom gör ju det=) När jag pratar med vännen så pratar vi inte om nåt annat alls typ, haha=)
  • kela81

mithrandil, mejola och skånetös: tack tjejer va ni är gulliga. Idag känns det bättre, och det är skönt att få veta det nu än på RUL sen eller nått. Och vi är fortfarande jätte glada över den lill* som vi ska få. känslorna har åkt lite bergochdalbana här de senaste veckorna, men nu kan jag koncentrera mig på att vara gravid, och att vi ska få ett barn så jag försöker vara positiv Och nu när det "bara" är en så kommer ju graviditeten och riksen för komplikationer att minska. så det är ju bra, och speciellt med tanke på att de var olika stora fårn början och så, då hadde det ju kunnat sluta lite hur som helst känns det som.

kronanskvinna: Förhoppningsvis så tillbaka bildas den som inte klarat sig, och då påverkar det inte det andra barnet. Om kroppen skulle göra sig av med den genom en blödning så är det lite större risk för det andra barnet som jag förstod det, men ju större den blir desstå säkrare är det tror jag.

Ni har skrivit så mycket så jag hinner inte läsa allt nu Idag ska vi till BM igen för riktiga inskrivningen. Ska bli skoj Sen ska vi åka till min mormor och äta (om jag nu får ner något) och berätta

Såg att ni har disskuterat det här med träffar. Jag har tidigare gått på två träffar från två olika trådar här på FL. Den första var en fikatråd för södra sthlm och vi var väll 10 st, var av en jag började träffa utanför tråden sen och som jag har ganska tät kontakt med och sen var vi en tråd som väntade på att få börja försöka få barn som träddades 14 st, och två av de tjejerna (detta var 3 år sedan) är idag bland mina bästa vänner då det visade sig att vi hadde väldigt mycket annat gemensamt än att vi just då längtade efter barn. Så träffarna har varit bra för mig, jag kommer ju utifrån och visst har jag makens kompisar med deras fruar och sambos som jag tycker jätte mycket om, men det är skoj att ha "egna" kompisar med

Nytt grvaiditetssymtom föresten: Får fruktansvärda kramper i magen när jag ätit, känns läskigt. Nån som har så?

• Bustrollen
    Joggi skrev 2009-11-11 11:20:05 följande:
    Ja dom gör ju det=) När jag pratar med vännen så pratar vi inte om nåt annat alls typ, haha=)
    Det blir lätt så
  • Golvmoppen

Välkomna alla nya!

Var i måndags och köpte lite mammakläder, då det inte är mkt som passar el snarare är skönt. Ska även på bröllop nästa lördag o var tvungen att ha ngt att ha på mig. Tyvärr blev jag jelt slut efter detta o har inte mått ngt vidare varken igår el idag. Så fort jag druckit upp mitt te ska jag gå och sova ngr timmar, så kanske huvudvärken o illamående lägger sig.

mjauen: Ang. berätta och för större syskon, så gjorde vi det nästan meddetsamma. Plussade på torsdagen o på söndagen fick de närmaste reda på det. Dottern var lite vild i soffan på em, så jag tyckte det var lika bra att berätta. Hon fäcktade med armar o ben och det kan ju ta fel. Sade att jag hade en "Kotte" imagen och att hon skulle bli storasyster om allt går bra. Sedan att den skulle komma till sommaren. Nu fyller dottern 4år i början av feb.
    JAg mår ju så fruktansvärt dåligt, då jag är gravid och det skulle ju inte gå att hålla det hemligt. Dottern är ju en av dem det berör mkt och då ansåg vi att då skulle hon få reda på det av oss o inte bakvägen av ngn annan.

• stina84

Nu har jag kommit hem från glukosbelastningen och snacka om att frukosten smakade gott idag! Var så hungrig så jag trodde jag skulle spy upp hela röva och yr som en fylle hund. haha  Blodsockret låg jättebra. Låg på 6.1 så det är ingen fara. Får se hur mycket det skiljer sig nästa gång i v.27-29.

Kronanskvinnan: Jag gör den tidigt också pga risken för stort barn. Då har de koll på mitt socker hela vägen

Välkomna alla nya, så roligt att tråden växer

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!