• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Tillata

" Nytt grvaiditetssymtom föresten: Får fruktansvärda kramper i magen när jag ätit, känns läskigt. Nån som har så?
    [/citat]

Hej,, jag hade oxå kramper i magen förra veckan under några dagar, när jag var hos läkaren för nått annat så sa han det första han sa att jag såg lätt förstoppad ut :) ( Kul att höra). Jag hade då inga problem med att gå på toa men mycket riktigt fick jag jättekramper i magen efter måltid, som slutade med toalett besök. Fick lägga om min kost lite och dricka mycket vatten och har nu inte kännt av det på en vecka. Dett aär tydligen vanligt då tarmarna blir slappare och arbetar inte lika mycket nr man är gravid. Hoppas att det går över för dig snart.

• hoppfull trots allt

jag har använt mammakläder sen v8, då blev vi tvugna att berätta för det gick verkligen inte hålla in magen längre.. Vet inte om det kanske beror på att det bara är knappt 10 mån sen jag födde sist eller om jag helt enkelt ska bli "stor" denna gång..  Mina tidigare graviditeter har jag gått upp 6, 7, 9 och 10 kg, får väl se var det slutar denna gång. För tillfället är jag lika stor som  jag varit runt rutin ul tidigare.. Tvillingar har jag alltid önskat mig, pappa och mina kusiner är tvillingar men skulle det bli det nu skulle nog sambon rymma så jag hoppas inte det
    Efter jag fått 3an blev jag så jättedålig ca en vecka efter förlossningen, fick en störtblödning och akut ambulansfärd till sjukan. Det visade sig att jag hade väntat tvillingar och det var resterna av en extra moderkaka bla som ställde till det så jag blev så dålig. Fick göra en skrapning och var på benen en vecka senare..

• hoppfull trots allt

ni som lagt till er på listan idag och igår får nog kolla så ni är med på listan för någon har kopierat en tidigare lista..
    Tänk på att kopiera sista listan!

• Thesso
    kronanskvinna skrev 2009-11-11 09:44:45 följande:
    Håller med tiden går skit sakta!! Men på nått sett ändå inte.. Har ju sonen som jag fördriver tiden med om dagarna, men väntar på att dom kan ringa in mej nångång så jag får komma ut o jobba lite!! Har gått hemma 1,5 år nu & vill gärna hinna med o jobba lite innan nästa bebis kommer.. Klättrar ju på väggarn vissa dagar känns det som :(
    Ja jag har inte kollat upp några tim jobb ens nu när det är så dumt med a-kassan och dom få dagarna där man får stämpla upp.
  • majess

jag har ett nytt symtom.hugg i " rumpan" typ som stickningar och även på sidorna vid ljumskarna på framsidan så att säga.....ursäkta infon,men känner ngn igen sig?

• mjauen
    Golvmoppen skrev 2009-11-11 11:42:27 följande:
    mjauen: Ang. berätta och för större syskon, så gjorde vi det nästan meddetsamma. Plussade på torsdagen o på söndagen fick de närmaste reda på det. Dottern var lite vild i soffan på em, så jag tyckte det var lika bra att berätta. Hon fäcktade med armar o ben och det kan ju ta fel. Sade att jag hade en "Kotte" imagen och att hon skulle bli storasyster om allt går bra. Sedan att den skulle komma till sommaren. Nu fyller dottern 4år i början av feb.JAg mår ju så fruktansvärt dåligt, då jag är gravid och det skulle ju inte gå att hålla det hemligt. Dottern är ju en av dem det berör mkt och då ansåg vi att då skulle hon få reda på det av oss o inte bakvägen av ngn annan.
    Ja, vår son är bara 2,5 år så han förstår ju inget ännu bara av symptomen. Men när vi berättar åt alla andra ska han få veta det oxå, eller lite innan då. Vet ju inte hur mycket han egentligen förstår med det här. Har inte direkt pratat om syskon o hur de blir till ännu.
  • mjauen

Inte för att jag tänkte börja prata blommor o bin heller! ha ha
    Får väl ta en lite enklare version.

• Thesso

För er som ska berätta för yngre syskon så finns det jätte bra böcker som berättar. Vet en som jag kollade i för några år sedan så var det en bild på när mamman åt köttbullar spelade bäbisen fotboll med dom i magen. Tror jag ska kolla på biblioteket om det finns såna böcker där, lättare att berätta och för dom att förstå om man gör det på det sättet tror jag.

Min son blir 2 nu i december och jag har sagt lite att "mamma har en bäbis i magen" men han fattar inte alls.

• 0810

hoppfull trots allt skrev 2009-11-11 12:58:26 följande:

Efter jag fått 3an blev jag så jättedålig ca en vecka efter förlossningen, fick en störtblödning och akut ambulansfärd till sjukan. Det visade sig att jag hade väntat tvillingar och det var resterna av en extra moderkaka bla som ställde till det så jag blev så dålig. Fick göra en skrapning och var på benen en vecka senare..
    Usch vad läskkigt! Hade de inte sett något av det (den extra moderkakan) på UL? Inget roligt att ha det så första tiden med nya bebisen!
  • Ior78

Vår tjej blir 2 i januari och vi har sagt lite att "mamma har en bäbis i magen", men då svara hon bara "min bäbis" och ser lite sött trumpen ut. Så vi får väl se när hon förstår det, kanske lagom tills att den kommer ut  

BF 20 juni 2010
Svar på tråden BF Juni 2010!