• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    kozzan skrev 2009-11-11 19:37:54 följande:
    vi ska berätta antingen på julafton eller efter rul i januari. det beror på hur länge det går att döölja. hon har redan börjat fråga om jag har en bebis i magen menjag skyller på för mkt mat men det går ju inte hur länge som helst. igår kväll fråga hon hur bebisen kommer in i magen, jag svara att bebisen kommer från snoppen som lägger in den i snippan så den fastnar i ett ägg i magen och sen växer och blir stor... vad skulle ni svarat en 3½åring?
    Bra förklaring! Jag skulle nog sagt "det får du veta när du går i skolan"
  • vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-11 19:43:38 följande:
    jo men många ansvänder färdknäppar som ett namn för alla "metoder" som finns och de tror ja du är fullt medveten om att ja menade dem 3 ggr på rad är nog inga problem för karlar om de vet hur man gör. Sen behövs de minst 1 dl sperma och så mycket får de inte ut på 3 ggr
    Har ALDRIG hört att andra metoder kallas för färdknäpp...en färdknäpp är och förblir enbart sex! Men jag är väl gammal...har väl säkert kommit andra benämningar ihop med IT-åldern! *asg*
  • mejola
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 19:49:48 följande:
    Har ALDRIG hört att andra metoder kallas för färdknäpp...en färdknäpp är och förblir enbart sex! Men jag är väl gammal...har väl säkert kommit andra benämningar ihop med IT-åldern! *asg*
    ja de är mycket som packas ihop nu för tiden, iallafall fl, där är allt omöjligt logiskt tydligen
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Bjornis
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 19:09:38 följande:
    Vilda Tiger skrev 2009-11-11 08:34:24 följande: Stämmer INTE på mig... Mitt illamående gick över nästan helt i v 9 och nu är jag i v 10 och känner bara yttepytte nån gång då och då....kan det vara nåt galet då?
    Jag har samma som du. Eller tja. Mår fortf lite illa men för mig började illamåendet det i slutet av v 7 och minskade i slutet av v 9. Är nu i början av v 10 och mår lite illa ibland men mycket mycket mindre nu... Men klart man funderar över det att hormonerna ska va som högst i v 9. Har också läst det . Men å andra sidan har jag haft kompisar som bara mått illa i v 7 och inte nåt mer under hela graviditeten så det är nog, som allt annat som verkar ha med graviditet att göra, VÄLDIGT individuellt. Hehe.
  • vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-11 19:45:01 följande:
    varför läser sådana här ja trådar när ja vet att ja bara blir arg
    Ja, arg på personalen som inte har koll på pojken trots att han gjort liknande saker förut....eller rättare sagt kanske arg på rektorn för förskolan, som inte satt in resurs på pojken för han verkar uppenbarligen ha något slags problem. Jag har själv en pojk med ADHD och det är INTE deras fel när saker händer, dom mår otroligt dåligt av det men kan ändå inte styra det. Så man kan inte säga "hur fan kan en fyraåring göra en sån sak" för lider pojken i detta fallet av en diagnos så är det inte på ren djävulskap det sker utan det är hans sjukdom som får honom att göra det. Det är alltså personalen som hela tiden ska finnas i närheten av den pojken för att ligga steget före så att sådana saker inte inträffar, och i dagens sverige i skola och förskola så finns oftast inte den resursen att få...fråga mig, jag vet...

Men man lider ju med flickan och hennes familj såklart, en frukansvärd händelse...men jag lider faktiskt även med pojken som troligen inte mått så bra efter det han gjort....
  • kozzan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 19:46:09 följande:
    Du kan prata med mig om du är förlossningsrädd ...det absolut häftigaste och mest underbara jag gjort och kommer att göra är att föda barn. Jag hoppas att det blir lika fantastiskt denna gång! Hade funderat på att utbilda mig till doula men det är en för dyr utbildning tyvärr...men det kanske är ett tips till dig och andra som är lite rädda annars, det ska ju vara ett otroligt stöd säger dom som använt sig av det!
    Jag är inte rädd för forlossningen om den går bra. Min förra förlossning tog nästan mitt liv. Jag akutsnittades och slets upp i kanterna, fick ligga med dränage i 8dgr och springa på vc mer än en månad efter förlossningen. Jag vill absolut inte snittas igen pga min erfarenhet men eftresom drygt 20% av alla förlossningar slutar med snitt blev jag rekomenderad att gå i den här gruppen för att förbereda mig mentalt inför det som kan komma. Eftersom jag hade havandeskapsförgiftning förra gången sålöper jag lite större risk än andra att drabbas av det igen och det ökar riskerna för komplikationer vid förlosnsingen så egentligen är väl oddset lite mer än 20% för snitt för min del om man ska väva in den ökade risken för havandeskapsförgiftning... Smärtan under mitt värkarbetet är en peace of cake jämfört med den smärta jag hade veckan efter snittet.
  • kozzan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-11 19:47:08 följande:
    Bra förklaring! Jag skulle nog sagt "det får du veta när du går i skolan"
    haha, ja den förklaringen har många barn fått märker man i skolans värld. En 10årig flicka blev väldigt förvånad när hon fick klart för sig hur hon kommit till, hon hade ju kommit med en ängel från himlen...
  • kozzan
    mejola skrev 2009-11-11 19:45:01 följande:
    varför läser sådana här ja trådar när ja vet att ja bara blir arg
    nu har inte jag läst hela tråden utan bara ts. det e ju sanslöst att man låter en pojke med dessa svårigheter vara oövervakat på samma ställe där det finns barn från 1års ålder. det är inte omöjligt för en 4åring att ha ihjäl en 1-2åring. pojken borde sättas in i bup för en ev framida utredning. man kan påbörja en utredning på en 4åring för att se om det är nåt tillfälligt eller finns bakomliggande svårigheter som pojken kanke kan lära sig arbeta bort...
  • vitvåonågratill
    kozzan skrev 2009-11-11 20:02:13 följande:
    Jag är inte rädd för forlossningen om den går bra. Min förra förlossning tog nästan mitt liv. Jag akutsnittades och slets upp i kanterna, fick ligga med dränage i 8dgr och springa på vc mer än en månad efter förlossningen. Jag vill absolut inte snittas igen pga min erfarenhet men eftresom drygt 20% av alla förlossningar slutar med snitt blev jag rekomenderad att gå i den här gruppen för att förbereda mig mentalt inför det som kan komma. Eftersom jag hade havandeskapsförgiftning förra gången sålöper jag lite större risk än andra att drabbas av det igen och det ökar riskerna för komplikationer vid förlosnsingen så egentligen är väl oddset lite mer än 20% för snitt för min del om man ska väva in den ökade risken för havandeskapsförgiftning... Smärtan under mitt värkarbetet är en peace of cake jämfört med den smärta jag hade veckan efter snittet.
    Aj fan (ursäkta språket) men då e jag med! Då hade jag oxå varit mer än orolig att få snitt igen...snitt är dock även JAG jätterädd att behöva råka ut för, vill föda vaginalt, men jag har ingen sån hemsk händelse i bagaget som påverkat mina tankar...hualigen!
  • vitvåonågratill
    kozzan skrev 2009-11-11 20:04:48 följande:
    haha, ja den förklaringen har många barn fått märker man i skolans värld. En 10årig flicka blev väldigt förvånad när hon fick klart för sig hur hon kommit till, hon hade ju kommit med en ängel från himlen...
    Ja, storken kan jag oxå tänka mig att skylla på om mina barn undrar! Däremot så har nog sonen fått sin "utbildning" av ngn kompis i skolan, för han frågade sin pappa för runt ett år sen, vad knulla betydde. Pappans hade svarat svävande att han inte visste och fick då frågan: men, har inte du och mamma knullat! Så han vet nog allt hur man gör fast vi alltid skyllt på att han får veta när han blir äldre! Haha!
Svar på tråden BF Juni 2010!