• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Yossan
    Nivde skrev 2009-11-11 23:02:49 följande:
    Ni pratade tidigare om vilka vitaminer/tillägg som ni åt. Jag åt fram till för två veckor sedan Mitt val kvinna varannan dag och enbart folsyra varannan dag. Jag har gjort det sedan vi började planera ett syskon för något år sedan. (Fråga mig inte om de "varannan-dagarna" för det bara bidde så...)Sen för 2½ vecka sedan kom illamåendet som ett brev på Posten. Usch vad jag blev less, för jag mådde ju så illa under lång tid under den förra graviditeten. (Kräktes ca 2 ggr dagligen mellan v. 6 +6 och v. 25.)Fick ett tips av en kompis som fått det som tips av sin bm... Vissa vitamintillskott kan visst göra ett fåtal extra illamående under en graviditet... Var detta kommer ifrån vet jag ej men jag chansade och slutade med dem och äter nu enbart folsyra. Illamåendet minskade och även om jag har ett fluktuerande illamående så har jag hittills inte kräkts.Heh, kanske är inbillning. Vi får väl se hur länge illamåendet håller i denna gång.
    Inbillning eller ej, det låter ju toppenbra!!
  • stina84

Godmorgon. Här sitter man och gäspar. Dottern är på dagis, funderar starkt på att gå och lägga mig och sova en stund.
    Vi har berättat för våran dotter på 2½ år. "lilla bebisen" säger hon med en gullig röst och klappar magen. Vill du ha en puss? Så pussar hon den. Sedan säger hon, Kram med. Hon försöker prata med den med och så lägger hon örat mot magen. Då säger hon bebisen sover, den vill inte prata nu. Hon är så söt Hon har ju sett en del som varit gravida och sedan sett när bebisen är ute. Hon förstår ju inte fullt ut, men en aning har hon ju iallafall
    Vad mycket ni skrivit. Var bara inne en snabbis igår och har haft mååååånga sidor att läsa ikapp nu! Flera inlägg jag tänkt att svara på men så när man kommer till sista sidan glömmer man...Har det med graviditeten att göra tror ni? haha

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Thesso
    Yossan skrev 2009-11-12 09:50:03 följande:
    Jag förstår dig. Men jag tycker inte att du ska se det som ett misslyckande om det blir ett planerat snitt. Hellre det skulle jag vilja säga än att det går till ett akut igen. Skönare att kunna ställa in sig på det i förväg och kanske slippa känna sig snuvad på förlossningen!?Själv gick jag sönder mycket vid förra förlossningen (vaginal) och det pratas nu om att det nog är lämpligt med planerat snitt denna gång. Är inte alls glad åt det, vill föda vaginalt egentligen, är ju så mycket bättre på många sätt. Men försöker ställa in mig på att det kanske blir ett planerat snitt, försöker bli överens med det. Inte lätt.
    Läste att du gick sönder massor, har du kollat upp om du kan få ut nåt på försäkringen? Om du hade en vill säga.
  • Thesso

Hur gör man för att få till massa smilys gubbar? har inte riktigt stenkoll på det här än känner jag.

• Thesso
    stina84 skrev 2009-11-12 10:17:46 följande:
    Godmorgon. Här sitter man och gäspar. Dottern är på dagis, funderar starkt på att gå och lägga mig och sova en stund.Vi har berättat för våran dotter på 2½ år. "lilla bebisen" säger hon med en gullig röst och klappar magen. Vill du ha en puss? Så pussar hon den. Sedan säger hon, Kram med. Hon försöker prata med den med och så lägger hon örat mot magen. Då säger hon bebisen sover, den vill inte prata nu. Hon är så söt Hon har ju sett en del som varit gravida och sedan sett när bebisen är ute. Hon förstår ju inte fullt ut, men en aning har hon ju iallafall Vad mycket ni skrivit. Var bara inne en snabbis igår och har haft mååååånga sidor att läsa ikapp nu! Flera inlägg jag tänkt att svara på men så när man kommer till sista sidan glömmer man...Har det med graviditeten att göra tror ni? haha
    Vad kul att hon verkar förstå så pass, min son agerade döv när jag berättade för honom. haha. Han fattar nog inte ett skvatt om vad jag pratar om tror jag.
  • hoppfull trots allt

här kommer det lite smily gubbar

= : - )
    = ; - )
    = : - D
    = : - o
    = 8 - )
    = : - p
    = : - [
    = : - (
    = : - ?

• Thesso

hoppfull trots allt skrev 2009-11-12 10:27:02 följande:

här kommer det lite smily gubbar = : - ) = ; - ) = : - D = : - o = 8 - ) = : - p = : - [ = : - ( = : - ?
    Åhh tack. Hur man nu ska komma ihåg alla dom där. hahaha
  • 0810

stina; vad roligt att hon förstår så mycket! Minns att en kompis dotter, som var 1½ när nästa dotter föddes, också brukade klappa på mammans stora mage och säga bebis... Här blir det väl inte aktuellt att berätta för dottern än på ett tag, hon är 15 månader och har inte riktigt koll på det där än känns det som. Har försökt säga att mamma har en liten bebis i magen, men hon tittar bara konstigt på mig... Hon älskar att leka med sina dockor, men har nog inte riktigt koll på skillnaden mellan en bebis och en docka, vilket helt och hållet är vårt fel, eftersom vi har kallat hennes dockor för bebisar ibland.

• Yossan
    Thesso skrev 2009-11-12 10:20:15 följande:
    Läste att du gick sönder massor, har du kollat upp om du kan få ut nåt på försäkringen? Om du hade en vill säga.
    Jag hade den gratis gravidförsäkring man kan teckna via Trygg Hansa. Tror inte att man får något via den, men har faktiskt inte kollat upp det...
  • kozzan
    Yossan skrev 2009-11-12 09:50:03 följande:
    Jag förstår dig. Men jag tycker inte att du ska se det som ett misslyckande om det blir ett planerat snitt. Hellre det skulle jag vilja säga än att det går till ett akut igen. Skönare att kunna ställa in sig på det i förväg och kanske slippa känna sig snuvad på förlossningen!?Själv gick jag sönder mycket vid förra förlossningen (vaginal) och det pratas nu om att det nog är lämpligt med planerat snitt denna gång. Är inte alls glad åt det, vill föda vaginalt egentligen, är ju så mycket bättre på många sätt. Men försöker ställa in mig på att det kanske blir ett planerat snitt, försöker bli överens med det. Inte lätt.
    Jag har accepterat att det blev som det blev och att jag inte kunde påverka det. Jag ska se vad läkarna i samtalsgruppen s'äger och hur graviditeten utvecklas. de kommer hålla lite extra koll på proteinet så det ska upptäckas i tid. Då får man planera där och då... Är det så genmerellt att man spricker mkt andra gången om man sprack mkt första? Kan man inet smörja med nåt eller på annat sätt förebygga att det spricker så mk`?
Svar på tråden BF Juni 2010!