-
Då förstår ja varför du är orolig, men denna gång kommer ni få se en fullt friskt liten bebisKamikazee skrev 2009-10-25 20:34:23 följande:För att förra gången jag gjorde ett UL visade det sig att vår lilla plutt hade grava fosterskador. Jag vet inte om jag klarar av ett sådant besked igen.hehe den första är min bibel haha, den kan ja kika in på många gånger under dagenstina84 skrev 2009-10-25 20:35:46 följande:Roliga länkar du hade att erbjuda mejola Jag hade faktiskt inte sett dem innan
-
vad ni skriver
Jag tänkte ringa och boka VUL på jobbet men självklart glömde jag nummret hemma, på det så dog batteriet på min telefon så det körde sig ändå. Får ta och ringa imorgon istället.
Vill ju veta mer exakt hur långt gången man är då jag är smått osäker på exakt datum.
-
Nä vad kul, vilken härlig chock de måste vart att se dekela81 skrev 2009-10-26 18:10:03 följande:hej tjejer! Trevligt med en samlingstråd, hopaps in här jag med!Hoppas att allt är bra med er, har forfarande inte varit F Lpå evigheter och har en massa att läsa igen- mår fortfarande pyton och har blivit sjukskriven från och med idag och tre veckor framåt.var till mvc idag för sjukskrivningen och ska tillbaka till cvl för vul på torsdag.Men så frågade läkaren om det inte var onödigt att hon kollade med vul idag med men jag tyckte att hon skulle köra, man är ju nyfiken och nojig ju Och vi ska ha två!!! Det är tvillingar Två små hjärtan pickade där inne!
Då får jag gratta igen till den andre lille pyret
-
Någon som vet några bra receptfria järntabletter?
-
jo men de är lite för mycket stängt just nu så tänkte om någon här hade tipsfrux skrev 2009-10-26 18:22:13 följande:fråga på apoteket så får du nog bra svar :) -
det måste jag testamajess skrev 2009-10-26 18:41:39 följande:jag dricker blutsaft,kanonbra och man blir mindre hård i magen..
låter lite godare också
Tack tack, var nog den ja tänkte påmithrandil skrev 2009-10-26 18:47:13 följande:Så gott som alla järntabletter är receptfria.De tabletter som bm på mvc rekomenderar en att äta under grav heter niferex. på många apotek har de järntabletterna bakom disk så be personal om hjälp.
-
ja duroferon brukar ja äta när de är långt, men orkar inte ringa läkaren och strulaMilliemolly skrev 2009-10-26 20:01:47 följande:Jag äter hemofor med folsyra, de är milda och bra att börja med. Det är ju inte heller fel med folsyran Förra gången började jag med dem, gick över till Niferex och slutade på Duroferon 3 st om dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt b--s var kolsvart
hahaha ja bajset blir verkligen kolsvart av dem *asg*
Ja behöver ju lite extra power i järn då min kropp inte kan ta upp järn normalt då den biten av tarmen är bortopererad som sköter de mesta upptaget av det.
de har vart lugnt nu men börjar tro iochmed graviditeten att ja nog behöver tillskott igen eftersom ja är så himla trött, somnar nästan ståendes på jobbet.
vet du om man kan få förmycket folsyra? ja äter ju vitamax med de i redan varje morgon redan? -
skönt att höra, då behöver man inte tänka på överdoseringMilliemolly skrev 2009-10-26 20:11:12 följande:jag äter vitamineral också.................jag läste i en tråd här att alla folsyratabletter egentligen är för svaga. de som haft skelettskador od i andra graviditeter får folsyra på recept som är mycket starkare!så jag tror inte det är farligt. jag äter inte full dos hemofer som är 3 st utan jag äter 1-2 extra om dagen!
-
oj vad länge, vad jobbar du med?majess skrev 2009-10-26 21:45:09 följande:Fy jag har ångest!! Jag ska jobba imorgon o jag är inte ett dugg inspirerad!!!!48 timmar är jag borta!!! hjälp! -
usch jag börjar bli smånervös, om 2½ vecka så är de släktträff, de blir alltid dricka och de bjuds på rätt bra.
min mage är ju redan rätt svullen och jag måste ju tacka nej till dricka vilket ja aldrig gjort innan under den tiden vi vart tillsammans (tex nyår, träffar, firanden) de blir rätt uppenbart, funderar på att säga att ja inte mår så toppen så vill inte dricka. De vet att ja blir åksjuk lätt så kanske kan skylla på de, de är ju ingen lögn i sig haha och de är nästan en timmes biltur dit