• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Milliemolly

Förra grav. tackade jag ja till alkohol hela tiden. Lyckades på något sätt alltid gå iväg med glaset, hällde ut lite i köksvasken, lite på toa osv. Min sambo tog några klunkar osv.

Ingen märkte något. På en fest med burköl tömde jag burken på toa och fyllde den med vatten..............alla sa Amen ska du inte ha ett glas. Jag sa: Nej jag sparr på disken och klunkade vatten hela festen

Det finns ju även alkoholfritt rödvin om du kan smuggla ut glaset och hälla över stället.

Det är SÅ SVÅRT att dölja sin grav. om man brukar dricka.

Kanske kan du bli sjuk och stanna hemma................eller skyll på att du inte mår så bra.

Jag har kört att jag äter Gi FAs 1 Då är ingen alkohol tillåten.

• Milliemolly

Förra grav. tackade jag ja till alkohol hela tiden. Lyckades på något sätt alltid gå iväg med glaset, hällde ut lite i köksvasken, lite på toa osv. Min sambo tog några klunkar osv.

Ingen märkte något. På en fest med burköl tömde jag burken på toa och fyllde den med vatten..............alla sa Amen ska du inte ha ett glas. Jag sa: Nej jag sparr på disken och klunkade vatten hela festen

Det finns ju även alkoholfritt rödvin om du kan smuggla ut glaset och hälla över stället.

Det är SÅ SVÅRT att dölja sin grav. om man brukar dricka.

Kanske kan du bli sjuk och stanna hemma................eller skyll på att du inte mår så bra.

Jag har kört att jag äter Gi FAs 1 Då är ingen alkohol tillåten.

• Trojanen
    mejola skrev 2009-10-26 22:18:39 följande:
    nä tyvärr inge körkort
    Äsch, det var ju typiskt, men du kan ju äta pencillin eller nåt, då bör man ju inte heller dricka.
  • Sojalattemamma

Gud vad ni skriver, tänkte jag skulle läsa i kapp, men orkade nästan inte Grattis till alla som sett sina knyten på VUL, jag har fått tid imorgon och börjar bli lite stressad. Tänk om man inte ser något.....

• Niillis

Är i v 7 eller 6+3 jag tycker att symtomen inte varit så starka som förra veckan det molar lite Ibland i magen och brösten gör ju ont om man klämmer så har det varit hela tiden. detta är väl inte något man ska vara orolig för ?
    Är så rädd för MA eller ofosterlig grav-
    var på VUl förra måndagen då kunde de se en graviditet och att allt såg normalt ut...
    det är ju inte precis som om man kan testa med grav test iheller det plussar hela tiden.
    jag får vänta två veckor till de privata tidiga ultraljudet kanske

BF 2010-06-19
  • MaraFara

Egentligen helt ointressant, eftersom jag såg ett levande foster( som överensstämmer med graviditetslängden med en diff på ngr dagar) i söndags och det är huvudsaken.. Men jag sitter å funderar över det här med hur gravtesten kan visa positivit så tidigt isåfall.. När jag testade positivt så var jag enl min beräkning på 3+6.. Efter VUL i söndags så blev jag flyttad bakåt 4 dgr, vilket innebär att när jag testade positivt så var jag i v 3+2.. Det är ju jättetidigt att testa positivt.. Hur beräknar ni som varit på VUL? Kör ni på den beräkningen, eller kör ni på den gamla tills ni varit på RUL?

• stina84
    MaraFara skrev 2009-10-27 09:26:17 följande:
    Egentligen helt ointressant, eftersom jag såg ett levande foster( som överensstämmer med graviditetslängden med en diff på ngr dagar) i söndags och det är huvudsaken.. Men jag sitter å funderar över det här med hur gravtesten kan visa positivit så tidigt isåfall.. När jag testade positivt så var jag enl min beräkning på 3+6.. Efter VUL i söndags så blev jag flyttad bakåt 4 dgr, vilket innebär att när jag testade positivt så var jag i v 3+2.. Det är ju jättetidigt att testa positivt.. Hur beräknar ni som varit på VUL? Kör ni på den beräkningen, eller kör ni på den gamla tills ni varit på RUL?
    Jag hade nog kört på den gamla och väntat tills det riktiga UL. Det är ju därför man gör det i v.17-19 för då är alla bebisar lika stora.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Nilla21 skrev 2009-10-27 09:07:50 följande:
    Är i v 7 eller 6+3 jag tycker att symtomen inte varit så starka som förra veckan det molar lite Ibland i magen och brösten gör ju ont om man klämmer så har det varit hela tiden. detta är väl inte något man ska vara orolig för ? Är så rädd för MA eller ofosterlig grav- var på VUl förra måndagen då kunde de se en graviditet och att allt såg normalt ut... det är ju inte precis som om man kan testa med grav test iheller det plussar hela tiden.jag får vänta två veckor till de privata tidiga ultraljudet kanske
    När jag var lika lågt gången som du så försvann min molvärk i magen med och den har fortfarande inte kommit tillbaka. Har i stort sett inga symtom mer än att brösten ömmar och är större. Du behöver inte vara orolig
  • MaraFara

Då gör jag så.. Å vips var jag tillbaka på 8+0 idag :)..

• stina84

usch fy och blä. Idag ska man iväg till sega arbetsförmedlingen. Har verkligen ingen lust alltså. Det är alltid minst 1 timmes väntetid när man kommer, så segt att bara sitta och glo..... Sedan måste jag ringa min ena chef för jag har inte fått någon lön denna månaden! Skitbra när räkningarna ska betalas om 2 dagar... För er som inte ver så har jag bara timanställningar. 1 på akuten och 1 på hemtjänsten...
    Vad jobbar ni andra med förästen?

Svar på tråden BF Juni 2010!