• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    kristallen skrev 2009-10-27 09:52:17 följande:
    stina84: Är det så ???!!!! Det måste jag kolla upp! Trodde typ dom gick nåt år tillbaka?
    Jag ska inte svära för det, men har för mig det är så. Tycker absolut det är värt att kollas upp innan så man vet. Jag sitter nämnligen i smama sits som dig...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kristallen

stina84: Jag jobbade hela aug så jag får hoppas på att det gäller iallefall 1 år tillbaks

Älskar mina barn och maken också
  • kristallen
    stina84 skrev 2009-10-27 09:56:20 följande:
    Jag ska inte svära för det, men har för mig det är så. Tycker absolut det är värt att kollas upp innan så man vet. Jag sitter nämnligen i smama sits som dig...
    Ska absolut kolla detta
    Älskar mina barn och maken också
  • MiniMalm
    stina84 skrev 2009-10-27 09:54:50 följande:
    Men fy att behöva läggas in sådär. Hoppas ditt illamående ger med sig snart. Usch tycker så synd om er alla som går och mår så illa... haha jag äter faktiskt laktipex varje dag för att kunna sköta magen. Var samma sak när jag väntade dottern det var det enda som fungerade Det var faktiskt så jag misstänkte att jag var gravid, jag var förstoppad. Annars blir jag alltid lite "BAD" i magen innan mens haha
    Ja fast samtidigt är det ju positivt! Då vet man att man är gravid!
    Mamma tror att det är en flicka bara för att jag mår så illa, hon hade själv den erfarenheten när hon väntade mig, men inte med någon av mina 4 bröder!

Aha okej, men det är ju bra att du kan få magen att fungera iallafall!

Hahah ja jag vet jag brukar också bli det innan mens!
  • stina84
    kristallen skrev 2009-10-27 09:57:13 följande:
    stina84: Jag jobbade hela aug så jag får hoppas på att det gäller iallefall 1 år tillbaks
    å jag jobbade 20 maj-30 aug. Men tror de räknar vad man tjänat de senaste 12 månaderna och slår ut det på en ungeförlig månadsinkomst. De väljer liksom inte bara den månaden man tjänade mest. Hoppas du förstår hur jag menar
  • stina84
    MiniMalm skrev 2009-10-27 09:59:27 följande:
    Ja fast samtidigt är det ju positivt! Då vet man att man är gravid! Mamma tror att det är en flicka bara för att jag mår så illa, hon hade själv den erfarenheten när hon väntade mig, men inte med någon av mina 4 bröder!Aha okej, men det är ju bra att du kan få magen att fungera iallafall! Hahah ja jag vet jag brukar också bli det innan mens!
    haha Är det erat första barn? Vad sa era föräldrar när ni berättade?
    Ja du, jag tror inte riktigt på det där, men det är ju lite roligt att spekulare
    Jag mådde inte illa förra graviditeten heller och gick upp närmare 30kg i vikt och ut kom en stor tjej
  • stina84

Nä tjejer, hur trevligt det än är att sitta här och tjöta med er alla så måste jag dra nu. Ska ju till arbetsförmedlingen Men vi ses igen FL beroende som man är {#lang_emotions_innocent}

• Sweetangel85

Tack för tipset mejola!
    Får hoppa in här då ist

Har en konstig fråga, eller ja, hehe.
    Jag mår ju sjukt illa heela dagarna.. o så fort jag äter elle känner en matdoft så står det mig upp i halsen o jag vill bara spy.. men nu till saken..
    Men ist för att jag spyr så börjar det köra såååå i magen o jag mår ännu mer illa o tror jag ska spy men då måste jag på toa o göra nr 2.. heeelt weird, aldrig hört att ngn haft så förut. så ist för o spy när jag mår illa så måste jag gå på toa.??? as konstigt..

♥ Emilio 080504 ♥
  • mejola

godmorgon tjejer.
    jag trodde man skulle dörmma om rosa moln och ljuvliga så bebisar, inte massa om otrohet och tjejer som urar iväg karln haha

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • MiniMalm
    Sweetangel85 skrev 2009-10-27 10:07:05 följande:
    Tack för tipset mejola!Får hoppa in här då ist Har en konstig fråga, eller ja, hehe.Jag mår ju sjukt illa heela dagarna.. o så fort jag äter elle känner en matdoft så står det mig upp i halsen o jag vill bara spy.. men nu till saken..Men ist för att jag spyr så börjar det köra såååå i magen o jag mår ännu mer illa o tror jag ska spy men då måste jag på toa o göra nr 2.. heeelt weird, aldrig hört att ngn haft så förut. så ist för o spy när jag mår illa så måste jag gå på toa.??? as konstigt..
    Det är ju skönt iof, men ett tips för att må bättre enligt min lägare, ät något litet innan du stiger upp drick gärna en kopp pepparmyntste! 

Ät något minst 1 gång i halv timmen, ta gärna ett varmt bad för att få kroppen att slappna av!

hihi vet inte om det hjälper dig! men kanske, det är ju egentligen ssamma princip bara att du går på toa och gör nr 2 iställer för satt spy!
Svar på tråden BF Juni 2010!