• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • 0810
    stina84 skrev 2009-10-27 14:22:49 följande:
    Någon som har börjat kika på vagn? Jag är sååååå sugen på en KRONAN!!!
    Vi har en brun Kronan till dottern (född -08) och har varit supernöjda med den. Smidig vagn som funkar jättebra även i terräng. Mycket tillbehör och förhållandevis billig. Nu använder vi iofs nästan enbart en lite mindre sulky, men vi gillar verkligen kronanvagnen.
  • 0810
    stina84 skrev 2009-10-27 14:31:11 följande:
    precis min tanke. De ser dessutom ganska små ut. Jag måste få in vagnen på längden i bilen eftersom jag har hundbur på andra halvan i kombin.  Sedan måste den tåla tuff teräng eftersom vi bor på landet och går mkt i skogen,
    Och den går in på längden i vår bil (saab 9-3, ej kombi)...
  • majess

Jag är sååå förtjust i den Danska varianten!!(stor som bara den o otymplig men ack så vacker!

• Bustrollen

Nu är jag hemma från bm. Bra järnvärde, bra blodsockernivå, bra blodtryck osv.
    Bm skickade dock upp mig till VC för hon hittade inga vener att sticka i. Trotts att man tydligen ska bli lättare att sticka när man är gravid...inte jag inte... Läkaren hade problem hon med, satt en bra stund och klämde och hadde sig...millimeterprecision är det som gäller på mig.

Fick förklarat för mig när och hur jag ska iväg nästa gången. Jag har ju tyckt att det är väldigt rörigt... men så här är det nu i alla fall.
    * Frejasamtal, i karlskoga om 3 veckor
    * Blodprov, VC hemma en vecka innan fosterdiagnostiken
    * Fosterdiagnostik, i karlskoga
    * Gyn undersökning och ul, om 5 veckor, VC hemma
    * UL, karlskoga i slutet på jan (v18-20)
    Sen ska jag ringa min BM i februari igen...stort glapp mellan nu och februari tycker jag men jaja.

• AnAngel

Bustrollen: De är ju bra att allt låg bra!
    Annat var de för mig i fredags, lågt blodtryck, visste de redan hade varit yr i flera dagar *S*, lågt i b-glukos 3,9 (fast var hungrig) men blodvärdet var bra 138 .
    Ska göra ett vul den 4 nov, längtan dit är enorm!

Just ja, är ju ny i denna tråden, men känner igen en hel del av er! Varit lite dålig att kika mailen här oh såg att jag had fått en inbjudan hit, bra intiativ att samla ihop folket!

Jag mår konstant illa, dock kräks inget,än! Och är så fenomenalt hungrig, hela tiden, och spelar inge roll om jag ätit och är mätt mår illa ändå, får gå med massa frukter, mandarin och så för annars stoppar jag i mig bullar och mackor, inge bra hela tiden!

• hepalima
    Joggi skrev 2009-10-27 12:28:29 följande:
    Att vi byter spelar nog ingen roll=)Vill oxå jättegärna orka gå upp ur sängen utan att känna så här.. Det har f*n blive psykiskt jobbigt tycker jag, du då? Man klarar ju inte av något!
    Självklart tär det psykist! Men vi får försöka tänka posetivt, att vi får ut något bra av det i slut ändan. (förhoppningsvis) Är nu sjuk skriven november ut. Hur länge e du?

Är det någon som skall kolla könet? I vilken vecka gör man det hos er? På min motagning gör man det i v 23 men jag har hittat ett ställe här i gbg som gör det redan i v 18 :) Jag skall kolla, är aldels för nyfiken för att vänta ända till juni. Hälst skulle jag vilja veta nu:)
  • majess
    hepalima skrev 2009-10-27 18:07:31 följande:
    Självklart tär det psykist! Men vi får försöka tänka posetivt, att vi får ut något bra av det i slut ändan. (förhoppningsvis) Är nu sjuk skriven november ut. Hur länge e du?Är det någon som skall kolla könet? I vilken vecka gör man det hos er? På min motagning gör man det i v 23 men jag har hittat ett ställe här i gbg som gör det redan i v 18 :) Jag skall kolla, är aldels för nyfiken för att vänta ända till juni. Hälst skulle jag vilja veta nu:)
    vilket ställe i gbg????????
    jag har barnmorskegruppen.
  • hepalima
    majess skrev 2009-10-27 18:13:17 följande:
    vilket ställe i gbg????????jag har barnmorskegruppen.
    hehe det har jag me=) vänta så skall jag kolla upp vart det va, vet att det låg på hisingen...
  • majess
    hepalima skrev 2009-10-27 18:18:15 följande:
    www.emmaultraljudsklinik.se/index.php... är adressen. Kostar 600 :- men det är det lätt värt=)Vilken vecka är du i?
    kanon!tack så mycket!!! det ska jag kolla upp he he,jag vill veta! jag är i 7+4 du då?
Svar på tråden BF Juni 2010!