• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • angeni
    Mollystar skrev 2009-10-27 13:40:25 följande:
    Det började ju i dag så får väl se om den återkommer nått mer i dag eller i morgon :)
    Vi håller tummarna för att det inte gör det:)
  • ZezzA80

har också börjat må mer illa idag, inte så jag spytt men det har vart nära. Har inte längtat alls efter det, dessutom ha min avsmak mot bulllar kommit kännde jag idag, precis så hade jag med sonen, jag som alltid ätit stora mängder kakor o bullar och godis kunde inte få ner en bit framför allt inte chokld..ja sen kom det ju till baka i v 20 eller så som tur va hehe.

ringde mvc idag också o fick en tid i slutet på november kommer vara i v11 då.

• kristallen
    stina84 skrev 2009-10-27 09:59:57 följande:
    å jag jobbade 20 maj-30 aug. Men tror de räknar vad man tjänat de senaste 12 månaderna och slår ut det på en ungeförlig månadsinkomst. De väljer liksom inte bara den månaden man tjänade mest. Hoppas du förstår hur jag menar
    Japp, ja tror jag hajar
    Älskar mina barn och maken också
  • kristallen

Jag har ett jätte problem! Jag är konstat hungrig! Och det är inte bra då jag har mycket övervikt
    Men jag försöker att hålla igen när jag äter . Skulle nästan vilja ha lite av erat illamående(lite) .

Hoppas att det lägger sig lite snart och inte på slutet när man är så stor så det liksom inte går i mer än pyttelite

Älskar mina barn och maken också
  • stina84

Summer: Ja det är verkligen en solskenshistoria Så roligt för er Hoppas verkligen och håller alla tummarna för att alla vi som är här får behålla våra små pyren i magarna och att vi får smärtfria graviditeter och friska välskapta barn!

Någon som har börjat kika på vagn? Jag är sååååå sugen på en KRONAN!!!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • MaraFara

Nej, här har inte kikats på vagn än.. Tänkte vänta med det tills efter RUL.. Men visst, en Kronan skulle inte vara helt fel, och dessutom är dom ju inte så fasligt dyra heller..

• stina84
    MaraFara skrev 2009-10-27 14:25:37 följande:
    Nej, här har inte kikats på vagn än.. Tänkte vänta med det tills efter RUL.. Men visst, en Kronan skulle inte vara helt fel, och dessutom är dom ju inte så fasligt dyra heller..
    precis min tanke. De ser dessutom ganska små ut. Jag måste få in vagnen på längden i bilen eftersom jag har hundbur på andra halvan i kombin.  Sedan måste den tåla tuff teräng eftersom vi bor på landet och går mkt i skogen,
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mollystar
    stina84 skrev 2009-10-27 14:22:49 följande:
    Summer: Ja det är verkligen en solskenshistoria Så roligt för er Hoppas verkligen och håller alla tummarna för att alla vi som är här får behålla våra små pyren i magarna och att vi får smärtfria graviditeter och friska välskapta barn!Någon som har börjat kika på vagn? Jag är sååååå sugen på en KRONAN!!!
    Jag har tittat och hittat denna vagn som jag vill ha , min sambo kommer från småland så vi ska åka ner i januari och ska då åka in på denna affär och kolla på den här och ser den bra ut så beställer jag den när det börjar närma sig BF.

http://www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=24_26&products_id=881
  • angeni

Jag har börjat kolla lite på vagn, då det är andra barnet så känns det väldigt viktigt att hitta en bra vagn så man känner sig nöjd med den

Någon som tittat på syskonvagnar?

Till dottern har vi nu en emmaljunga city cross som vi väldigt nöjda med;) fungerar bra än så länge till alla väglag(har ju dock inte testat snö ännu) haha

• Bjornis

Å, nu är jag äntligen hemma. Kan inte surfa FL på jobbet, på gott och ont. Hehe.

Mina bröst ömmar inte så mycket men det slutade de göra för lite mer än en vecka sen, de ömmar lite och jag klämmer på dem så fort jag tror jag är utom synhåll. Haha. Har mått lite småilla emellanåt med det löser sig genom att jag får nåt att äta. Men annars är det fortf bra. Det är ju vad jag tror iaf. Vul på torsdag kl 09.00... Sa till maken imorse att vi måste börja ställa in oss på att det kan vara negativt. Jag vill iaf ha tänkt igenom hur jag kommer reagera, hur vi känner inför det osv. Jag kommer antagligen gråta floder men vill iaf förbereda mig mentalt på det värsta. Medan jag verkligen HOPPAS på det bästa! Ja, den som väntar får se.

Vi har tittat lite på vagn, mest för att vi köpte bil i helgen. Vi tittar på Mutzy och Urban jungle nu men vi får se. Det finns ju en hel del fint!

Svar på tråden BF Juni 2010!