• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • ocg

Har oxå haft jättebra förlossningar, gått ganska snabbt men lagom dom 2 sista har det blivit snitt, men det funkar oxå

• hoppfull trots allt

15 min, vilket fusk..

Summer skrev 2009-11-26 17:32:55 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-26 17:31:35 följande: Vi har 15 minuter om det inte är kö :)
  • Pepparkaksdeg
    ocg skrev 2009-11-26 17:07:30 följande:
    Har inte tänkt på förlossningen så mycket än men jag vet redan att det bli snitt och då vill jag ha bedövning kan ju göra lite ont annars Just nu är jag i en period jag är hungrig hela tiden!
    Fullt förståelligt!
    Tokhungrig heltiden jag med! Eller illamående.

hoppfull trots allt skrev 2009-11-26 17:31:35 följande:
    Hejsan tjejer!Idag har jag varit på inskrivning, känns jättebra! Lite ångest inför ul på måndag nu men det är bara att hålla tummarna att allt ser bra ut, man kan ju inte göra något åt det allafall..Jag har haft turen att få ha väldigt lätta förlossningar och aldrig behövt ta eda ( har mest varit rädd för eda, så det har aldrig varit aktuellt)I januari i år hann vi vara inskrivna på förlossningen i 50 min innan Alice anlände.. Sista 25 min använde jag mig av lustgasen, den fungerade klockrent! Stod på knä och födde, det var superbra! Hade dom planerna med mina andra barn också men vågade inte genomföra det då.. Var så nöjd denna gång, fick en enorm kick av förlossningen, jag flöt bara med.. Hoppas innerligt att jag får en liknande upplevelse denna gång med.Har ni långt till förlossningen? Vi har ca 1 tim och 15 min i lagligt tempo och fint väglag..
    Oj, är du inte skraj att inte hinna in? Det är jag . Var inne 45 min förra gången och hade inte alls känslan att det var sååå nära inpå.
    Tycker det är skitläskigt och har tankar på att tälta utanför förlossningen sista veckorna eller (vilket känns som ett bättre alternativ) Kräva igångsättning ett par veckor innan BF. Så kan man vara på plats från början. För ska det följa trenden så kommer det gå ännu snabbare den här gången.
  • majess

ca 45 min bilfärd för oss, har underbart minne av mitt snitt men överdjävligt minne av förlossning med nr 2,så snitt med "all the whistles and bells"

• majess

ca 45 min bilfärd för oss, har underbart minne av mitt snitt men överdjävligt minne av förlossning med nr 2,så snitt med "all the whistles and bells"

• hoppfull trots allt

Pepparkaksdeg: Tanken på att inte hinna in fanns ju hela tiden peppar peppar..
    Gick 14 dagar över tiden också plus att min sambo jobbar i Norge.. Är han i oslo och det är mitt i rusningen så tar det minst 2 tim men förra gången hade vi turen på våran sida Fick lilltjejen på en fredag och då är han ledig, hade första känningen vid 7 på morgonen och 11.40 var hon ute.. Ska tillägga att det var ett extremt snöoväder också så förden in var minst sagt nervös

• stina84

Hej tjejer!

Jag har inte varit inne sedan i förrgår och orkar verkligen inte läsa igen alla sidor, hoppas ni förstår. Om någon frågat mig något så får jag be er artigast att fråga igen

Var på begravning igår. Jätte fin dag men oerhört jobbig. Fick migrän på em och när vi kom hem vid 21 gick jag raka vägen till sängen och la mig och har idag jobbat mellan 7.30-17. Skittrött nu!

Har fått roliga nyheter! Ska på anställningsintervju den 9 Har inte kvar papprerna så jag vet inte om det är en tillsvidare anställning eller vik jag sökt... (söker många jobb) Min man råkade radera allt från mailen.. Ska försöka kontakta personalfunktionen på sjukhuset och se om de kan hjälpa mig Hoppas som 17 nu bara
    Nu till en jätte svår fråga och jag vill ha så ärliga svar som möjligt.. Ska jag berätta på intervjuvn att jag är gravid. Är ju då ändå i v.14 så det är ju svårt att dölja. Eller ska jag inget säga? De kommer ju ändå märka det innan provanställningen går ut, dessutom går jag ju på havandeskap i mars månad... Hjälp mig *please*

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kozzan
    Thesso skrev 2009-11-26 07:24:31 följande:
    Är det första?Har så dålig koll på vilka som väntar första, andra osv..Har du ingen bild?
    nej det är andra. dottern är 3½år. jag har ingen bild tyvärr menjag tycker det ser ut som 5-6månaden...
  • Yossan
    Summer skrev 2009-11-26 10:10:27 följande:
    Hej tjejer! Idag känner jag mig nyförälskad!! När jag låg och slumrade imorse vaknade jag till av en bubblande/pirrande känsla (som kolsyra) 1 cm under naveln och långt långt in. Det kändes först som kolsyra... och sedan som en liten liten Guppi-fisk som sprattlade!! Det måste vara bebis som ger sig tillkänna!
    Att du känner så högt upp!? Jag är i v 12 och känner inte ens livmodern ovanför blygdbenet ännu!
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-26 18:07:49 följande:
    Hej tjejer!Jag har inte varit inne sedan i förrgår och orkar verkligen inte läsa igen alla sidor, hoppas ni förstår. Om någon frågat mig något så får jag be er artigast att fråga igen Var på begravning igår. Jätte fin dag men oerhört jobbig. Fick migrän på em och när vi kom hem vid 21 gick jag raka vägen till sängen och la mig och har idag jobbat mellan 7.30-17. Skittrött nu!Har fått roliga nyheter! Ska på anställningsintervju den 9 Har inte kvar papprerna så jag vet inte om det är en tillsvidare anställning eller vik jag sökt... (söker många jobb) Min man råkade radera allt från mailen.. Ska försöka kontakta personalfunktionen på sjukhuset och se om de kan hjälpa mig Hoppas som 17 nu bara Nu till en jätte svår fråga och jag vill ha så ärliga svar som möjligt.. Ska jag berätta på intervjuvn att jag är gravid. Är ju då ändå i v.14 så det är ju svårt att dölja. Eller ska jag inget säga? De kommer ju ändå märka det innan provanställningen går ut, dessutom går jag ju på havandeskap i mars månad... Hjälp mig *please*
    Du ska kunna vara ärlig utan att det ska påverka deras beslut. Tvekar de för att du är gravid - stäm dom eller nåt!
    Havandeskap i mars? Det var tidigt, hur kommer det sig?
Svar på tråden BF Juni 2010!