• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Miss Johanna
    Summer skrev 2009-11-26 17:31:23 följande:
    Miss Johanna skrev 2009-11-26 17:04:20 följande: Åhhh denna känsla är så svår att förklara men när det är din mage som kurrar så känns det starkare och mer ytligt i magen, vid tarmarna. Denna pirrande känsla var lite längre ner och djupare in, svagare och ....kändes inte alls som magkurr...har liksom aldrig känt så förut. Först pirret som kolsyra och sedan sprattel som från en liten liten fisk (typ Guppi)..
    Tack för svaret! Hm, jo det kan nog ha varit det jag kände. Det kändes svagare än magkurr och djupare i magen, men det varade bara ett par sekunder. Jag ska känna efter lite noggrannare nästa gång.
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-26 18:07:49 följande:
    Hej tjejer!Jag har inte varit inne sedan i förrgår och orkar verkligen inte läsa igen alla sidor, hoppas ni förstår. Om någon frågat mig något så får jag be er artigast att fråga igen Var på begravning igår. Jätte fin dag men oerhört jobbig. Fick migrän på em och när vi kom hem vid 21 gick jag raka vägen till sängen och la mig och har idag jobbat mellan 7.30-17. Skittrött nu!Har fått roliga nyheter! Ska på anställningsintervju den 9 Har inte kvar papprerna så jag vet inte om det är en tillsvidare anställning eller vik jag sökt... (söker många jobb) Min man råkade radera allt från mailen.. Ska försöka kontakta personalfunktionen på sjukhuset och se om de kan hjälpa mig Hoppas som 17 nu bara Nu till en jätte svår fråga och jag vill ha så ärliga svar som möjligt.. Ska jag berätta på intervjuvn att jag är gravid. Är ju då ändå i v.14 så det är ju svårt att dölja. Eller ska jag inget säga? De kommer ju ändå märka det innan provanställningen går ut, dessutom går jag ju på havandeskap i mars månad... Hjälp mig *please*
    de flesta uppskattar ju ärlighet och ser de som positivt, och andra tarde som att du kommer kosta mer än tjäna för dem. Så deär helt 50/50 tyvärr.
    Men läsav honom när du kommer dit, vad han/hon är för person och berätta om de känns rätt, dom har ingen rättighet att fråga sånt.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Miss Johanna
    stina84 skrev 2009-11-26 18:07:49 följande:
    Hej tjejer! Jag har inte varit inne sedan i förrgår och orkar verkligen inte läsa igen alla sidor, hoppas ni förstår. Om någon frågat mig något så får jag be er artigast att fråga igen Var på begravning igår. Jätte fin dag men oerhört jobbig. Fick migrän på em och när vi kom hem vid 21 gick jag raka vägen till sängen och la mig och har idag jobbat mellan 7.30-17. Skittrött nu! Har fått roliga nyheter! Ska på anställningsintervju den 9 Har inte kvar papprerna så jag vet inte om det är en tillsvidare anställning eller vik jag sökt... (söker många jobb) Min man råkade radera allt från mailen.. Ska försöka kontakta personalfunktionen på sjukhuset och se om de kan hjälpa mig Hoppas som 17 nu bara Nu till en jätte svår fråga och jag vill ha så ärliga svar som möjligt.. Ska jag berätta på intervjuvn att jag är gravid. Är ju då ändå i v.14 så det är ju svårt att dölja. Eller ska jag inget säga? De kommer ju ändå märka det innan provanställningen går ut, dessutom går jag ju på havandeskap i mars månad... Hjälp mig *please*
    Jag var på en intervju för ett tag sedan, då jag var i v.7. Jag ansåg att det var bättre att vara ärlig från början och säga som det är. Jag skulle nog känt mig väldigt dum att behöva berätta att jag är gravid redan efter några veckor som anställd. Men jag var också medveten om att det minskade mina chanser till anställning....tyvärr.
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-26 18:42:02 följande:
    Du ska kunna vara ärlig utan att det ska påverka deras beslut. Tvekar de för att du är gravid - stäm dom eller nåt! Havandeskap i mars? Det var tidigt, hur kommer det sig?
    jag kan inte räkna! Jag menar ju givetvis i April Börjar jag i januari, vilket verkar troligt, så hinner jag ju bara jobba 4 månader.. Det är ju sådär egentligen...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-26 18:40:21 följande:
    Att du känner så högt upp!? Jag är i v 12 och känner inte ens livmodern ovanför blygdbenet ännu!
    På morgonen går min livmoder upp till naveln! Jag är i v.13. På dagen går den en liten bit nedanför. Tycdligen vanligt att det kan bli så hos omföderskor att livmodern växer snabbare liksom
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-26 19:37:03 följande:
    de flesta uppskattar ju ärlighet och ser de som positivt, och andra tarde som att du kommer kosta mer än tjäna för dem. Så deär helt 50/50 tyvärr.Men läsav honom när du kommer dit, vad han/hon är för person och berätta om de känns rätt, dom har ingen rättighet att fråga sånt.
    Jo det är det jag hoppas på med, att de ser mig som ärlig!
  • stina84
    Miss Johanna skrev 2009-11-26 19:37:07 följande:
    Jag var på en intervju för ett tag sedan, då jag var i v.7. Jag ansåg att det var bättre att vara ärlig från början och säga som det är. Jag skulle nog känt mig väldigt dum att behöva berätta att jag är gravid redan efter några veckor som anställd. Men jag var också medveten om att det minskade mina chanser till anställning....tyvärr.
    Fast hade jag varit i v.7 hade jag inte berättat. Då kan man ju fortfarande skylla på att man inget visste då Men i v.15 är det svårt att säga att man inget vet.. Men sjysst av dig att du ar ärlig! Vad var det för jobb du sökte?

Jag vet en som sökte samma tjänst som mig och många andra på förlossningen. Hon hade jobbat där 1 sommar innan. Hon fick en fast tjänst i v.25 och skulle ju snart gå hem. Så vissa kliniker är sjyssta.
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-26 19:43:21 följande:
    På morgonen går min livmoder upp till naveln! Jag är i v.13. På dagen går den en liten bit nedanför. Tycdligen vanligt att det kan bli så hos omföderskor att livmodern växer snabbare liksom
    hur känner man de, som en hårdare boll då eller så?
    ja kände lite förut i v.8, då hade ja nått lite hårdare ca en dm nedanför naveln
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-26 19:43:21 följande:
    Väntar också 2:an, men känner ingen livmoder. Eller vet inte hur den känns??
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-26 20:00:06 följande:
    Väntar också 2:an, men känner ingen livmoder. Eller vet inte hur den känns??
    Det är jätte olika från person till person. Men det är vanligt att livmodern växer snabbare hos en omföderska
    Minns att Vilda tigern här inne hade varit hos BM och hon hade sagt att hennes livmoder var lika stor som i v.16 och då var hon i v.12-13
    P¨morgonen känner jag min livmoder och vart kanten går, jätte tydligt när blåsan är full och trycker på dessutom Min mage är jätte sne på morgonen, den är större nu än på det kortet jag visat tidigare. änt jätte mycket på 1 vecka
Svar på tråden BF Juni 2010!