• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    mjauen skrev 2009-11-26 13:08:18 följande:
    Häromdan funderade jag på vilken musik jag ska ta med. Förra gången visste jag inte att man kunde ta med egen musik så jag fick nöja mig med radion som fanns i rummet. Sen kom jag på att jag måste skaffa ett par nya tofflor att ta med Själva förlossningen har jag inte tänkt så mycket på än. Nämnde för min bm att jag gärna skulle gå på ett studiebesök till förlossningen eftersom jag missade det sist. Albin föddes nämligen veckan före besöket var inbokat. (v.34)Tyvärr sa hon att det bara är förstföderskor som får gå dit o bekanta sig. Övriga måste beställa tid dit o betala för det! Nån annan här som fått prematur?
    Vad löjligt!!!! Att du inte får gå dit gratis alltså...kan inte BM boka in dig och mörka att du har ett barn sen innan? Det är väl ingen som kollar det på förlossningen när ni kommer på besök om någon har barn sen innan? Vi var på ett besök första gången vi skulle föda men även ett med andra barnet då vi ville föda på ett annat ställe då, var ingen diskussion alls om det.

Musik hade jag inte med någon av gångerna...första gången vet jag att jag blev sååå irriterad på musiken som dom satte på (radion) för det störde min koncentration! Andra gången mindes jag det och hade inte med något då heller men då hade jag ändå inte haft tid att lyssna på det så det gjorde inget.

ror inte jag tar nåt denna gången heller...saknar jag det så får det väl bli radion då...Bandit rock eller nåt!
  • Pepparkaksdeg
    mejola skrev 2009-11-26 12:15:10 följande:
    vecka 10 idagwww.familjeliv.se/Hem/mejola/galleri.php?cur_...# bilden verkar inte vilja funka dock..30 veckor kvar
    Åh,vad häftigt!
    Är det 10 fullgångna veckor eller är det räknat från att amn gått 9+nånting?
    Jag är nämligen i v 9+4 idag så det där är högintressant .
    Jaja,om några dagar så ser min ut sådär i vilket fall....
  • Pepparkaksdeg
    mjauen skrev 2009-11-26 13:08:18 följande:
    Häromdan funderade jag på vilken musik jag ska ta med. Förra gången visste jag inte att man kunde ta med egen musik så jag fick nöja mig med radion som fanns i rummet. Sen kom jag på att jag måste skaffa ett par nya tofflor att ta med Själva förlossningen har jag inte tänkt så mycket på än. Nämnde för min bm att jag gärna skulle gå på ett studiebesök till förlossningen eftersom jag missade det sist. Albin föddes nämligen veckan före besöket var inbokat. (v.34)Tyvärr sa hon att det bara är förstföderskor som får gå dit o bekanta sig. Övriga måste beställa tid dit o betala för det! Nån annan här som fått prematur?
    Borde vara självklart att få gå på stuiebesök åtminstone en gång varje förlossning!
    Jag har själv inget behov av det men för dig kan det ju vara en jätteviktig del av din förberedelse!
    Jag kommer nog kräva det ändå senare,även om det inte är speciellt viktigt för mig så kan det vara bra för sambon som inte varit med om detta tidigare.
  • Kamikazee

Jag har väl inte börjat tänka så jättemycket på förlossningen, känns som att jag har fullt upp med det som händer just nu.
    Men en sak har jag varit helt på det klara med sedan Elicia föddes och det är att få tag på lustgas så fort som möjligt. Får jag bara min lustgas så skiter jag i all annan bedövning. Med Elicia fick jag EDA, men den tog inte trots dubbel dos. När jag skulle sys efter så fick jag både lokalbedövning och bäckenbotten men det funkade inte så bra det heller. Det var nära att jag fick åka upp till OP eftersom bedövningarna inte tog så bra. Räddningen blev lustgasen. Jag drog in för fulla muggar och var totalhög hela tiden. Jag kände varje stygn och det gjorde ont - men jag ville verkligen inte upp till OP.
    Så det enda som jag ska skriva i mitt förlossningsbrev är LUSTGAS NU! Och kanske en liten not om att medicinsk smärtlindring fungerar dåligt på mig...

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Miss Johanna

Själv har jag inte heller funderat så mycket kring förlossning. Men det lutar väl åt att jag kommer att föda i Borås. Har att välja på det eller i Göteborg. Just nu känns det som jag bara kommer vilja ha lustgas och kanske akupunktur, ev bad också. Har hört att ryggmärgsbedövningen kan dra ut på förlossningen så jag kommer nog avvakta med att ta den, om jag kan...

Jag är i v.12 (11+4) nu och mår fortfarande illa. Har inte fått behålla maten knappt alls denna veckan. Jobbigt! Har gått ner 2 kg. Hoppas att det försvinner snart, vill inte gå med detta hela graviditeten. På mig syns det knappt, har en liten mage, men inte så att folk ser det. Kände i förgår något som bubblade/sprattlade men vet inte om det var fostret eller om det var min mage som kurrade(?) Vad är skillnaden?

• ocg

Har inte tänkt på förlossningen så mycket än men jag vet redan att det bli snitt och då vill jag ha bedövning kan ju göra lite ont annars

Just nu är jag i en period jag är hungrig hela tiden!

• Summer

Miss Johanna skrev 2009-11-26 17:04:20 följande:

Själv har jag inte heller funderat så mycket kring förlossning. Men det lutar väl åt att jag kommer att föda i Borås. Har att välja på det eller i Göteborg. Just nu känns det som jag bara kommer vilja ha lustgas och kanske akupunktur, ev bad också. Har hört att ryggmärgsbedövningen kan dra ut på förlossningen så jag kommer nog avvakta med att ta den, om jag kan... Jag är i v.12 (11+4) nu och mår fortfarande illa. Har inte fått behålla maten knappt alls denna veckan. Jobbigt! Har gått ner 2 kg. Hoppas att det försvinner snart, vill inte gå med detta hela graviditeten. På mig syns det knappt, har en liten mage, men inte så att folk ser det. Kände i förgår något som bubblade/sprattlade men vet inte om det var fostret eller om det var min mage som kurrade(?) Vad är skillnaden?
    Åhhh denna känsla är så svår att förklara men när det är din mage som kurrar så känns det starkare och mer ytligt i magen, vid tarmarna.
    Denna pirrande känsla var lite längre ner och djupare in, svagare och ....kändes inte alls som magkurr...har liksom aldrig känt så förut. Först pirret som kolsyra och sedan sprattel som från en liten liten fisk (typ Guppi)..
  • hoppfull trots allt

Hejsan tjejer!
    Idag har jag varit på inskrivning, känns jättebra! Lite ångest inför ul på måndag nu men det är bara att hålla tummarna att allt ser bra ut, man kan ju inte göra något åt det allafall..

Jag har haft turen att få ha väldigt lätta förlossningar och aldrig behövt ta eda ( har mest varit rädd för eda, så det har aldrig varit aktuellt)
    I januari i år hann vi vara inskrivna på förlossningen i 50 min innan Alice anlände.. Sista 25 min använde jag mig av lustgasen, den fungerade klockrent! Stod på knä och födde, det var superbra! Hade dom planerna med mina andra barn också men vågade inte genomföra det då.. Var så nöjd denna gång, fick en enorm kick av förlossningen, jag flöt bara med.. Hoppas innerligt att jag får en liknande upplevelse denna gång med.

Har ni långt till förlossningen? Vi har ca 1 tim och 15 min i lagligt tempo och fint väglag..

• Summer

hoppfull trots allt skrev 2009-11-26 17:31:35 följande:

Hejsan tjejer!Idag har jag varit på inskrivning, känns jättebra! Lite ångest inför ul på måndag nu men det är bara att hålla tummarna att allt ser bra ut, man kan ju inte göra något åt det allafall..Jag har haft turen att få ha väldigt lätta förlossningar och aldrig behövt ta eda ( har mest varit rädd för eda, så det har aldrig varit aktuellt)I januari i år hann vi vara inskrivna på förlossningen i 50 min innan Alice anlände.. Sista 25 min använde jag mig av lustgasen, den fungerade klockrent! Stod på knä och födde, det var superbra! Hade dom planerna med mina andra barn också men vågade inte genomföra det då.. Var så nöjd denna gång, fick en enorm kick av förlossningen, jag flöt bara med.. Hoppas innerligt att jag får en liknande upplevelse denna gång med.Har ni långt till förlossningen? Vi har ca 1 tim och 15 min i lagligt tempo och fint väglag..
    Vi har 15 minuter om det inte är kö :)
  • hoppfull trots allt

Just det ja, jag vet att jag "surade" för att jag inte hann med det fina bubbelbadet och akupunkturen jag ville ha På vägen in använde jag min TENS apparat fram till lustgasen, den är given denna gång med..

Svar på tråden BF Juni 2010!