• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • MorV

Nu börjar jag faktiskt lessna på tröttheten och måeendet, hoppas verkligen att det lättar snart! Känns skönt och hoppfullt att höra att det iaf släppt för många av er!

Har ni koll på om det är ok med att bada bubbelpool? Jag frågade BM som svarade att det inte är så bra med varmen kring magen, och då arbetar den långsammare...
    Men det kändes samtidigt som att hon inte la så mycket vikt i det...

Men får man inte bada varmt heller då? Jag badar ju varmare än det är i bubbelpoolen!!

• 0810

Oj vad ni skriver, nu hänger inte jag med längre heller...

annanazell; vilken hemsk situation du hamnat i! Kan inte råda dig varken hit eller dit, det verkar ju som att din man har flippat ur helt! Det enda jag kan säga är att om du känner som du verkar göra, att du inte klarar av en abort, så tycker jag inte att du ska göra det. En abort kan man ångra, men man ångrar nog aldrig ett barn, särskilt om du har varit glad över graviditeten innan din man bestämde sig för att lämna. Det är ju en akut krissituation du hamnat i, men om du tänker tio år framåt, vad ser du då? Finns det här barnet med i bilden eller inte? Förstår att det är en otroligt tuff period du går igenom, och hoppas att du kan hitta lite stöd bland oss här inne!

• Babycakes79
    MorV skrev 2009-12-01 07:52:37 följande:
    Nu börjar jag faktiskt lessna på tröttheten och måeendet, hoppas verkligen att det lättar snart! Känns skönt och hoppfullt att höra att det iaf släppt för många av er!Har ni koll på om det är ok med att bada bubbelpool? Jag frågade BM som svarade att det inte är så bra med varmen kring magen, och då arbetar den långsammare...Men det kändes samtidigt som att hon inte la så mycket vikt i det... Men får man inte bada varmt heller då? Jag badar ju varmare än det är i bubbelpoolen!!
    Förra graviditeten sa min BM att det inte alls var bra med bubbelpool, men att det främst handlade om bakterier snarare än värmen. Men en annan tjej sa att det inte var bra att bada för varmt heller, men mitt badvatten är alltid superhett. Och det gick ju bra förra gången(-: Den här graviditeten har jag knappt badat, men jag vet att det kommer ju längre fram i grav. man kommer. Det är ju väldigt skönt och avslappnande. Allt handlar ju egentligen om sunt förnuft, men visst lyssnar man på allt alla, man vill ju det bästa för sitt ofödda barn(-:

Själv har jag fått glädjande besked, jag får jobba kvar på min tjänst tills vidare. Trodde jag skulle bli omplacerad pga graviditeten men det ser ljust ut för tillfället och det känns jätteskönt, verkligen. Och snart är jag ledig i nästan tre veckor(-: Livet leker..
  • Milliemolly
    AnAngel skrev 2009-11-30 21:10:09 följande:
    Längtar så till fredag när vi ska göra KUB, vill också veta hur "stor" den lill* är... är i v 13+0 den dagen. hur stor borde den vara då?Har sista 2 dagarna haft jätte mycket yrsel, maken har fått gått efter mig i trappan för jag har varit rädd att ramla! Någon annan som känt av detta? Inte haft de förut... Men de är säkert inget farligt (?)...va kul att alla börjar komma en bit på vägen nu...
    vad jag förstått mellan 6,0 och 7,0..............Lycka till på fredag! Det är så härligt att se den.

Jag har varit på inskrivning hos BM idag.

HB var 119 så det var godkänt.

Hjärtljuden var 163, såååååååååååå underbart att höra! Äggvita, blodtryck mm var också bra.!

Ska få komma på lillejul och höra hjärtljuden igen pga min oro!
  • Milliemolly
    MorV skrev 2009-12-01 07:52:37 följande:
    Nu börjar jag faktiskt lessna på tröttheten och måeendet, hoppas verkligen att det lättar snart! Känns skönt och hoppfullt att höra att det iaf släppt för många av er!Har ni koll på om det är ok med att bada bubbelpool? Jag frågade BM som svarade att det inte är så bra med varmen kring magen, och då arbetar den långsammare...Men det kändes samtidigt som att hon inte la så mycket vikt i det... Men får man inte bada varmt heller då? Jag badar ju varmare än det är i bubbelpoolen!!
    Jag har helt slutat bada i vår spatunna................vågar inte ta någon risk. Men vad jag läst så kan man bada i 10 minuter men inga längre dopp i sådan värme!

Jag kanske är överdrivet försiktig men vill inte riskera något - det är ju bara 40 veckor det handlar om i livet
  • Milliemolly

hoppfull trots allt skrev 2009-11-30 21:38:49 följande:

pepparkaksdeg: Så kanske det är, fast jag har fattat det som att den oftast växer med livmodern upp när den växer, därför brukar oftast moderkakor som ligger för utgången flytta sig upp.. men som sagt jag är absolut ingen expert överhuvudtaget, detta är endast vad jag tidigare trott allafall.. By the way, på infon om FVP i dag fick vi reda på att dom helt slutat med att tala om kön, vilket är lite tråkigt då det ju är 100 % säkert vid ett sådant prov. Får väl hoppas att pyret är sammarbetsvillig på rutinul ist
    Vad sa de på fvp infon?

Jag är i valet och kvalet?

Ska ni göra av spec. anledning? Vårt beror på vad blodprovet från kub säger. Vi hade ju MA pga DS i våras.

Varför är det risk för missfall?
  • mejola
    Milliemolly skrev 2009-12-01 09:28:42 följande:
    vad jag förstått mellan 6,0 och 7,0..............Lycka till på fredag! Det är så härligt att se den. Jag har varit på inskrivning hos BM idag. HB var 119 så det var godkänt. Hjärtljuden var 163, såååååååååååå underbart att höra! Äggvita, blodtryck mm var också bra.! Ska få komma på lillejul och höra hjärtljuden igen pga min oro!
    ja och när de börjar närma sig slutet ska man låta bli då de kan starta igång allting har jag fått lära mig
    Sweetangel85 skrev 2009-11-30 21:33:04 följande:
    Jaa då förstår jag om du inte förstår vad jag menar.. det e ingen maskinövning utan en övning me egna kroppen..Du ställer dig med tåspetsarna i golvet typ, osen står på armbågarna.. oså rak rygg o rumpan i rak linje.. förstår du?? hehe svårt o förklara ja men den vningnen låter lite som om plankan, just samma magmuskler.. men fråga på gymmet vilken magövning som e som plankan annars..
    då vet ja vad du menar. Får fråga där hur de är med träningen, måste trappa ner lite ändå känner jag.
    Mamsterbabe skrev 2009-12-01 07:45:53 följande:
    Godmorgon!Jag är idag i vecka 11+3 och har redan fått en liten bebiskula på magen.Hur är det möjligt?! Detta är min första graviditet, så hur kan jag redan vara så pass "stor"? :O Någon som vet?
    allt hänger ju på hur man är uppbyggd som magmuskler och bukefett, de som avgör när man får mage, vad kul att de syns
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • MorV
    Babycakes79 skrev 2009-12-01 09:19:38 följande:
    Förra graviditeten sa min BM att det inte alls var bra med bubbelpool, men att det främst handlade om bakterier snarare än värmen. Men en annan tjej sa att det inte var bra att bada för varmt heller, men mitt badvatten är alltid superhett. Och det gick ju bra förra gången(-: Den här graviditeten har jag knappt badat, men jag vet att det kommer ju längre fram i grav. man kommer. Det är ju väldigt skönt och avslappnande. Allt handlar ju egentligen om sunt förnuft, men visst lyssnar man på allt alla, man vill ju det bästa för sitt ofödda barn(-:Själv har jag fått glädjande besked, jag får jobba kvar på min tjänst tills vidare. Trodde jag skulle bli omplacerad pga graviditeten men det ser ljust ut för tillfället och det känns jätteskönt, verkligen. Och snart är jag ledig i nästan tre veckor(-: Livet leker..
    Så synd, jag som gärna bubblar lite efter en simtur i simhallen. Menmen, det är klart att man vill att h*n ska må bra där inne!
  • stina84
    majess skrev 2009-11-30 19:08:01 följande:
    Hej,idag har vi varit på KUB,fick risken 1:13273..!!!! yes!!!o bebis var 64mm lång.kanonmysigt att se den så länge.....
    Å vilket härligt resultat! Hoppas jag får lika bra besked imorgon
    Innan har jag inte oroat mig inför kub, men ju närmare jag kommer dagen dessto oroligare blir jag Hoppas så att allt är bra med det lilla pyret ♥
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • majess
    stina84 skrev 2009-12-01 10:33:29 följande:
    Å vilket härligt resultat! Hoppas jag får lika bra besked imorgon Innan har jag inte oroat mig inför kub, men ju närmare jag kommer dagen dessto oroligare blir jag Hoppas så att allt är bra med det lilla pyret ♥
    klart det kommer vara!!!! du kan va lugn!!! jag tror man ojjar upp sig ju närmre det kommer,när bm började med ul igår så låg jag med handen för ögonen o bad henne tala om ifall den levde el ej......så knäppa tankar får man nog!!! ska bli spännande att se ditt resultat sedan! du får skriva in det med en gång men oroa dig inte!
Svar på tråden BF Juni 2010!