• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85
    Hoppas så=)Okej, jag måste säga att jag verkligen beundrar dig och alla er som mår så här med ett barn att ta hant om! Låter helt otroligt i mina öron!Jag har inte kräkts speciellt mkt, men mest för att jag ligger ner. Så fort jag reser mig upp så kommer det över mig direkt! Sen har jag långt till kräka, vet inte varför men har alltid haft svårt för att spy (eller om man håller sig, vet inte)Känns ibland som om man skulle spy om man gick till toan och bara gapade men ändå gör jag inte det..Shit, vilken kräk-dialog, haha=) Flåt om det är för mkt information!=)En fråga, när gick det över för dig med första? Om det nu gjorde det.....
    Åh tack så mkt, men det e ju en sak som man måste klara av, sen om man inte klagar de e ju en annan sak.. jag klagar som tusan för mannen
    Jaa jag gör samma sak.. haha, de hjälper faktiskt när illamåendet kommer rusande, då springer jag o lägger mig
    Jaa jag har oxå svårt för o spy, fast de försvann lite efter sonen, kanske inte var så konstigt iofs
    haha de e lugnt, jag har inget svårt för o prata om saker, hehe..

De försvann lite pö om pö om man säger, gick längre mellan ggr då jag spydde oså samma med illamåendet.. Men var nog fram till v17-19 nånting som jag mådde illa.. Sen spydde jag nån gång mer i v26 sista ggn.. men då var de ju jätte långt mellan ggr..
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-29 20:38:15 följande:
    Foglossningen kom för mig samtidigt som sd med dottern ungefär.. Sd kom runt v.18 och fogarna började kring v.20... Härlig kombination.. usch, nej det låter inte som någon höjdare att jobba natt. Vart jobbade du då?Jag jobbar inom Hemtjänsten där man är mkt ensam sedan är jag på akuten med och där är det super stressigt...
    Ja det lät verkligen inet som en härlig kombination måste varit jobbigt.. hoppas du slipper foglossningen iaf!!

Då jobbade jag på en kirurg avdelning, bröstcancer. Men var mkt andra cancerpatienter oxå,, mkt i livets slutskede. De bästa jobbet jag nånsin haft!!

Ja akuten e ju fruktansvärt emellan varven, usch.. inte bra o stressa såå!!!
    men visst e de så sjukt kul o jobba inom sjukvården, man får se såååå mkt o vara me om sååå mkt!! Jag bara älskar o jobba me människor!!
  • Sweetangel85
    mejola skrev 2009-11-29 22:02:05 följande:
    ja är de så långt fram, vad gött plankan? hmm ja har inte lärt mig alla maskiners namn, för mig har alla bara en siffra på sig haha den ja kör på nu så håller man i ett handtag ovanför huvudet, armbågarna framför sig och så fötterna på en platta och så ska man krypa ihop till en boll eller hur man nu ska förklara. usch ja är kass på det

tackar
    Jaa då förstår jag om du inte förstår vad jag menar.. det e ingen maskinövning utan en övning me egna kroppen..
    Du ställer dig med tåspetsarna i golvet typ, osen står på armbågarna.. oså rak rygg o rumpan i rak linje.. förstår du?? hehe svårt o förklara ja
    men den vningnen låter lite som om plankan, just samma magmuskler.. men fråga på gymmet vilken magövning som e som plankan annars..
  • Sweetangel85

Alla har verkligen varit på VUL/UL alltså
    Av alla aktiva e de nog abra jag som inte varit på ngt alls o ska på mitt första då Rutin UL är...
    Väntan väntan....

• hoppfull trots allt

pepparkaksdeg: Så kanske det är, fast jag har fattat det som att den oftast växer med livmodern upp när den växer, därför brukar oftast moderkakor som ligger för utgången flytta sig upp.. men som sagt jag är absolut ingen expert överhuvudtaget, detta är endast vad jag tidigare trott allafall..

By the way, på infon om FVP i dag fick vi reda på att dom helt slutat med att tala om kön, vilket är lite tråkigt då det ju är 100 % säkert vid ett sådant prov. Får väl hoppas att pyret är sammarbetsvillig på rutinul ist

• Sweetangel85

hoppfull trots allt skrev 2009-11-30 21:38:49 följande:

pepparkaksdeg: Så kanske det är, fast jag har fattat det som att den oftast växer med livmodern upp när den växer, därför brukar oftast moderkakor som ligger för utgången flytta sig upp.. men som sagt jag är absolut ingen expert överhuvudtaget, detta är endast vad jag tidigare trott allafall.. By the way, på infon om FVP i dag fick vi reda på att dom helt slutat med att tala om kön, vilket är lite tråkigt då det ju är 100 % säkert vid ett sådant prov. Får väl hoppas att pyret är sammarbetsvillig på rutinul ist
    Jag tycker det e bra att dem gjort det, för det har ju funnits så många som gått o gjort abort sen efter de fått veta pga det varit "fel" kön på barnet!! o de tycker jag e helt absurt... så får försöka se de så kanske men hoppas som sagt att bebben vill visa upp sig på Rutin UL
  • Joggi

Smoky Barrett skrev 2009-11-30 21:12:03 följande:

Samma här, jordens huvudvärk.. Spelar ingen roll att jag tar alvedon, hjälper inte ett dugg. Hade ofta ont i huvudet tidigare i graviditeten, men det vart bättre och jag trodde jag hade sluppit det nu.. Har ni börjat handla julklappar än? Jag har verkligen inte kommit för mig att göra det än. Ska väl börja i veckan. Imorgon har sonen julspel i skolan. Han är såå taggad! haha. :D
    Har oxå knaprat alvedon men det vill inte ta.. Så nu ska jag natta och hoppas att det har släppt tills imorn=)

Mina julklappar är förresten klara=) Handlade dom på nätet och handlade sista den 2/11=) Har legat med illamående och det va en perfekt sysselsättning
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2009-11-30 21:25:44 följande:
    Åh tack så mkt, men det e ju en sak som man måste klara av, sen om man inte klagar de e ju en annan sak.. jag klagar som tusan för mannen Jaa jag gör samma sak.. haha, de hjälper faktiskt när illamåendet kommer rusande, då springer jag o lägger mig Jaa jag har oxå svårt för o spy, fast de försvann lite efter sonen, kanske inte var så konstigt iofs haha de e lugnt, jag har inget svårt för o prata om saker, hehe..De försvann lite pö om pö om man säger, gick längre mellan ggr då jag spydde oså samma med illamåendet.. Men var nog fram till v17-19 nånting som jag mådde illa.. Sen spydde jag nån gång mer i v26 sista ggn.. men då var de ju jätte långt mellan ggr..
    Ja det är väl så..
    Ja men klaga får man=) Jag har klagat mkt jag med!=)
    Ne kanske inte så konstigt att det försvann då, då fick du öva ordentligt=)

Åh det låter så långt borta, men jag hoppas att det iaf ger med sig innan jul. Annars vet jag inte hur man ska orka med julstöket! Kan bli jobbigt.....
  • hoppfull trots allt
    Sweetangel85 skrev 2009-11-30 21:42:18 följande:
    Jag tycker det e bra att dem gjort det, för det har ju funnits så många som gått o gjort abort sen efter de fått veta pga det varit "fel" kön på barnet!! o de tycker jag e helt absurt... så får försöka se de så kanske men hoppas som sagt att bebben vill visa upp sig på Rutin UL
    var nog lite otydlig..
    Jag tycker också det är bra att inte kunna kolla kön och göra abort ifall det är "fel" sort. Jag har aldrig kollat kön tidigare och har väl varit emot det förut. Förra grav bestämde jag att vi inte skulle kolla och nu ville sambon veta, så då akulle vi köra på det.. Därför tyckte jag det var synd att dom slutat med det, ego som jag är
    Annars tycker jag att man skulle kunna ringa och få svaret när man gått nog långt så man inte kan göra abort.. Nåja, åp rul är det 90% säkert om nu bebben vill visa, lite spänning ska man väl ha

Go natt folkens!
  • Mamsterbabe

Godmorgon!
    Jag är idag i vecka 11+3 och har redan fått en liten bebiskula på magen.
    Hur är det möjligt?!
    Detta är min första graviditet, så hur kan jag redan vara så pass "stor"? :O

Någon som vet?

Svar på tråden BF Juni 2010!