• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • hoppfull trots allt
    Milliemolly skrev 2009-12-01 09:34:15 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-30 21:38:49 följande: Vad sa de på fvp infon? Jag är i valet och kvalet? Ska ni göra av spec. anledning? Vårt beror på vad blodprovet från kub säger. Vi hade ju MA pga DS i våras. Varför är det risk för missfall?
    För våran del har vi valt att göra FVP först och främst pga min ålder, kommer att ha fyllt 41 innan bebisen föds.. I min åldersgrupp är det ca 1 barn som föds med DS på ca 90 fullgångna graviditeter.
    Sen har jag 4 barn sen tidigare och det känns inte rättvist gentemot dom om vi skulle få ett skadat/sjukt barn som kräver väldigt mycket mer och vi bor så till att sjukvården hos oss är bara en vårdcentral öppet på dagtid, skulle barnet ofta behöva sjukvård har vi minst 10 mil enkel väg till närmsta större sjukhus, behövs ännu mer resurser är det minst 23 mil enkel väg.
    Vi har haft en enormt jobbig perid på 3 år med mina 2 äldsta töser så jag känner att jag inte räcker till heller som mamma i den sitsen jag varit i, men tack och lov har det börjat vända för dom.
    Så vi har bestämt innan att är det något fel så avbryter vi graviditeten, annars skulle jag inte riskera att göra provet heller. Missfallsrisken är ca 1 på 100 prov, på senare tid har dom börjat säga 0.5 på 100 men läkaren i går sa 1 på 100 till oss..
    I vårat landsting gör dom numera endast snabbanalysen, dvs koll på trisomi 13, 18 och 21 för det har visat sig att övriga fel är så jätteovanliga och oftast ärftliga, har man något ärftligt så gör dom dock fullständig kromosomodling vilket tar 3 veckor.
    Vid snabbanalysen har labbet svaret på 2 dygn, själv får du svaret inom en vecka.

Du kan börja läcka fostervatten efter provet, lite är ingen fara. Sen ska du inte göra några fysiska ansträngningar på ett par dagar och inte lyfta.
    Jag hade också ett MA för 2 år sen men fick inte reda på någon anledning till varför. Detta var i v 14, graviditeten hade avstannat i v 10, fick reda på det på ul inför FVP. I vilken v fick du MA och hur fick du reda på att det berodde på DS? (om du vill svara på det)

Detta var lite av infon vi fick igår.. hoppas du får några bra svar. Man kan ju bara ta ställning själv, jag respekterar andras val och hur dom ställer sig till det hela, detta är enbart utifrån mig och min situation. Vet att vad som helst kan hända under förlossningen och senare i livet och att det inte finns några garantier tyvärr
    Kram!
  • majess
    stina84 skrev 2009-12-01 13:14:32 följande:
    Ja du har rätt Jag ska försöka glädjas åt morgondagen Längtar så efter att bara kunna skrika ut att man är gravid! När ni fick alla era mått och resultatet, fick ni det nedskrivet på ett papper eller hur funkar det? Aldrig att jag kommer kunna komma ihåg alla mått i huvudet..
    ja,man fick med sig ett papper med diagram,värden på hcg nivåer,mått på bebis krona-stjärt etc och dessutom dessa trisomi risknivåer..+en fin bild på vilda bebin
  • Summer
    majess skrev 2009-12-01 15:44:29 följande:
    ja,man fick med sig ett papper med diagram,värden på hcg nivåer,mått på bebis krona-stjärt etc och dessutom dessa trisomi risknivåer..+en fin bild på vilda bebin
    Åhhh vad härligt! Jag längtar också så himla mycket till KUB imorrn! Äntligen ska vi få se det lilla livet igen :)
    Idag gick jag in i v. 13 och för första gången kan jag faktiskt känna en liten kula där på magen (under det mjuka) ;)
    Längtar efter Bebis!
  • majess
    Summer skrev 2009-12-01 16:06:28 följande:
    Åhhh vad härligt! Jag längtar också så himla mycket till KUB imorrn! Äntligen ska vi få se det lilla livet igen :) Idag gick jag in i v. 13 och för första gången kan jag faktiskt känna en liten kula där på magen (under det mjuka) ;) Längtar efter Bebis!
    kommer gå kanon för dig!!glöm inte att skriva in det här
  • Joggi
    Summer skrev 2009-12-01 16:06:28 följande:
    Åhhh vad härligt! Jag längtar också så himla mycket till KUB imorrn! Äntligen ska vi få se det lilla livet igen :)Idag gick jag in i v. 13 och för första gången kan jag faktiskt känna en liten kula där på magen (under det mjuka) ;)Längtar efter Bebis!
    Åh va roligt! Jag längtar jag oxå!! Men det är lååångt tills Juni=(
    Lycka till imorn!=)
  • mejola

här verkar dom väldigt ovilligt vilja gära abort efter v.12, visseligen är de rätt bra, vid v.12 är de ju en fullt fungerande bebis som bara ska växa på sig. Men v.18 är ju den lagliga gränsen.
    ja skulle nog aldrig klara av att göra nått sånt efter v.12

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Susi85

Vi gjorde KUB-testet idag! fick 1/20.000 !! så vi är så glada! det var så kul att äntligen få sen den lille, så nu har vi ett foto på kylskåpet. Lycka till ni andra med era KUB. Håller tummarna!!

• mejola

oh de luktar sockerkaka i hela lägenheten, hade ja vart hund hade ja dregglat

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Bustrollen
    Sweetangel85 skrev 2009-11-30 21:37:17 följande:
    Alla har verkligen varit på VUL/UL alltså Av alla aktiva e de nog abra jag som inte varit på ngt alls o ska på mitt första då Rutin UL är... Väntan väntan....
    Jag har inte heller varit på ul eller vul än. Fick göra ul på min mage när läkarna misstänkte gallsten förra året men det räknas inte
    Jag ska iväg imorgon eftermiddag och göra kub-test...är grymt nervös. Rul har jag i början av januari.
  • Bustrollen
    mejola skrev 2009-12-01 17:17:10 följande:
    oh de luktar sockerkaka i hela lägenheten, hade ja vart hund hade ja dregglat
    Åh, vad gott! Vad sugen jag blev på att baka då
Svar på tråden BF Juni 2010!