• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mejola
    Bustrollen skrev 2009-12-01 17:28:56 följande:
    Åh, vad gott! Vad sugen jag blev på att baka då
    Ja jag fick sånt supersug att baka så de vart de första man gjorde när man kom hem
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • längtar och väntar

Igår fick vi hem ul-tiden! 23/12 är det dags! Jag tror dock jag är längre gången än vad vul visade. Min mage börjar synas rejält nu! Så jag tippar på att jag får en majbaby.

• Bustrollen
    mejola skrev 2009-12-01 17:37:56 följande:
    Ja jag fick sånt supersug att baka så de vart de första man gjorde när man kom hem
    Själv orkade jag inte baka (lathet enbart...är ju utbildad så jag kan inte skylla på att jag inte kan ) hittade därimot lite chokladsnitt i frysen...mumsigt
  • Bustrollen

Just det, lite vadslagning inför i morgon...svärfar har slagit vad att vi ska få tvillingar(han har döpt dem till ralf och rolf) och svärfars far (makens farfar ) tror att det blir en... Jag håller på sistnämnda, jag tror att det bara är en men vi får väl se. Lite kul dock att de börjat slå vad redan om barnet/barnen...

• Joggi
    Bustrollen skrev 2009-12-01 17:50:55 följande:
    Själv orkade jag inte baka (lathet enbart...är ju utbildad så jag kan inte skylla på att jag inte kan ) hittade därimot lite chokladsnitt i frysen...mumsigt
    Är oxå utbildad konditor/bagare=) Fast mamma har varit här och julbakat åt mig eftersom jag är så illamående.. Gillar inte själva bakningen heller egentligen, är en garnerare=) Imorn kommer hon och fixar lite knäck, mm=)
  • Bustrollen
    Joggi skrev 2009-12-01 18:00:45 följande:
    Är oxå utbildad konditor/bagare=) Fast mamma har varit här och julbakat åt mig eftersom jag är så illamående.. Gillar inte själva bakningen heller egentligen, är en garnerare=) Imorn kommer hon och fixar lite knäck, mm=)
    Jag bakar faktiskt hellre bröd och så numera...har så dåligt tålamod
    Dock så tycker jag det är roligt att garnera tårtor för egen del, till mig själv utan prestationskravet. Om det är till andra så jämför de jämt med superkonditorer och marsipanskulturerare och det är inte jag...inte ens nära

Knäck låter gott!
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-12-01 18:05:18 följande:
    Jag bakar faktiskt hellre bröd och så numera...har så dåligt tålamod Dock så tycker jag det är roligt att garnera tårtor för egen del, till mig själv utan prestationskravet. Om det är till andra så jämför de jämt med superkonditorer och marsipanskulturerare och det är inte jag...inte ens nära Knäck låter gott!
    Tårtor är vad jag bara älskaar att göra=) Längtar som token tills jag får garnera tårtor till bebisen=) Önskar att jag gillade bakdelen mer men det kanske kommer=)
    Vart gick du i skolan då? Är det gymnasieutb du gick? Jag gick i S-svall iaf..
  • smultronet77
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-01 13:22:56 följande:
    Alltså jag fattar inte varför dom gör kub så "sent" som v 13 på många!Det hinner ju hända så mycket på utvecklingen av fostret mellan v11 och 13.Vid vecka 12 så har man ju satt den senaste gränsen för frivillig abort tex. Efter det så ska man ha väldigt starka skäl till abort efter som man är så långt gången. Tror tillockmed man måste överklaga till socialstyrelsen! Eller är jag helt ute och cyklar nu?Känns ju jätteviktigt att få KUB resultat så tidigt det bara går,alltså i början på v 11!
    Läste någonstans att det bästa var att göra det så nära 12+0 som möjligt och att man inte kan göra det innan vecka 11 eftersom man kanske inte vet exakt hur långt gången man är...

Själv ska jag göra mitt KUB-test på torsdag. Börjar redan bli nervös! Det ska bli jättekul att se h?n igen, men tänk om något inte är som det ska... usch...

Grattis till alla som har fått så bra resultat och lycka till ni andra!
  • Bustrollen
    Joggi skrev 2009-12-01 18:12:07 följande:
    Tårtor är vad jag bara älskaar att göra=) Längtar som token tills jag får garnera tårtor till bebisen=) Önskar att jag gillade bakdelen mer men det kanske kommer=)Vart gick du i skolan då? Är det gymnasieutb du gick? Jag gick i S-svall iaf..
    Jag gillade mest tårtor först, jag fick först ett kondisjobb men sen slutade vår bagare så jag fick hoppa in där och upptäckte att det var lika roligt. Tycker deg har så skön konstistens
    Jag gick livsmedelsprogrammet med inriktningen bageri&konditori i Linköping. Vet dock inte när jag gick ut...3-4 år sen kanske. Tiden går så väldigt fort...
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-12-01 18:19:57 följande:
    Jag gillade mest tårtor först, jag fick först ett kondisjobb men sen slutade vår bagare så jag fick hoppa in där och upptäckte att det var lika roligt. Tycker deg har så skön konstistens Jag gick livsmedelsprogrammet med inriktningen bageri&konditori i Linköping. Vet dock inte när jag gick ut...3-4 år sen kanske. Tiden går så väldigt fort...
    Ja det där kan ju ändras lätt.. Tror oxå att jag skulle gilla det mer om jag hade jobbat mer med bageri (i skolan och på jobb)..
    Ja tiden går så otroligt fort! tror jag gick ut -04 såg att vi inte är lika gammal på din press=)

Usch, jag är så otroligt sugen på choklad just nu! Nån mer? Har nästan äcklat mig tidigare........ Konstigt det dära. Har ingen choklad hemma så jag ska sätta mig framför teven och äta frukt!

Ha en superbra kväll alla! Glöm inte dom desperata husfruarna kl 21 på femman. Älskaaar Tisdagar och mina fruar=)
Svar på tråden BF Juni 2010!