• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Milliemolly
    JuliaIsabella skrev 2009-12-01 19:29:15 följande:
    Kul håller tummarna för att allt är som det skahar en liten prins som fyller 1 år på fredag som har det lilla extra DS =) helt underbarmen ska nu göra ett fvp den 28 dec har 3 barn och skulle inte gå med ett barn med ett svårt handikapp så vi håller tummarna
    ¨

Har du hört något om att det är större risk när man redan fått Ds-barn?

Blev du rek. fvp av en läkare?

Hur sannolikt är det att man får fel på celldelningen 2 ggr i rad? Vet att det finns en minimal ärflig risk men annanrs är det väl slumpen?

Min bakgrundsrisk skulle vara 1:353 enligt ålder, nu blev den 1:111 för jag hade tidigare DS. Så den borde öka............

Vad har din BM/läkare sagt dig?

Hade ni någon som helst aning förra gången?
  • JuliaIsabella
    Milliemolly skrev 2009-12-01 19:35:57 följande:
    ¨Har du hört något om att det är större risk när man redan fått Ds-barn? Blev du rek. fvp av en läkare?Hur sannolikt är det att man får fel på celldelningen 2 ggr i rad? Vet att det finns en minimal ärflig risk men annanrs är det väl slumpen? Min bakgrundsrisk skulle vara 1:353 enligt ålder, nu blev den 1:111 för jag hade tidigare DS. Så den borde öka............Vad har din BM/läkare sagt dig? Hade ni någon som helst aning förra gången?
    Vi visste inge alls med sonen
    fick träffa en läkare nu som tyckte att vi skulle göra ett fvp och det är han som ska göra det känns bra faktiskt ja risken ökar när man har ett barn med en kromosomavvikelse redan jag är 28 så ingen direkt risk ålder
  • längtar och väntar

Usch blir så nervös när jag läser om alla skador och så.. Det är kalrt att jag vet att barnet kan vara skadat på något sätt.. Men hur stor är egentligen risken i %? Jag är 28 år och har inga bakomliggande sjukdomar och inget i släkten heller..

• Pepparkaksdeg

hoppfull trots allt skrev 2009-12-01 14:37:45 följande:

Den svenska abortlagen
    Den nu gällande svenska abortlagen antogs 1975. Den föreskriver att en kvinna får avbryta graviditeten före utgången av 18:e graviditetsveckan utan att behöva uppge sina skäl för det. Kvinnan fattar själv sitt beslut, men erbjuds stödsamtal före och efter utförd abort.
    Efter 18:e graviditetsveckan kan abort ske om ?synnerliga skäl? föreligger. En kurator utreder då fallet och sedan är det Socialstyrelsen som beslutar om aborten får genomföras. Abort får dock inte utföras om fostret kan överleva utanför livmodern. I dag är den gränsen i praktiken satt vid 22:a graviditetsveckan i Sverige. Om havandeskapet dock kan medföra allvarlig fara för kvinnans liv eller hälsa, kan dock Socialstyrelsen ge tillstånd till att avbryta graviditeten oavsett hur långt graviditeten gått. Aborter efter 18:e veckan är dock mycket ovanliga i Sverige. De flesta graviditeter som avbryts sker tidigt.Om man på rul hittar svåra skador och missbildningar så får man hjälp att ansöka hos socialstyrelsen om abort, det nekas inte men det måste ändå sökas tillstånd, har en bekant som råkade ut för det, bebisen visade sig inte ha någon hjärna och skulle inte klara sig länge utanför magen  hursomhelst så fixade sjukvården med tillstånd och allt så den biten slapp dom allafall
    Ok! Tack för infon!
  • Pepparkaksdeg
    Bustrollen skrev 2009-12-01 17:54:12 följande:
    Just det, lite vadslagning inför i morgon...svärfar har slagit vad att vi ska få tvillingar(han har döpt dem till ralf och rolf) och svärfars far (makens farfar ) tror att det blir en... Jag håller på sistnämnda, jag tror att det bara är en men vi får väl se. Lite kul dock att de börjat slå vad redan om barnet/barnen...
    Hhahaha Ralf och Rolf.....
  • Pepparkaksdeg
    annanazell skrev 2009-12-01 19:15:40 följande:
    Jag tror det lutar åt att jag tänker behålla barnet. Känner att jag nog inte kan genomgå en abort. Sen får vi hoppas att karl tar sitt förnuft till fånga och kommer tillbaka.....:(
    Och gör han inte det så kommer du fixa det här galant ändå! Massor av kramar till dig lillgrabben och magen. Du vet var vi finns nu och efter graviditeten!
  • stina84
    annanazell skrev 2009-12-01 19:15:40 följande:
    Jag tror det lutar åt att jag tänker behålla barnet. Känner att jag nog inte kan genomgå en abort. Sen får vi hoppas att karl tar sitt förnuft till fånga och kommer tillbaka.....:(
    Jag tycker du är så oerhört stark! Det är så orättvist det du behöver gå igenom jusst nu. Om du i ditt hjärta känner att du vill behålla barnet så gör det, du kommer inte ångra det. Hoppas med karln kommer till sans snart.
    All lycka till dig ♥
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

kub imorgon bitti nu då. Usch vad nervös jag är! Skriver mer imorgon och berättar hur det gått.
    Lycka till imorgon du med summer!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • längtar och väntar

JAg går ur denna tråd nu, då jag känner att det är så mycket inbördes beundran och man får aldrig svar eller så på det man frågar..

Svar på tråden BF Juni 2010!