• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • hoppfull trots allt

jag känner igen lite av det som längtar och väntar skriver men tolkar det nog lite annorlunda..
    Detta är en väldigt aktiv tråd, spelar ingen roll om man är inloggad en gång om dagen så är det minst 3-5 sidor att läsa i kapp och när man gjort det så har allafall jag glömt vem som skrev vad och vad man vill kommentera + att det redan är flera svar på det redan.. Kommenterar man något som ligger ett par sidor bort så hamnar det mitt uppe i en ny diskussion med andra saker..
    Någon skrev att det var många ego inlägg här, jag uppfattas säkert så även om det inte är medvetet från min sida.. Jag brukar berätta något jag vill dela med mig och svara på sådant jag snappat upp på sidorna och blir jag ignorerad, vilket faktiskt händer så är det inte mer med det.. Jag vet ju att jag inte fixar att vara 100% fokuserad på allt som skrivs, men lite hoppas jag på att tråden saktar ned framöver så man får lite mer utbyte av alla

• stina84
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 14:34:57 följande:
    jag känner igen lite av det som längtar och väntar skriver men tolkar det nog lite annorlunda..Detta är en väldigt aktiv tråd, spelar ingen roll om man är inloggad en gång om dagen så är det minst 3-5 sidor att läsa i kapp och när man gjort det så har allafall jag glömt vem som skrev vad och vad man vill kommentera + att det redan är flera svar på det redan.. Kommenterar man något som ligger ett par sidor bort så hamnar det mitt uppe i en ny diskussion med andra saker..Någon skrev att det var många ego inlägg här, jag uppfattas säkert så även om det inte är medvetet från min sida.. Jag brukar berätta något jag vill dela med mig och svara på sådant jag snappat upp på sidorna och blir jag ignorerad, vilket faktiskt händer så är det inte mer med det.. Jag vet ju att jag inte fixar att vara 100% fokuserad på allt som skrivs, men lite hoppas jag på att tråden saktar ned framöver så man får lite mer utbyte av alla
    haha och jag hoppas den fortsätter i samma tempo. Jag är inne flera gånger varje dag i princip Det bästa är ju då att det nästan alltid är någon mer inne som man kan prata med
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • MaraFara

Iiiih, ska åka å titta på barnvagn ikväll.. Satt å snurrade runt på Blocket, och hittade en superfin vagn med alla tillbehör till.. Så vi får se om jag kommer hem med vagn ikväll.. Visst, kanske lite tidigt att köpa vagn redan i v 14, men vad fan.. Går nånting snett så får jag väl försöka sälja vagnen.. Å 1700:- är inte så väldigt mycket pengar ändå..

• Smoky Barrett
    MaraFara skrev 2009-12-02 15:00:00 följande:
    Iiiih, ska åka å titta på barnvagn ikväll.. Satt å snurrade runt på Blocket, och hittade en superfin vagn med alla tillbehör till.. Så vi får se om jag kommer hem med vagn ikväll.. Visst, kanske lite tidigt att köpa vagn redan i v 14, men vad fan.. Går nånting snett så får jag väl försöka sälja vagnen.. Å 1700:- är inte så väldigt mycket pengar ändå..
    Jag tycker du gör helt rätt. Bättre att sprida ut kostnaderna lite, det blir ju en hel del. :D

Jag fick min lillasysters gamla vagn, den är 5 år gammal, men helt okej. En knorr nizza tror jag det är, en kombivagn. Skönt att ha det klart. Sen har jag ju spjälsängen kvar från min son. Men det blir ju en hel del ändå.
  • kristallen

Måste bara höra med er... Jag har ingen växtvärk alls, tror knappt jag har haft det nån gång denna grav. Börjar känna mig lite nojig över det. Tycker ju att magen har växt lite när man ligger ner, men nu så är jag knappt svullen  så jag känner mig inte alls gravid. Men det kanske är normalt?
    Är i v 11(10+6) idag.

Älskar mina barn och maken också
  • smurfensmamma

Oj vad tiden går 14+1 i dag, skönt att det rullar på.

www.familjesmycken.se tips på julklappar!

Nu kände jag banne mig lite fladder till höger i magen, åhhhhh vad underbart. Undrar om jag inbillade mig???? Näe det kändes välbekant!

• MaraFara

Själv känner jag inte speciellt mycket av min graviditet.. Spökveckorna har nog infunnit sig.. Lite mensvärk till o från, fortfarande lite smått ömma bröst, men det värsta ömma har lagt sig.. Däremot så är jag fortfarande tröttare än vanligt.. Idag vaknade jag kl 7, gick o la mig en stund igen vid 9 och sov fram till 12.. Å ändå la jag mig och somnade omgående vid 22.30 igårkväll..

• smurfensmamma
    MaraFara skrev 2009-12-02 16:33:55 följande:
    Själv känner jag inte speciellt mycket av min graviditet.. Spökveckorna har nog infunnit sig.. Lite mensvärk till o från, fortfarande lite smått ömma bröst, men det värsta ömma har lagt sig.. Däremot så är jag fortfarande tröttare än vanligt.. Idag vaknade jag kl 7, gick o la mig en stund igen vid 9 och sov fram till 12.. Å ändå la jag mig och somnade omgående vid 22.30 igårkväll..
    Känner igen det här med tröttheten, men det börjar lägga sig nu. Skönt att bli lite social igen!
  • kristallen

Jag är nog inte mer trött än vanligt så där har jag inget symtom heller. Brösten ömmar inte direkt. Fast jag får lätt ont i ryggen vid ryggslutet.

Älskar mina barn och maken också
  • Tillata
    stina84 skrev 2009-12-02 10:03:36 följande:
    Idag har jag varit på kub! Det gick hur bra som helst och nu fick vi se en livlig bebis med ett pickande  Nu drar jag en suck av lättnad och tänker bara njuta av min graviditet. Blev framflyttad +3 dagar enligt sista mens och fick alltså det BF jag vetat om hela tiden som min BM inte lyssnat på Så alltså är bf 7/6 och jag är i v.13+1 Fick tyvärr inte med mig papper hem på alla siffror utan de skickades direkt till min BM. Men risken var 1:5325, det kommer jag ihåg Så alltså väääldigt liten. Det var tillsammans med mitt blodprov
    ÅÅ va härligt att veta att allt e bra med den lille. Nu får du bara njuta av att vara gravid:) Jag ser att vi skall ha ungefär samtidigt, jag ska ha den 6/6 så är väldigt nyfiken på att veta hur stor den lilla är nu. Fick ni veta det på ultraljudet? Jag fick göra ett RUL när jag var 11+3 och då var den lille 4,6 cm stor.
Svar på tråden BF Juni 2010!