• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Fargoli
    Trojanen skrev 2009-12-01 21:51:42 följande:
    Vad konstigt! Jag gick in i v 13 (12+0) idag och har BF 14/6.
    Jag menade vecka 13
  • Summer

Hej tjejer!

Idag är jag världens lyckligaste! Vi var på KUB och fick träffa en jättebra barnmorska. Trevligt att det var UL och inte VUL denna gång!
    Bebis mår bra och vinkade till oss, drack fostervatten, killade sig i huvudet och satte sig sedan upp! :D
    Jag ska snart lägga in en bild i mitt album, dessvärre är den lite suddig.

Jag blev framräknad två dagar och är nu i v. 13 (12+3) vilket känns positivt. KUB gav också bra resultat 1:11645 vilket känns riktigt bra med tanke på min ålder.
    Bebis är nu 5,9 cm och jag tycker faktiskt att det såg ut som en pojke. Dels tyckte jag mig se en liten minisnopp svischa förbi (kan ha varit en snippa) men sedan tyckte jag att det såg ut som en pojke till utseendet helt enkelt hi hi!

Den 15 januari får vi veta! Nu kan jag äntligen slappna av min oro och hoppas på att få njuta lite framöver :)

• hoppfull trots allt

Blev uppringd av barnmorskan förut och fick order att börja med Niferex omgående och att ta mig till labbet för nya prover.. .-( Blodvärdet var ganska ok, hade 118 men järnvärdet var bara 9.. Proverna dom skulle ta var för att se vilket järn jag har brist på.
    Någon som är i samma sits och vet hur lågt 9 är? Lågt eller bara lite lågt? Fick bara svaret att det är för lågt av bm men vill ju veta var gränsen går.. Hur många olika sorters järn finns det i järnvärdet då? !000 frågor här, har nämligen aldrig varit ute för detta dom andra graviditeterna.
    Gruvar mig lite då min mage brukar säcka ihop vid järnintag.. Äter broccoli, spenat. messmör men lever och od är bara att glömma. Tips på annat järnrikt?

• Xtra
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 17:24:47 följande:
    Blev uppringd av barnmorskan förut och fick order att börja med Niferex omgående och att ta mig till labbet för nya prover.. .-( Blodvärdet var ganska ok, hade 118 men järnvärdet var bara 9.. Proverna dom skulle ta var för att se vilket järn jag har brist på. Någon som är i samma sits och vet hur lågt 9 är? Lågt eller bara lite lågt? Fick bara svaret att det är för lågt av bm men vill ju veta var gränsen går.. Hur många olika sorters järn finns det i järnvärdet då? !000 frågor här, har nämligen aldrig varit ute för detta dom andra graviditeterna.Gruvar mig lite då min mage brukar säcka ihop vid järnintag.. Äter broccoli, spenat. messmör men lever och od är bara att glömma. Tips på annat järnrikt?
    Oj... ett järnvärde på BARA 9 är himla lågt! Det "ska" ligga på minst 120 för att det ska räknas som bra och "normalt"... så har jag fattat det iaf.
  • majess
    stina84 skrev 2009-12-02 10:03:36 följande:
    Idag har jag varit på kub! Det gick hur bra som helst och nu fick vi se en livlig bebis med ett pickande  Nu drar jag en suck av lättnad och tänker bara njuta av min graviditet. Blev framflyttad +3 dagar enligt sista mens och fick alltså det BF jag vetat om hela tiden som min BM inte lyssnat på Så alltså är bf 7/6 och jag är i v.13+1 Fick tyvärr inte med mig papper hem på alla siffror utan de skickades direkt till min BM. Men risken var 1:5325, det kommer jag ihåg Så alltså väääldigt liten. Det var tillsammans med mitt blodprov
    Va kul!!!! vad var det jag sa visst är det härligt den stunden man får! det var ju ett kanonresultat! nu är det bara att luta sig bakåt i schäslongen o njuta av druvorna
  • Xtra
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 17:24:47 följande:
    Blev uppringd av barnmorskan förut och fick order att börja med Niferex omgående och att ta mig till labbet för nya prover.. .-( Blodvärdet var ganska ok, hade 118 men järnvärdet var bara 9.. Proverna dom skulle ta var för att se vilket järn jag har brist på. Någon som är i samma sits och vet hur lågt 9 är? Lågt eller bara lite lågt? Fick bara svaret att det är för lågt av bm men vill ju veta var gränsen går.. Hur många olika sorters järn finns det i järnvärdet då? !000 frågor här, har nämligen aldrig varit ute för detta dom andra graviditeterna.Gruvar mig lite då min mage brukar säcka ihop vid järnintag.. Äter broccoli, spenat. messmör men lever och od är bara att glömma. Tips på annat järnrikt?
    Jag har nog fel ändå... det jag tänkte på var nog blodvärdet. Hittade iaf detta, kanske hjälper lite? Om man ska tro det där så ska järnvärdet ligga över 60?

http://missmaddis.com/2009/11/04/ett-katastrofalt-jrnvrde/
  • stina84
    kristallen skrev 2009-12-02 16:11:49 följande:
    Måste bara höra med er... Jag har ingen växtvärk alls, tror knappt jag har haft det nån gång denna grav. Börjar känna mig lite nojig över det. Tycker ju att magen har växt lite när man ligger ner, men nu så är jag knappt svullen  så jag känner mig inte alls gravid. Men det kanske är normalt?Är i v 11(10+6) idag.
    precis så kände jag med vid de veckorna. Först nu de sista dagarna magen exploderat och jag faktiskt känner mig gravid
    smurfensmamma skrev 2009-12-02 16:27:23 följande:
    Oj vad tiden går 14+1 i dag, skönt att det rullar på.www.familjesmycken.se tips på julklappar!Nu kände jag banne mig lite fladder till höger i magen, åhhhhh vad underbart. Undrar om jag inbillade mig???? Näe det kändes välbekant!
    Du har säkert kännt rätt! Jag har med kännt bebisen! Så underbart!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Tillata skrev 2009-12-02 16:48:14 följande:
    ÅÅ va härligt att veta att allt e bra med den lille. Nu får du bara njuta av att vara gravid:) Jag ser att vi skall ha ungefär samtidigt, jag ska ha den 6/6 så är väldigt nyfiken på att veta hur stor den lilla är nu. Fick ni veta det på ultraljudet? Jag fick göra ett RUL när jag var 11+3 och då var den lille 4,6 cm stor.
    haha, ja nu ska jag bara njuta Helt underbart! Det komiska var att bm mätte inte bebisen ifrån huvud till rumpa utan från huvud till fot. Bebisen är iallafall 13 cm sa hon Kan dock tänka mig att den ligger någonstans mellan 7-8cm. Så från v.11 har den ju vuxot massor
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-12-02 15:00:00 följande:
    Iiiih, ska åka å titta på barnvagn ikväll.. Satt å snurrade runt på Blocket, och hittade en superfin vagn med alla tillbehör till.. Så vi får se om jag kommer hem med vagn ikväll.. Visst, kanske lite tidigt att köpa vagn redan i v 14, men vad fan.. Går nånting snett så får jag väl försöka sälja vagnen.. Å 1700:- är inte så väldigt mycket pengar ändå..
    Lycka till ikväll och hoppas du hittar någon fin vagn Tycker inte heller det verkar vara dyrt! Hoppas bara den är i bra skick med, ibland finns det rediga skojjare på blocket..
  • majess
    Summer skrev 2009-12-02 17:23:08 följande:
    Hej tjejer! Idag är jag världens lyckligaste! Vi var på KUB och fick träffa en jättebra barnmorska. Trevligt att det var UL och inte VUL denna gång! Bebis mår bra och vinkade till oss, drack fostervatten, killade sig i huvudet och satte sig sedan upp! :D Jag ska snart lägga in en bild i mitt album, dessvärre är den lite suddig. Jag blev framräknad två dagar och är nu i v. 13 (12+3) vilket känns positivt. KUB gav också bra resultat 1:11645 vilket känns riktigt bra med tanke på min ålder. Bebis är nu 5,9 cm och jag tycker faktiskt att det såg ut som en pojke. Dels tyckte jag mig se en liten minisnopp svischa förbi (kan ha varit en snippa) men sedan tyckte jag att det såg ut som en pojke till utseendet helt enkelt hi hi! Den 15 januari får vi veta! Nu kan jag äntligen slappna av min oro och hoppas på att få njuta lite framöver :)
    Grattis! det var ju kanonresultat även där alltid lika roligt att höra positiva saker!!! tyckte det lät kanongulligt med den lille svischande snoppen...hihi,hoppas ni på pojk el flicka?
Svar på tråden BF Juni 2010!