• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Summer skrev 2009-12-02 17:23:08 följande:
    Hej tjejer!Idag är jag världens lyckligaste! Vi var på KUB och fick träffa en jättebra barnmorska. Trevligt att det var UL och inte VUL denna gång!Bebis mår bra och vinkade till oss, drack fostervatten, killade sig i huvudet och satte sig sedan upp! :DJag ska snart lägga in en bild i mitt album, dessvärre är den lite suddig.Jag blev framräknad två dagar och är nu i v. 13 (12+3) vilket känns positivt. KUB gav också bra resultat 1:11645 vilket känns riktigt bra med tanke på min ålder.Bebis är nu 5,9 cm och jag tycker faktiskt att det såg ut som en pojke. Dels tyckte jag mig se en liten minisnopp svischa förbi (kan ha varit en snippa) men sedan tyckte jag att det såg ut som en pojke till utseendet helt enkelt hi hi!Den 15 januari får vi veta! Nu kan jag äntligen slappna av min oro och hoppas på att få njuta lite framöver :)
    Skönt att allt gick bra!
    haha min man sa precis samma sak som du! Han bara: Såg du att det var en pojk? Det såg precis ut som en pojk haha
    Ska ni ta reda på könet?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 17:24:47 följande:
    Blev uppringd av barnmorskan förut och fick order att börja med Niferex omgående och att ta mig till labbet för nya prover.. .-( Blodvärdet var ganska ok, hade 118 men järnvärdet var bara 9.. Proverna dom skulle ta var för att se vilket järn jag har brist på. Någon som är i samma sits och vet hur lågt 9 är? Lågt eller bara lite lågt? Fick bara svaret att det är för lågt av bm men vill ju veta var gränsen går.. Hur många olika sorters järn finns det i järnvärdet då? !000 frågor här, har nämligen aldrig varit ute för detta dom andra graviditeterna.Gruvar mig lite då min mage brukar säcka ihop vid järnintag.. Äter broccoli, spenat. messmör men lever och od är bara att glömma. Tips på annat järnrikt?
    Om du har så lågt järnvärde så ska du äta niferex. Du får försöka kombinera det med något som är lite motverkande förstoppning isåfall om det blir för jobbigt! Hoppas det vänder snart! Är du mkt trött?
  • stina84
    majess skrev 2009-12-02 17:48:02 följande:
    Va kul!!!! vad var det jag sa visst är det härligt den stunden man får! det var ju ett kanonresultat! nu är det bara att luta sig bakåt i schäslongen o njuta av druvorna
    Tack Ja nu ska jag bara njuta! Känns underbart, vi ska få en bebis! haha känner mig nästan nygravid

En sak till vill jag passa på att säga och det är det med stor livmoder. Jag pratade med BM om det idag på UL att jag tycker att jag har stor livmoder. Hon sa bara att det inte är ovanligt eller konstigt om man är omföderska
  • Summer
    stina84 skrev 2009-12-02 17:54:40 följande:
    Skönt att allt gick bra!haha min man sa precis samma sak som du! Han bara: Såg du att det var en pojk? Det såg precis ut som en pojk hahaSka ni ta reda på könet?
    Hej! Ja, absolut! Vi vill ha reda på könet så fort som möjligt så man kan förbereda sig mentalt :)

Den 15 har vi RUL och hoppas få veta men vi kommer inte berätta könet för någon. Kanske kanske för er på FL eftersom ni ändå inte kan skvallra ;)
  • MaraFara

Xtra; det är nog ferritin-värdet du menar, vilket visar på järndepån i kroppen.. Det ska ligga på 10-200.. Själv låg mitt på 26, så jag fick "order" om Niferex i v 20.. Men jag har redan nu börjat äta torkade aprikoser som ska innehålla massor med järn.. Min mage klarar inte av en järntablett.. Blir ju stenhård direkt..

• hoppfull trots allt
    Xtra skrev 2009-12-02 17:48:02 följande:
    Jag har nog fel ändå... det jag tänkte på var nog blodvärdet. Hittade iaf detta, kanske hjälper lite? Om man ska tro det där så ska järnvärdet ligga över 60?missmaddis.com/2009/11/04/ett-katastrofalt-jr.../
    tack för hjälpen, hittade en sida där det stod att ett värde under 30 är liktydigt med absolut järnbrist.. :-/ nåja det ska väl bli ordning på det också, bar att dom har koll på det
  • kristallen
    stina84 skrev 2009-12-02 17:50:24 följande:
    precis så kände jag med vid de veckorna. Först nu de sista dagarna magen exploderat och jag faktiskt känner mig gravid Du har säkert kännt rätt! Jag har med kännt bebisen! Så underbart!
    Okej, så då är jag inte ensam .
    ÄR ju ett tag kvar till kubet ju.
    Summer skrev 2009-12-02 17:23:08 följande:
    Hej tjejer!Idag är jag världens lyckligaste! Vi var på KUB och fick träffa en jättebra barnmorska. Trevligt att det var UL och inte VUL denna gång!Bebis mår bra och vinkade till oss, drack fostervatten, killade sig i huvudet och satte sig sedan upp! :DJag ska snart lägga in en bild i mitt album, dessvärre är den lite suddig.Jag blev framräknad två dagar och är nu i v. 13 (12+3) vilket känns positivt. KUB gav också bra resultat 1:11645 vilket känns riktigt bra med tanke på min ålder.Bebis är nu 5,9 cm och jag tycker faktiskt att det såg ut som en pojke. Dels tyckte jag mig se en liten minisnopp svischa förbi (kan ha varit en snippa) men sedan tyckte jag att det såg ut som en pojke till utseendet helt enkelt hi hi!Den 15 januari får vi veta! Nu kan jag äntligen slappna av min oro och hoppas på att få njuta lite framöver :)
    Vad roligt !
    Älskar mina barn och maken också
  • hoppfull trots allt

Sommer och stina: Grattis till ett lycket ul!

Trött är jag ju men det räknar man ju med att man ska vara..

• kristallen

Stina: Vad kul för dig med att allt var så bra. Skulle skrivit det nyss men hann inte me, ups

Älskar mina barn och maken också
  • Xtra

Summer: vilken underbart söt bild på bebis du har! (UL-bilden alltså) Man ser ju profilen hur tydligt som helst! SÖÖÖÖÖÖÖT!

Svar på tråden BF Juni 2010!