• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    elsabubblan skrev 2009-12-03 10:44:33 följande:
    Angående järn så hade jag kritiskt lågt blodvärde under min förra gravidtet, 87 låg det på! Jag orkade ju ingenting. Åt allt möjligt i matväg samt järntabletter men segade mig endast upp till 100. Nu, i vecka 11, har jag 114. Det är ju jättelågt med tanke på hur tidigt i gravidteten det är. Jag försöker äta messmör, kött och borccoli, och så två tabletter Niferex per dag.
    Fy vad jobbigt.... Hoppas du inte går lika lågt denna gången...
    Sweetangel85 skrev 2009-12-03 11:21:33 följande:
    Grattis till er alla som hade lyckade UL med Kub o allt, skönt o höra Hinner inte o läsa ikapp allså, de skrivs för mkt
    Tack så mycket Ja har man varit borta med än 1 dygn så är det svårt att läsa ikapp
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Summer
    MaraFara skrev 2009-12-03 09:57:28 följande:
    Blev med barnvagn igår iallafall.. Jättefin, bara man får tvätta upp den lite.. Mina andra barn provkörde den igår i vardagsrummet, och konstaterade att bebisar har det bra mysigt som ligger nerbäddade i en vagn :).. Dessutom fick jag en matstol med på köpet.. Och idag kom ett erbjudande om att köpa en kompis spjälsäng för 50:-..
    Åh 50 kronor var en lagom peng! (för en student som jag). Som tur är får jag ärva syrrans spjälsäng och barnvagn. Står nere i förrådet och ska plockas upp i maj :)
  • kozzan

Känner mig som en smygare i tråden... Är så orkeslös så jag orkar nästan aldrig skriva nåt... Såg att ni skrivit om järnvärden å så. Jag vet att man blir trött om man har lågt järnvärde men vad räknas som lågt? Jag hade på inskrivningen 122 å då tog jag finerex dagligen. Bm sa innan provet att jag inte ska ta järn så tidigt, jag var i v 9 på inskrivningen men undersköterskan som tog provet sa att manska ligga över 120 men samtidigt sa hon att jag skulle gå på vad bm sa. Jag tar nu tabletterna varannan till var tredje dag å är helt slut hela tiden... Hur mkt hjälper järntabletter som man inte tar varje dag?

• Joggi

Hej tjejer!

En fråga till er som redan har barn kommer här..
    Ska köpa lite bebiskläder till en släkting som fått bebis, ska bli en julklapp.
    Hon föddes den 21 November och har idag storlek 50 men är lite för stort. Vilken storlek köper man till julklapp?

• stina84
    kozzan skrev 2009-12-03 13:56:01 följande:
    Känner mig som en smygare i tråden... Är så orkeslös så jag orkar nästan aldrig skriva nåt... Såg att ni skrivit om järnvärden å så. Jag vet att man blir trött om man har lågt järnvärde men vad räknas som lågt? Jag hade på inskrivningen 122 å då tog jag finerex dagligen. Bm sa innan provet att jag inte ska ta järn så tidigt, jag var i v 9 på inskrivningen men undersköterskan som tog provet sa att manska ligga över 120 men samtidigt sa hon att jag skulle gå på vad bm sa. Jag tar nu tabletterna varannan till var tredje dag å är helt slut hela tiden... Hur mkt hjälper järntabletter som man inte tar varje dag?
    men om du har 122 behöver du inte äta niferex. Det är ett helt ok värde. Kan du inte kompletera med mer järnrik mat istället då och vänta och se hur värderna ser ut längre fram?

Ska åka och jobba idag, inte sugen på det alls..... Nu  tar jag bara 17-21.30 tider, för då har vi inga dusch, inköp, städ, tvätt osv (tunga bitar alltså) orkar inte med det helt enkelt... Nä nu måste jag gå och lägga mig och vila om jag ska orka med kvällen....
  • 0810
    Joggi skrev 2009-12-03 14:06:12 följande:
    Hej tjejer!En fråga till er som redan har barn kommer här..Ska köpa lite bebiskläder till en släkting som fått bebis, ska bli en julklapp.Hon föddes den 21 November och har idag storlek 50 men är lite för stort. Vilken storlek köper man till julklapp?
    De växer ju ganska fort i början, så jag skulle nog köpa 62 i alla fall. Bättre med för stort än för litet, då kan hon ju växa i det! Man får ju oftast ganska mycket kläder i början, så jag tyckte att det var bara bra att få lite större kläder också. Mysigt att shoppa bebiskläder!
  • stina84
    Joggi skrev 2009-12-03 14:06:12 följande:
    Hej tjejer!En fråga till er som redan har barn kommer här..Ska köpa lite bebiskläder till en släkting som fått bebis, ska bli en julklapp.Hon föddes den 21 November och har idag storlek 50 men är lite för stort. Vilken storlek köper man till julklapp?
    Jag hade satsat på antingen 62 eller 68. Gör ju inget om det är för stort på jul, växer i det snart ändå
    haha vad olika det är, när min dotter föddes hade vi med strl. 50 till BB, hon kunde inte ha den strl. Fick gå på 56 direkt
  • Joggi
    0810 skrev 2009-12-03 14:09:01 följande:
    De växer ju ganska fort i början, så jag skulle nog köpa 62 i alla fall. Bättre med för stort än för litet, då kan hon ju växa i det! Man får ju oftast ganska mycket kläder i början, så jag tyckte att det var bara bra att få lite större kläder också. Mysigt att shoppa bebiskläder!
    Ja det låter logiskt. Är så himla svårt, men som du skriver så gör det absolut inget om det är för stort! Värre om det är för litet.....
    Fick ett set från ellos av min syster igår och det va så gulligt så jag köper det till släktingen.
    Här är det:
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=232287&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
    Mina första bebiskläder=) Jag förstår ingenting!!
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-12-03 14:14:02 följande:
    Jag hade satsat på antingen 62 eller 68. Gör ju inget om det är för stort på jul, växer i det snart ändå haha vad olika det är, när min dotter föddes hade vi med strl. 50 till BB, hon kunde inte ha den strl. Fick gå på 56 direkt
    Tack för svaret=)
    Hon är väldigt liten bebis.. Och antagligen världens finaste. Fram tills Juni
  • stina84
    Joggi skrev 2009-12-03 14:18:26 följande:
    Tack för svaret=) Hon är väldigt liten bebis.. Och antagligen världens finaste. Fram tills Juni
    haha
Svar på tråden BF Juni 2010!