• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill

Kela81: Skönt att allt såg bra ut trots blödningen!

Summer: Tackar! Och grattis du med!

• 0810

Roligt att det gått så bra för alla på UL, grattis! Kela: Kul att du kommer in och uppdaterar lite ibland trots havererad dator, funderade på vart du blivit av! Skönt att det inte var någon fara med blödningen och så mysigt att se den lilla!

Till er som behöver fylla på järnförråden; tänk på att inte äta järnrik mat samtidigt med mat som innehåller kalcium, för det hämmar järnupptaget. Det bästa man kan göra är egentligen att äta järn tillsammans med C-vitamin, som främjar järnupptaget. Mina järnvärden ser än så länge bra ut, men förra gången började de dala runt vecka 20, så man får väl försöka förebygga det för att slippa de hemska tabletterna...

• Pärla

Jag ska på julbord på fredag, och jag vet inte vad jag får, och inte får äta???
    Jag äter inte fläsk och gris, så för min del gäller det rostbiff, kalkon eller kalvkött. Kan jag äta det?Har aldrig ätit det sen jag fick veta att var med barn, för jag har hört att man INTE ska äta kallkött som har varit ute och stått etc..
    Vad tycker ni? Jag kommer inte kunna motstå när jag ser all mat där på buffén. Engångs förteelse gör väl inget?Är snart i 11 veckan.

Kan jag äta rostbiff, kalkon som står där på buffén, vet ej annars vad jag ska äta???

Det kommer finnas mycket olika maträtter där på buffén, typ som amerikanskt, kina, svenskt mat..Vad kan jag äta???? Läste på Livsmedelverket, att man kan inte äta av allt??

Hur kul kommer det vara för mig, när jag sitter där och kommer vara sugen på allt, men kan inte äta det??

• MaraFara

Blev med barnvagn igår iallafall.. Jättefin, bara man får tvätta upp den lite.. Mina andra barn provkörde den igår i vardagsrummet, och konstaterade att bebisar har det bra mysigt som ligger nerbäddade i en vagn :).. Dessutom fick jag en matstol med på köpet.. Och idag kom ett erbjudande om att köpa en kompis spjälsäng för 50:-..

• kristallen
    MaraFara skrev 2009-12-03 09:57:28 följande:
    Blev med barnvagn igår iallafall.. Jättefin, bara man får tvätta upp den lite.. Mina andra barn provkörde den igår i vardagsrummet, och konstaterade att bebisar har det bra mysigt som ligger nerbäddade i en vagn :).. Dessutom fick jag en matstol med på köpet.. Och idag kom ett erbjudande om att köpa en kompis spjälsäng för 50:-..
    Vilka fynd du gör .
    Har du inget kvar sens dina andra barn?
    Älskar mina barn och maken också
  • stina84
    kela81 skrev 2009-12-02 22:52:23 följande:
    Hej tjejer!Hoppas att allt är bra med er! En snabbskrivning fårn lånad dator här igen, min egen är hos "farbror" doktorn fortfarande :-/ Såååå tråkigt!Allt är bra med mig, illamåendet börjar avta, lite ryggont och andra småkrämpor med det överlever man ju Dock så började jag blöda idag Var till gynakuten och allt såg bra ut, så läkaren sa att det inte var nått att oroa sig för. Den lilla var riktigt stor nu Låg och viftade med armar och ben som bara den Hoppas jag slipper blödningarna nu för det är inge skoj att gå och oroa sig för det med :-/kram på er!!!
    Hej tjejen! Kul att se dig! Skönt att bebisen i magen mår bra, du har haft tillräckligt jobbigt, nu får det vara bra! Vilken vecka är du i nu?
    Pärla skrev 2009-12-03 08:54:35 följande:
    Jag ska på julbord på fredag, och jag vet inte vad jag får, och inte får äta???Jag äter inte fläsk och gris, så för min del gäller det rostbiff, kalkon eller kalvkött. Kan jag äta det?Har aldrig ätit det sen jag fick veta att var med barn, för jag har hört att man INTE ska äta kallkött som har varit ute och stått etc..Vad tycker ni? Jag kommer inte kunna motstå när jag ser all mat där på buffén. Engångs förteelse gör väl inget?Är snart i 11 veckan.Kan jag äta rostbiff, kalkon som står där på buffén, vet ej annars vad jag ska äta???Det kommer finnas mycket olika maträtter där på buffén, typ som amerikanskt, kina, svenskt mat..Vad kan jag äta???? Läste på Livsmedelverket, att man kan inte äta av allt??Hur kul kommer det vara för mig, när jag sitter där och kommer vara sugen på allt, men kan inte äta det??
    Usch, jag ör verkligen jätte dålig på vad man får och inte får äta... Men det låter ju inte som några konstigheter tycker inte jag
    MaraFara skrev 2009-12-03 09:57:28 följande:
    A, vilka fynd Det går ju åt att köpa en hel del! Tur jag har allt sparat sedan lill tjejen, det enda som måste inhandlas är en ny vagn. Annars har vi rubbet! Ja, lite kläder åså förstås
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • NellieMonique

hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 22:39:02 följande:

kolla inlägg 2843 på sidan 285 (just nu allafall)Blev ju uppringd av bm idag för att mitt järnvärde var lågt, däremot var mitt hb ok.. Vad hade du i hb och vet du ditt järnvärde?Jag har druckit järnsaft dom första veckorna men tydligen hjälpte det inte för järnvärdet utan bara på hb, den är klart bättre än bultsaft i smaken enligt mig i alla fall Drack den efter jag hade haft mf och blött mycket och fick fart på hb snabbt..
    Tack så mycket för alla förslag ! :)
    Ska testa mig fram och hoppas att järnvärdet går upp.
    Man känner verkligen av det, man e helt slut och svimmfärdig.
    oj nej jag trodde hbt var järnvärdet :s
    det var 106 och mitt blodtryck 100/70 så det är inget vidare högt det iheller
  • stina84
    NellieMonique skrev 2009-12-03 10:20:01 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 22:39:02 följande: Tack så mycket för alla förslag ! :)Ska testa mig fram och hoppas att järnvärdet går upp.Man känner verkligen av det, man e helt slut och svimmfärdig.oj nej jag trodde hbt var järnvärdet :sdet var 106 och mitt blodtryck 100/70 så det är inget vidare högt det iheller
    Det var inget högt järnvärde dt inte. Du måste känna dig jätte trött?
    Jag har med väldigt lågt tryck nu. Ligger endast på 100/50 så jag blir väldigt lätt svimfärdig. Jobbigt när man jobbar inom hemtjänsten. Ska berätta på jobbet nu, så om det går får de ta det tyngsta åt mig.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • elsabubblan

Angående järn så hade jag kritiskt lågt blodvärde under min förra gravidtet, 87 låg det på! Jag orkade ju ingenting. Åt allt möjligt i matväg samt järntabletter men segade mig endast upp till 100.
    Nu, i vecka 11, har jag 114. Det är ju jättelågt med tanke på hur tidigt i gravidteten det är. Jag försöker äta messmör, kött och borccoli, och så två tabletter Niferex per dag.

• Sweetangel85

Grattis till er alla som hade lyckade UL med Kub o allt, skönt o höra

Hinner inte o läsa ikapp allså, de skrivs för mkt

Svar på tråden BF Juni 2010!